*** Η Ελένη Μενεγάκη είναι μακράν η πιο καλοντυμένη και όμορφη παρουσιάστρια τής Ελληνικής Τηλεόρασης•
προς τιμήν της θα πρέπει να μιλάμε για… «Ελενική Τηλεόραση»!

* Με τη μουτράκλα της, με τη βλεμματάρα της,
με το σκέρτσο της, με το νάζι της, με τη χαμογελάρα της,
με το απολαυστικό χαχανητό της, με το σμπρώξιμό της,
με τον Καρανίκα της
(ωπ!, το τελευταίο δεν το περιμένατε…).
Η Ελένη έχει το ταλέντο να αναδεικνύει•
ρούχα, παπούτσια, κοσμήματα, καλλυντικά, και κυρίως, ανθρώπους•
και πάνω απ’ όλα, τον ίδιον της τον εαυτό…

* Ένα ακόμη στοιχείο που τής πιστώνω, λοιπόν,
είναι πως όταν ξεστρατίζει από τον εαυτό της,
το αντιλαμβάνεται πολύ σύντομα και επανέρχεται σε αυτό που πραγματικά είναι.
Έτσι, η Ελένη έχει επιστρέψει στην πετυχημένη σκαλέτα της,
αφαιρώντας τις δύο κακόγουστες, παρωχημένες, αρπακολλατζίδικες
και εν τέλει ψεύτικες ενότητες που είχε εντάξει στο ξεκίνημα τής σεζόν στην εκπομπή της.

* Θυμίζω τις δύο ΨΕΥΤΙΚΕΣ ενότητες
και στη συνέχεια θα εξηγήσω τον χαρακτηρισμό που τούς αποδίδω,
ώστε να φτάσουμε και σε ένα τηλεοπτικό επιμύθιο..:
Η πρώτη ήταν η σεσημασμένη-χιλιοπαιγμένη μπούρδα,
όπου δύο άτομα καλούνταν να ακούσουν ένα τραγούδι
και όταν αυτό σταματούσε έπρεπε να πουν τη συνέχειά του.
Η δεύτερη ενότητα παιζόταν πάλι με δύο άτομα,
τα οποία καλούνταν να απαντήσουν σε ήδη γνωστά θέματα τής επικαιρότητας,
επιλέγοντας τη σωστή απάντηση μέσα από τρεις επιλογές
που τούς δίνονταν από τούς συνεργάτες τής Ελένης.

* Αναπτύσσω ευθύς αμέσως τον προσδιορισμό «ψεύτικες»:
Τα στελέχη τής Τηλεόρασης,
συχνά αντιλαμβάνονται και αντιμετωπίζουν τον Τηλεθεατή
ως έναν ιθαγενή μειωμένης αντίληψης,
από τον οποίον δύνανται να υφαρπάξουν τον χρυσό του,
δίνοντάς του καθρεφτάκια.
Έτσι, κάθε χρόνο, λίγο πριν από την έναρξη τής τηλεοπτικής σεζόν,
ακούμε και ξανακούμε την ίδια προαναγγελία
(είτε μέσα από δελτία Τύπου ή από στομφώδεις δηλώσεις):
«Ξεκινάμε γεμάτοι όρεξη και με πολλές νέες ιδέες…».

* Μάλιστα…
Καθόμαστε, λοιπόν, κι εμείς,
οι διψασμένοι για νέες ιδέες τηλεθεατές και τηλεθεάτριες,
και τι βλέπουμε..;
Ένα κάπως διαφορετικό σκηνικό και κάτι επαναλαμβανόμενες ή διασκευασμένες μπούρδες σαν αυτές που προανέφερα.
Ενότητες που έχουν φτιαχτεί και έχουν στηθεί χωρίς έμπνευση, χωρίς όρεξη,
χωρίς Ερασιτεχνισμό, χωρίς καν Επαγγελματισμό.

* Πάντα σε περιπτώσεις σαν αυτές που περιγράφω, αναρωτιέμαι..:
«Μα καλά… Ολόκληρη παραγωγή, με εμπειρότατους και καταξιωμένους επαγγελματίες,
με αρχισυντάκτη, με συντάκτες, με παρουσιαστή,
με χρονικό περιθώριο δύο-τριών μηνών,
το μόνο που σκέφτηκαν να μάς σερβίρουν είναι… μία “σαλάτα”;».
Το μείζον πρόβλημα είναι,
ότι αυτήν τη χιλιοσερβιρισμένη σαλάτα, μάς τη σερβίρουν ως «Πρωτότυπο Πιάτο».
Δηλαδή, κάπου ώπα…

* Σε αντιδιαστολή, υπάρχουν και οι φωτεινές νοοτροπίες,
όπως αυτή που εξέφρασε χθες στην εκπομπή τής Ελένης Μενεγάκη
ο εξαιρετικός Τάκης Ζαχαράτος.
Μιλώντας για το «Cabaret» (το οποίο, για όσες και όσους ενδιαφέρεστε, ανεβάζει από μεθαύριο, 3 Φεβρουαρίου, στο «Παλλάς»), είπε..:
«Αυτό το έργο είναι όνειρο ζωής.
Το είχα δει με την Αλίκη (Βουγιουκλάκη) σε έργο που είχε γυριστεί,
και πάρα πολλές φορές στην Αμερική…
Γιατί εγώ, τα καλοκαίρια, έναν μήνα τουλάχιστον,
περνάω στο «Μπρόντγουεϊ», που μπαίνω από το ένα θέατρο στο άλλο•
κοιμάμαι νωρίς και πάω θέατρο.
Μπορώ να πάω να δω σε 20 μέρες 30 παραστάσεις.
Είμαι μανιακός με το θέατρο…
Δεν θεωρώ ότι κάνω διακοπές αν δεν έχει θέατρο…»!

* Η Μοναξιά τού Ταλέντου, η Μοναχικότητα τού Ταλέντου…
Ο Ταλαντούχος Άνθρωπος είναι καταδικασμένος να κάνει παρέα με το Ταλέντο Του!
Την ώρα που πολλά στελέχη τής ημεδαπής τηλεόρασης
προτιμούν το καλοκαίρι να αναλώνονται αποκλειστικώς σε χαριεντισμούς
και σε πληθωριστικές -και ουδόλως πληθωρικές- δημόσιες σχεσούλες,
άνθρωποι όπως ο Τάκης Ζαχαράτος αφιερώνονται στην Εργασία τους,
αφιερώνονται στο Έργο τους.

* Ο Πνευματικός Ορίζοντας που θα γεννήσει τις Νέες Ιδέες
δεν βρίσκεται εκεί που τον ψάχνουν τα περισσότερα στελέχη τής Ελληνικής Τηλεόρασης.
Τα στελέχη τής Ελληνικής Τηλεόρασης μού θυμίζουν
(στην πλειοψηφία τους, διότι υπάρχουν και λαμπρές εξαιρέσεις),
μία έξοχη θυμόσοφη ρήση των Αμερικανών:
– Γιατί οι καουμπόιδες έχουν σκ..ά στο μουστάκι τους;
– Επειδή ψάχνουν την αγάπη σε λάθος μέρος.

*** Η Ανθή Σαλαγκούδη τείνει να γίνει αγαπημένη τής στήλης•
ίσως μάλιστα στο εγγύς μέλλον τη χρίσω και Μασκότ.
Αυτό το κορίτσι κάνει προσπάθεια
κι εμείς τού οφείλουμε λίγη συμπάθεια…
(βλέπεις, Ανθή, τι φτιάνω για εσένα• μέχρι και στίχους φτιάνω…)!

* Το άγχος που έχει αυτή η ταλαίπωρη κοπελούδα
-προκειμένου να πετύχει στον ρόλο που τής έχουν αναθέσει στο «Rodeo»-
είναι τόσο έκδηλο,
ώστε η Ανθή φτάνει να μην τολμά να ξεστομίσει κουβέντα αν δεν τη δει στο auto-cue•
την ώρα που κάθε φυσιολογικός άνθρωπος
θα έκανε στην παρέα του την ερώτηση
«Ρε παιδιά, το “Dancing with the Stars” το είδατε την Παρασκευή;»
κοιτάζοντας την παρέα του,
η Ανθή απηύθυνε τη συγκεκριμένη ερώτηση στον Περρή και στη Βέλλη
κοιτώντας το μηχάνημα στο οποίο είναι γραμμένα τα κείμενα τής εκπομπής.

* Πρόκειται για φαινόμενο,
το οποίο είναι ήδη γνωστό στην Παγκόσμια Ιατρική Κοινότητα
και καταγράφεται στην επίσημη βιβλιογραφία με την ονομασία
«Σύνδρομο Νότη Μηταράκη» ή αλλιώς «Σύνδρομο Άννας-Μισέλ Ασημακοπούλου»
(όπως όλοι ξέρουμε,
ο Νότης Μηταράκης και η Άννα-Μισέλ δεν ξεκολλάν’ το βλέμμα τους από την κάμερά τους ούτε στο άκουσμα σειρήνων πυρηνικής καταστροφής ή σε σεισμό 9 Ρίχτερ•
αν βρίσκεσαι στο ίδιο πάνελ μαζί τους, ξέρουν ότι υπάρχεις,
ακούν’ τι λες, σού απαντούν, μπορούν και να τσακωθούν μαζί σου,
αλλά η ψύξη, ψύξη•
δεν γυρίζουν με την καμία το κεφάλι να σε κοιτάξουν•
μια φορά που το διέπραξε η Άννα-Μισέλ,
όλοι θεώρησαν ότι επρόκειτο για το κοριτσάκι στην ταινία «Εξορκιστής»,
άρχισαν να ουρλιάζουν, να τής κραδαίνουν σταυρουδάκια από Τίμιο Ξύλο,
να τής καρφώνουν ασημένιες σφήνες στην καρδιά και άλλα τέτοια•
αφήστε, είχαμε τραβήγματα…)!

* Για να λυθεί, λοιπόν, μια και καλή,
η παρεξήγηση που υπάρχει γύρω από την Ανθή…

* Έρχονταν εδώ και καιρό συνάδελφοι από διάφορα Μ.Μ.Ε.
και μού λέγαν’ «Τι αγενής είναι αυτή η Σαλαγκούδη… Τι ψυχρή…
Τι απόμακρη… Τής μιλάμε και ούτε “καλημέρα” μάς λέει…».

* Τούς εξήγησα ότι η Ανθή δεν κάνει αυθαίρετα πράματα
και δεν λέει «καλημέρα» αν δεν τη δει γραμμένη σε auto-cue•
γι’ αυτό, άλλωστε, ο διάλογος μαζί της, θυμίζει έντονα δορυφορικές συνδέσεις
(εκεί όπου κάνεις την ερώτηση όντας εργένης
και όταν σού απαντάει ο άλλος έχεις ήδη στο ενεργητικό σου τρεις γάμους, παιδιά και εγγόνια).
Συμπερασματικώς, η αγαπημένη μας Ανθή διαθέτει… «I.Q. Auto-Cue»!

*** Πάμε να κλείσουμε και με μία τζούρα από την αυθεντική δράση τού «Survivor», ώστε να μη μού προσβληθείτε από «Σ.Α.Σ.»
(«Στερητικό Αναγνωστικό Σύνδρομο»).

* Σε μία κίνηση με ανυπολόγιστες συνέπειες για την Ελληνική Κοινωνία
(και για το Σύμπαν, γενικότερα)
προέβησαν οι ανόητοι τηλεθεατές και τηλεθεάτριες τού «Survivor».
Διότι, πώς αλλιώς να αντιμετωπίσουμε το γεγονός
ότι με τις ψήφους τους έβγαλαν από το παιχνίδι τη Διαβολική Κρεατίτσα
(κατά κόσμον, Αγγελική Κοκαλίτσα).

* Ένα μονάχα θα σάς πω, το οποίο δεν βγαίνει από τη φαντασία μου,
αλλά έπαιξε κατά κόρον στα δελτία ειδήσεων..:
Στο Μαρόκο (πού, στο Μαρόκο) εχιόνισε χθες μετά από 50 χρόνια.
Δηλαδή,
επειδή κάποιοι νευρόσπαστοι τηλεθεατές και τηλεθεάτριες
τσαντίζονταν με αυτό το ήρεμο, το πράο, το μειλίχιο,
το γαλήνιο, το αγγελικό κορίτσι, τη Διαβολική Κρεατίτσα,
θα πρέπει να την πληρώσουμε τώρα κι όλοι εμείς οι υπόλοιποι που δεν φταίμε σε τίποτα.
Ήδη στο Μαρόκο έριξε χιόνι. Μετά από 50 χρόνια.
ΘΑ ΠΕΘΑΝΟΥΜΕ ΟΛΟΙ!

*** Ες σήμερον τα σπουδαία, ες αύριον τα σπουδαιότερα…

*** Τα λέμε αύριο…

Ο Υπο-Κοσμικός