Τις προσφορές προτιμούν έξι στους 10 καταναλωτές, παρά τις χαμηλές τιμές στο λιανεμπόριο. Τακτική η οποία είναι ιδιαίτερα εμφανής και στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, τα οποία επιλέγουν οι καταναλωτές με βάση τις προσφορές.

Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από την ετήσια πανελλήνια έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) 2017/2018, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με την έρευνα, οι Έλληνες καταναλωτές στην προσπάθειά τους να εξοικονομήσουν χρήματα κυνηγούν όλο και περισσότερο τις προσφορές και εκπτώσεις που παρέχουν τα σούπερ – μάρκετ μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη.

Αναλυτικότερα, ποσοστό 91% των καταναλωτών εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών/κουπονιών/δωροεπιταγών που προφέρουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων.

Αξιοσημείωτο είναι, επίσης, ότι 7 στους 10 καταναλωτές εξοικονομούν τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών τους και 1 στους 4 τουλάχιστον 20%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από τη στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 12%, ποσοστό αυξημένο σε σχέση με το προηγούμενο έτος, κάτι που οφείλεται τόσο στην αύξηση της ζήτησης των προσφορών από την πλευρά των καταναλωτών όσο και στην αύξηση της διάθεσης προσφορών από την πλευρά των επιχειρήσεων, λιανεμπόριο και προμηθευτικές εταιρείες. Πρακτικά, η μηνιαία συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος σε περισσότερα από 300 ευρώ ετησίως. Σημειώνεται ότι αυτό το όφελος είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος του 2010 εξαιτίας τόσο της μείωσης της δαπάνης των νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου όσο και της αύξησης τόσο του ποσοστού των πωλήσεων που πραγματοποιείται μέσω προσφορών όσο και της αύξησης της μέσης έκπτωσης ανά προσφορά.

Επιπλέον στο πλαίσιο της υιοθέτησης των «έξυπνων» αγορών από τους καταναλωτές, λόγω της οικονομικής κατάστασης των νοικοκυριών καταγράφονται και άλλες σημαντικές τάσεις. Ποσοστό 80% των ερωτώμενων τη χρονιά που πέρασε (2017) αγόρασε περισσότερα προϊόντα σε προσφορά σε σχέση με το προηγούμενο έτος (2016), ενώ το 74% του κοινού δηλώνει ότι κυνηγά τις προσφορές στις αγορές στο σούπερ μάρκετ.

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι για το 63% του κοινού οι προσφορές και εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για να επιλέξουν το κατάστημα σούπερ μάρκετ που θα επισκεφθούν, στοιχείο που σε μεγάλο βαθμό εξηγεί τον ανταγωνισμό ανάμεσα στις επιχειρήσεις στο κομμάτι των προσφορών. Το 81% των καταναλωτών δηλώνει ότι βρίσκει περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ σε σχέση με άλλα καταστήματα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Χαρακτηριστικό του βαθμού υιοθέτησης προσφορών από τον καταναλωτή είναι το γεγονός ότι το 57% του κοινού δηλώνει ότι προτιμάει περισσότερες προσφορές παρά χαμηλές τιμές. Ο λόγος για αυτήν την επιλογή είναι ότι θεωρεί ότι μέσω της αναζήτησης και επιλογής προσφορών και εκπτώσεων έχει τη δυνατότητα τόσο για μεγαλύτερες εξοικονομήσεις όσο και για προσαρμογή στις δικές του εξατομικευμένες ανάγκες της εξοικονόμησης χρημάτων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης