Συνεχίζονται τα προβλήματα με τις ελληνικές εξαγωγές ακτινιδίων στην Ινδία. Σύμφωνα με εκτιμήσεις εξαγωγέων, υπάρχει ενδιαφέρον από την ινδική αγορά για περίπου 11.000 τόνους, μέχρι στιγμής έχουν καταφέρει να εξαχθούν μόλις 319 τόνοι.

Σύμφωνα με τον agrotipo,αυτό συμβαίνει επειδή δεν έχουν δοθεί οι σχετικές οδηγίες από το ΥπΑΑΤ προς τις ΔΑΟΚ όλης της χώρας. Στο μεταξύ αλλάζει το καθεστώς εισαγωγών νωπών οπωροκηπευτικών στην Ινδονησία. Με το νέο καθεστώς θα πρέπει η Ελλάδα να υποβάλλει σχετικό αίτημα. Αν και δεν είναι τόσο σύνθετο όπως στην Κίνα και την Ινδία θα πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλίες το ΥπΑΑΤ για να συνεχιστούν οι εξαγωγές ακτινιδίων. Ένα ακόμη πρόβλημα είναι ότι η χώρα μας δεν διαθέτει Γραφείο Εμπορικών και Οικονομικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) στην Ινδονησία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως αναφέρει σε δηλώσεις του ο κ. Γιώργος Πολυχρονάκης, Ειδικός Σύμβουλος του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής Διακίνησης Φρούτων Λαχανικών και Χυμών Incofruit – Hellas, «Δυστυχώς ακόμη και σήμερα δεν έχουν δοθεί οι σχετικές οδηγίες από το ΥΠΑΑΤ προς τις ΔΑΟΚ όλης της χώρας για in transit cold treatment φόρτωση φορτίων ακτινιδίων προς Ινδία. Eντούτοις στις εξαγωγές των υπό ανασκόπηση εβδομάδων καταγράφονται συνολικές μέχρι σήμερα εξαγωγές 319 τόνων.

Στο μεταξύ η Ινδονησία ανακοίνωσε την εφαρμογή νέας νομοθεσίας (που θα τεθεί σε ισχύ από την 16 Φεβρουαρίου 2016) σχετική με τη διαδικασία εισαγωγής νωπών φρούτων και λαχανικών και με σκοπό να συνεχιστεί η επιτυχημένη μέχρι σήμερα δραστηριότητα εξαγωγής ακτινιδίων, προκύπτει η ανάγκη αποστολής από την χώρα μας σχετικής αίτησης, για την αναγνώριση του Συστήματος ασφάλειας και υγιεινής των τροφίμων που εφαρμόζεται από τη χώρα μας (recognition for food safety control system of origin country).

Δεδομένου ότι η ημερομηνία έναρξης εφαρμογής της εν λόγω νομοθεσίας είναι πολύ κοντά, αλλά και επειδή δεν γνωρίζουμε πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να δοθεί η τελική έγκριση από την πλευρά της Ινδονησίας, πιστεύουμε ότι η αποστολή της αίτησης θα πρέπει να είναι άμεση και χωρίς καμία καθυστέρηση».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης