Συμβουλές και οδηγίες προς τους καταναλωτές που ταξιδεύουν με αεροπλάνο δίνει η ένωση καταναλωτών ΕΚΠΟΙΖΩ ενόψει της αυξημένης αεροπορικής κίνησης λόγω διακοπών.

Σύμφωνα με την καταναλωτική οργάνωση, οι καταναλωτές έχουν τα εξής δικαιώματα και υποχρεώσεις:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αν έχετε εισιτήριο, φθάστε την καθορισμένη ώρα και πραγματοποιήστε τον έλεγχο εισιτηρίου έγκαιρα, αλλά αν η αεροπορική εταιρία, εφόσον ανήκει σε χώρα της Ε.Ε., αρνηθεί την επιβίβασή σας λόγω έκδοσης υπεράριθμων εισιτηρίων, αντικατάστασης αεροσκάφους με μικρότερο και για λόγους ασφάλειας επιβατών, έχετε δικαίωμα:

  • αποζημίωσης από 250€ έως και 600€ ανάλογα με τα χιλιόμετρα της πτήσης σας ή
  • επιλογής μεταξύ επιστροφής της τιμής του εισιτηρίου και εναλλακτικής πτήσης
  • διαμονής σε ξενοδοχείο, γεύματος και αναψυκτικού

Αν η πτήση ακυρωθεί με ευθύνη της αεροπορικής εταιρίας δικαιούστε:

  • Αποζημίωση σύμφωνα με τα ανωτέρω αναφερόμενα ποσά, εκτός αν πριν το ταξίδι είχατε εγκαίρως ενημερωθεί (δύο εβδομάδες νωρίτερα) ή μετά από ενημέρωση 1 με 2 εβδομάδες πριν σας δόθηκε δυνατότητα εναλλακτικής μεταφοράς στον προορισμό σας με διαφορά μικρότερη των 2 ωρών από την προγραμματισμένη πτήση ή τέλος, ενημερωθήκατε λιγότερο από 1 εβδομάδα πριν αλλά η πτήση που προτείνεται αναχωρεί το πολύ 1 ώρα μετά την προγραμματισμένη
  • Διαμονή σε ξενοδοχείο, όταν μεσολαβεί διανυκτέρευση
  • Γεύματα και αναψυκτικά

Αν η πτήση καθυστερήσει περισσότερο από 2 ώρες (για πτήσεις μέχρι 1.500 χλμ), 3 ώρες (από 1.500 μέχρι 3.500 χλμ) ή 4 ώρες για όλες τις άλλες πτήσεις, τότε έχετε δικαίωμα:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
  • Διαμονής σε ξενοδοχείο (διανυκτέρευση) και μεταφοράς από και προς το αεροδρόμιο
  • Δωρεάν γεύματα και αναψυκτικά

Αν οι αποσκευές χάθηκαν ή καταστράφηκαν σε ένα αεροπορικό ταξίδι δικαιούστε:

  • Αποζημίωση 36,38€ ανά κιλό για ταξίδι στο εξωτερικό και 11,73€ ανά κιλό για ταξίδι στο εσωτερικό, ανάλογα με το βάρος των αποσκευών σας, το οποίο σημειώνεται στο ειδικό χαρτάκι (ticket) που επικολλάται στο εισιτήριό σας.
  • Στην περίπτωση που το περιεχόμενο των αποσκευών σας είναι μεγάλης αξίας είναι προτιμότερο και ασφαλέστερο για σας να το δηλώσετε πριν ταξιδέψετε, ώστε σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής να αποζημιωθείτε για ότι έχτε δηλώσει

Αν κατά τη διάρκεια της πτήσης πάθετε κάποιο ατύχημα έχετε δικαίωμα:

  • Πλήρους αποζημίωσης από την αεροπορική εταιρία, χωρίς να έχει σημασία ο τόπος, όπου σημειώθηκε το ατύχημα
  • Σε προκαταβολές ποσών (το αργότερο μέσα σε 15 μέρες – όχι κατωτέρω των 20.000,00€ ανά επιβάτη σε περίπτωση θανάτου) προκειμένου να καλύψετε τυχόν έξοδα, που ενδέχεται να προκύψουν
  • Αν η ζημία προκλήθηκε εξ ολοκλήρου ή εν μέρει από αμέλεια του επιβάτη η αεροπορική εταιρεία ενδέχεται να περιορίσει την ευθύνη της ή και να απαλλαγεί από αυτή

Για οποιαδήποτε καταγγελία μπορείτε να απευθύνεστε:

– στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (τηλ. 210-89 16000) και στα γραφεία της σε κάθε αεροδρόμιο,

-στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, τηλ. 1520, φαξ 210-38 42 642 

-e-mail: info@efpolis.gr

-στην Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ., τηλ. 210-330 44 44, φαξ 210-33 00 591, e-mail : info@ekpizo.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης