*** Εκτιμώ τον Ιβάν Σαββίδη

διότι πρώτα απ’ όλα είναι ένας άνθρωπος

που επανειλημμένως βοηθάει σιωπηλά και χωρίς φανφάρες την Ελληνική Κοινωνία,

εκτιμώ τον Ιβάν Σαββίδη διότι είναι σοβαρός επιχειρηματίας

και απέχει παρασάγγας από το στερεότυπο τού Νεοέλληνα Απατεώνα,

ο οποίος πίσω από τον ευφημιστικό αυτοπροσδιορισμό «επιχειρηματίας»

κρύβει την αμέριστη συνεισφορά του στη Διαφθορά και στην Εγκληματικότητα.

 

Ως εκ’ τούτων,

ήθελα εξ’ αρχής να δω το νεόφερτο «Open» να πηγαίνει καλά

και να αποτελεί μία φρέσκια και δυναμική επιλογή στο τηλεχειριστήριό μας.

Και ναι μεν υπάρχουν ήδη εκπομπές και πρόσωπα

που δικαίως έλκουν με θετικό πρόσημο την προσοχή μας

(χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο Νίκος Μουτσινάς

με το εξαιρετικό «Για την παρέα»),

αλλά είναι ευδιάκριτο ότι το πρόγραμμα τού καινούργιου σταθμού

έχει στηθεί πάνω σε ένα δομικό τερατούργημα.

Ποιο είναι αυτό..;

Οι Διαφημίσεις.

 

*** Σε τούτο το σημείο, πριν πω οτιδήποτε άλλο,

θέλω να ξεκαθαρίσω με κάθετο τρόπο

ότι η κριτική μου δεν έχει ως στόχο τις συγκεκριμένες εταιρείες

και τα συγκεκριμένα προϊόντα που διαφημίζονται στο «Open»,

παρά μόνον το Φαινόμενο·

το Φαινόμενο μέμφομαι.

 

Όταν προ καιρού, κατά τούς χειμερινούς μήνες,

εβάφτιζα με καλοπροαίρετη σατιρική διάθεση τον εν’ λόγω σταθμό

-εξ’ αιτίας τού ασταμάτητου και εκτενέστατου promotion γνωστής θερμάστρας-

με το προσωνύμιο «Sompen»,

δεν εγνώριζα ότι έως και σήμερα θα εσυνέχιζε να υφίσταται στο πρόγραμμά του

αυτή η απαράδεκτη διαφημιστική πολιτική,

η οποία εκθέτει ΚΑΙ το Τμήμα Μάρκετινγκ

ΚΑΙ τη Διεύθυνση Προγράμματος τού «Open».

 

Φαίνεται ότι κάποιοι από τούς υπευθύνους τού καναλιού

βιώνουν το «σύνδρομο τής Στοκχόλμης» στην πιο trash version,

καθώς δείχνουν να αδυνατούν να απαγκιστρωθούν

από τα τραυματικά κληροδοτήματα που άφησε στο «Open» το πρόσφατο παρελθόν

(τότε, δηλαδή, που είχε άλλη ονομασία και άλλη διεύθυνση).

 

Εδώ μιλάμε για τραγικά λάθη,

τα οποία γίνονται από ακριβοπληρωμένα στελέχη·

στελέχη που -οποία ειρωνεία- υποτίθεται ότι αμείβονται πλουσιοπάροχα

ακριβώς για να εκμηδενίζουν την πιθανότητα τραγικών λαθών.

Η Παρέλαση των Ακούσιων Δούρειων Ίππων.

 

Έως τώρα υπάρχουν ήδη εκκωφαντικά παραδείγματα που πιστοποιούν

ότι στο «Open» υπάρχουν άνθρωποι σε νευραλγικά πόστα,

οι οποίοι προβαίνουν σε απαράδεκτες και γελοίες επιλογές

που δεν θα τις έκανε ακόμη και ο πλέον απαίδευτος τηλεθεατής.

Μοιάζει λες και κάποιοι στον σταθμό να θεωρούν τις διαφημίσεις

ως καταφύγιο τής προσωπικής ανεπάρκειάς τους

και τής αδυναμίας τους να στήσουν μία σωστή σκαλέτα εκπομπής.

«Πώς θα γεμίσουμε τον χρόνο τού προγράμματος;

Με ανερμάτιστα promotion και με διαφημίσεις για κατσαρόλες, κρέμες, κ.λπ..».

 

*** Ας πάρουμε την εκπομπή «Όλα λάθος»,

που στην παρούσα φάση αποτελεί το υπ’ αριθμόν ένα «Βατερλό»

στο πρόγραμμα τού «Open».

Πέρα από τις προσωπικές ευθύνες τού παρουσιαστή

και των άμεσων συνεργατών του,

έχουμε ένα «μεσημεριανάδικο» που ξεκινάει στις 14:30 και τελειώνει στις 17:40.

Τρεις ώρες και δέκα λεπτά διάρκεια,

χωρίς την παραμικρή προετοιμασία, χωρίς ευρήματα,

χωρίς αγάπη και σπουδή, χωρίς φροντίδα, χωρίς πρόγραμμα.

Είναι άκρως προκλητικό να σε πληρώνουν για να στήσεις πρόγραμμα

και ο σχεδιασμός σου να είναι το «χωρίς πρόγραμμα».

 

Έτσι, κάθε λίγο και λιγάκι, η λύση ήταν οι κατσαρόλες και οι κρέμες.

Δεκαπέντε-είκοσι λεπτά για promotion

και στο καπάκι διαφημιστικό διάλειμμα.

Ενδύομαι τον Αμερικανό ράπερ που όλοι έχουμε μέσα μας

και ερωτώ με τον πιο ευγενικό τρόπο..:

What da fuck?

 

Και αφού έτσι εκμηδενίστηκε η όποια ελπίδα ανάνηψης

τού -έτσι κι αλλιώς- χείριστου «Όλα λάθος»,

ήρθε η σειρά τής νεόκοπης εκπομπής «Μεσημεριάτικα»

με παρουσιάστρια την Έλενα Τσαβαλιά,

για να μάς τονίσει ότι κάποιοι ψευτο-φωστήρες

κάνουν αποτυχημένα πειράματα στην πλάτη και στην τσέπη τού κυρίου Ιβάν Σαββίδη.

 

Πρώτη μέρα,

καλεσμένος τής Έλενας Τσαβαλιά ο σύζυγός της, ο Μάρκος Σεφερλής.

Παρ’ ότι -για όποιον γνωρίζει να διαβάζει… τηλεόραση-

αυτή η συνύπαρξη τής πρεμιέρας ήταν οιωνός αποτυχίας,

ας πούμε ότι έγινε για γούρι και για «καλό ποδαρικό».

Όμως, η σκαλέτα ήταν και εδώ αισχρή.

 

Στούντιο στο οποίο επικρατούσε το λευκό

και η παρουσιάστρια ντυμένη λες και βρισκόταν σε δεξίωση στο Μπάκινγκχαμ.

Ένα «κυριλίκι» άσχετο με την ώρα προβολής,

αλλά και με την Έλενα Τσαβαλιά,

η οποία δεν μπορούμε να πούμε ότι με τις παραστάσεις στο «Δελφινάριο»

αποτελεί και την πιο αντιπροσωπευτική περσόνα τού οίκου των Ουΐνδσορ,

ούτε και τον θηλυκό ορισμό τής Γαλαζοαίματης Αισθητικής.

 

Όμως, το σουρεαλιστικό decadence δεν ετελείωνε εδώ.

Η συνέντευξη με τον Μάρκο Σεφερλή διήρκησε μισή ώρα

και το δεύτερο ημίωρο αφιερώθηκε…, μαντέψτε…, σε promo κατσαρολικών.

Μία παρουσιάστρια, φορώντας τουαλέτα,

μετατρεπόταν σε «γλάστρα» διαφήμισης κουζινικών σκευών.

 

Την επόμενη μέρα τα πράγματα γίναν’ ακόμη χειρότερα·

ακριβώς επειδή η παρουσιάστρια είναι παντρεμένη μόνο με έναν άντρα,

είχε τελειώσει πρόωρα η Συγκινησιολογία

(εννοείται ότι δεν ειρωνεύομαι την κυρία Τσαβαλιά και την ηθική της·

η ειρωνεία μου απευθύνεται στους υπαίτιους

τής -για μία ακόμη φορά- τραγικής σκαλέτας).

 

Έτσι, στη δεύτερη εκπομπή,

το promo κατέλαβε σχεδόν εξ’ ολοκλήρου τη διάρκειά της.

Το ίδιο και την επομένη και τη μεθεπομένη,

με συνέπεια να τα βροντήξει η Έλενα Τσαβαλιά από την πρώτη εβδομάδα

και να σηκωθεί να φύγει

(και πολύ καλά έκανε).

 

*** Εν’ κατακλείδι…

Για να μιλήσουμε σφαιρικά,

οφείλουμε να προσεγγίσουμε την «Παραληρηματική Διαφήμιση»

στην οποία επιδίδεται το «Open»,

υπό δύο σκοπιές.

Από τη μία έχουμε την οικονομική επιβίωση ενός τηλεοπτικού σταθμού

κι από την άλλη έχουμε τον κόσμο που παρακολουθεί·

ήτοι, τον Τηλεθεατή.

 

Ο Τηλεθεατής, λοιπόν,

δεν έχει ως πρωτεύουσα σκέψη του την επιβίωση τού εκάστοτε καναλιού·

κάνει ζάπινγκ, πέφτει πάνω σου,
τού αρέσει αυτό που βλέπει και ακούει, μένει,

δεν τον ενδιαφέρει αυτό που βλέπει και ακούει, φεύγει.

Τόσο απλά και τόσο ρεαλιστικά.

 

Ως εκ’ τούτου, στην περίπτωση τού «Open» έχουμε την κατάντια,

να εικονογραφείται ο σταθμός στην σκέψη των τηλεθεατών

μέσα από το σχήμα μίας κατσαρόλας, μίας κρέμας (κ.λπ.).

Αντί να συνδυάζουμε το κανάλι -όπως και θα έπρεπε-

με τα πρόσωπα που αναβαθμίζουν το πρόγραμμά του,

το συνδυάζουμε με κατσαρόλες

και με κάποιες κυρίες

που πληρώνονται για να πλασάρουν τη Γλωσσοκοπανιά ως «Ευγλωττία».

Η «Λανθάνουσα Κρεβατομουρμούρα» και η «Χρεωκοπημένη Τηλεοπτικότητα»

παίρνουν επίδομα από το «Open» για να σμπαραλιάζουν τα νεύρα μας.

 

*** Φεύγουμε τώρα από τον Τηλεθεατή

και πάμε να δούμε το ζήτημα από τη μεριά τού «Open».

Τα εικοσάλεπτα promotion αποτελούν από μόνα τους

την ομολογία τής Διεύθυνσης Προγράμματος και τού Τμήματος Μάρκετινγκ

ότι υϊοθέτησαν με χαρακτηριστική ευκολία το «δημοσιοϋπαλληλίκι».

Το πλήγμα που δέχεται ο σταθμός σε επίπεδο πρεστίζ

-από αυτές τις ατελείωτες προωθήσεις-

είναι βαθύτατο·

υπάρχουν αναρίθμητα σχόλια στο Διαδίκτυο,

τα οποία καταγγέλλουν τη σαθρή νοοτροπία με τον ίδιο ακριβώς τρόπο..:

«Όποτε βάζω “Open”, βλέπω συνεχώς διαφημίσεις.».

 

Συνελόντι ειπείν,

όσο συμφέρουσες κι αν είναι οι εμπορικές συμφωνίες

που έχουν συνάψει τα στελέχη τού καναλιού με τις διαφημιζόμενες εταιρείες,

το στοιχείο που δεν σεβάστηκαν είναι το Μέτρο.

Η Ασέβεια προς το Μέτρο κάνει ανυπολόγιστο κακό στο «Open»

και η ζημιά θα έχει πολύ μεγαλύτερο κόστος από τα περιστασιακά έσοδα.

Χώρια που με αυτήν τη μαρκετίστικη πολιτική,

αρχίζει να είναι ορατός ο κίνδυνος,

να φτάσει να θεωρείται το «Open» ως «νεκροταφείο παρουσιαστών».

Και οι νοούντες νοήτωσαν… 

 

*** Συμπληρωματική Σημείωση:

Το γεγονός ότι τις τελευταίες ημέρες τα επίμαχα promotions μειώθηκαν, 

μετατρέπει το αρχικό σφάλμα σε ασυγχώρητο. 

Κι αυτό, διότι αποδεικνύεται με τον πλέον ηχηρό τρόπο, 

ότι το μέγα λάθος θα μπορούσε εξ αρχής να είχε αποφευχθεί. 

Γιατί δεν απεφεύχθη..; 

Τα συμπεράσματα δικά μας… 

 

*** Φεύγω για να σάς λείψω

και θα επιστρέψω για να μη σάς λείπω…

 

*** Ες σήμερον τα σπουδαία, ες αύριον τα σπουδαιότερα…

 

*** Τα λέμε αύριο…

 

Ο Υπο-Κοσμικός