Πολλά προβλήματα που εμφανίζονται στις περιπτώσεις των καταλυμάτων των ταξιδιωτών, είτε πρόκειται για ξενοδοχεία, είτε για ενοικιαζόμενα δωμάτια, διαπιστώνει η ΕΚΠΟΙΖΩ.
Προς αποφυγή τυχόν προβλημάτων κατά τη διαμονή σε καταλύματα, τα οποία θα πρέπει, όπως τονίζεται, να διαθέτουν το ειδικό σήμα λειτουργίας του ΕΟΤ, η ΕΚΠΟΙΖΩ, ενημερώνει τους καταναλωτές για τα δικαιώματά τους.
Αναλυτικά η καταναλωτική ένωση αναφέρει:
Όσοι έχουν κλείσει δωμάτιο σε ξενοδοχείο θα πρέπει να γνωρίζουν ότι:
• Οι τιμές διαμορφώνονται ελεύθερα και πρέπει να αναγράφονται σε κάθε δωμάτιο
• Θα πρέπει να τηρούνται όλες οι διαφημιζόμενες παροχές, όπως και να προσφέρεται ό,τι ακριβώς ζητήσαμε και συμφωνήθηκε ανάλογα με τις δυνατότητες του ξενοδοχείου και του δωματίου (απόσταση από τη θάλασσα, θέα, κλιματισμός, τηλεόραση, internet, πρωινό, κλπ)
• Ο ξενοδόχος δικαιούται να σας ζητήσει προκαταβολή ως το 25% της τιμής του δωματίου (προαιρετικά), αλλά δεν μπορεί να είναι μικρότερη από το μίσθωμα μιας ημέρας.
• Η προκαταβολή χάνεται σε περίπτωση ματαίωσης ή αναβολής του ταξιδιού χωρίς να ενημερωθεί εγκαίρως ο ξενοδόχος (τουλάχιστον 21 μέρες πριν), διαφορετικά υποχρεούται να επιστρέψει τα χρήματα
• Σε περίπτωση που το δωμάτιο χρησιμοποιηθεί λιγότερες από τις συμφωνηθείσες ημέρες, αν ειδοποιήσετε εγκαίρως, δεν υπάρχει καμία επιβάρυνση, διαφορετικά ο πελάτης πρέπει να καταβάλει το 50% της τιμής που αρχικά συμφωνήθηκε
• Για να κατοχυρωθεί ο πελάτης, θα πρέπει ο ξενοδόχος να απαντήσει εγγράφως με fax ή e-mail μέσα σε 3 ημέρες ότι αποδέχεται την παραγγελία σας
• Στην περίπτωση που δεν υπάρχει έγγραφη απάντηση ή άλλη απόδειξη της κράτησης, αυτή θεωρείται ότι έγινε για μία ημέρα και ανανεώνεται καθημερινά σιωπηρώς (εφόσον κανείς πελάτης – ξενοδόχος δεν δηλώνει το αντίθετο)
• Το δωμάτιο πρέπει να εγκαταλειφθεί ως τις 12 το μεσημέρι, ενώ σε περίπτωση παραμονής έως τις 6 το απόγευμα υπάρχει επιβάρυνση με το 50% της τιμής
• Σε περίπτωση που ο ξενοδόχος αδυνατεί να προσφέρει δωμάτια που έχει αποδεχτεί να διαθέσει σε πελάτες, υποχρεούται να εξασφαλίσει την διαμονή τους σε άλλο κατάλυμα της ίδιας τουλάχιστον κατηγορίας, στην ίδια πόλη που να προσφέρει τις ίδιες ανέσεις και εν γένει παροχές με εκείνες που διαφημίζει για το δικό του κατάλυμα.
• Ο ξενοδόχος φέρει ευθύνη μόνο για τα πολύτιμα ή μεγάλης αξίας αντικείμενα και χρήματα που του έχει παραδώσει ο πελάτης, δίνοντας σχετική απόδειξη.
• Η διατήρηση μέσα στο ξενοδοχείο κάθε είδους κατοικίδιων ζώων απαγορεύεται εκτός αν διατίθεται στο ξενοδοχείο ειδικός για τούτο χώρος. Σε κάθε περίπτωση να υπάρχει αντίστοιχη συνεννόηση μεταξύ ξενοδόχου και τουρίστα καταναλωτή για το θέμα αυτό.
• Η χρέωση των τηλεφωνημάτων από το ξενοδοχείο είναι ελεύθερη
Αν πρόκειται για ενοικιαζόμενα δωμάτια η ΕΚΠΟΙΖΩ εφιστά την προσοχή των καταναλωτών σχετικά με τα παρακάτω:
• Να φέρουν το ειδικό σήμα του ΕΟΤ
• Να έχουν το στοιχειώδη εξοπλισμό ενός σπιτιού (ψυγείο. κουζίνα, σκεύη)
• Να έχουν σωστό φωτισμό
• Να είναι καθαρά και να παρέχονται σεντόνια και πετσέτες
• Οι τιμές και εδώ διαμορφώνονται ελεύθερα, αλλά αναγράφονται
υποχρεωτικά στα Δωμάτια