Η ΕΣΕΕ με ανακοίνωσή της ενημερώνει ότι η φθινοπωρινή ενδιάμεση εκπτωτική περίοδος (middle seasons sales), ξεκινά το Σάββατο, 1 Νοεμβρίου και θα λήξει τη Δευτέρα, 10 Νοεμβρίου 2014.

Κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, πέραν της αναγραφής της παλαιάς και της νέας τιμής των προϊόντων και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Προσοχή: σε οποιαδήποτε άλλη περίοδο προσφορών επιτρέπεται αποκλειστικά και μόνον η ευκρινής αναγραφή της παλαιάς και της νέας τιμής των αγαθών ή των υπηρεσιών (σημ η χρησιμοποίηση ποσοστού επιτρέπεται για τις εκπτώσεις και απαγορεύεται τόσο για τις προσφορές όσο και για τις προωθητικές ενέργειες).

Επίσης, η ΕΣΕΕ επισημαίνει ότι τα καταστήματα κάθε είδους και σε όλες τις περιοχές της χώρας μπορούν να λειτουργήσουν προαιρετικά την Κυριακή, 2 Νοεμβρίου 2014, πρώτη Κυριακή της ενδιάμεσης φθινοπωρινής εκπτωτικής περιόδου.

Σύμφωνα με τα ισχύοντα, όλα τα καταστήματα μπορούν να λειτουργήσουν την συγκεκριμένη Κυριακή, από ώρα 11.00 έως ώρα 20.00 (παρ. 1 άρθρου 23 ν. 2224/1994).

Ποινές για καταστηματάρχες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε όσους παραβαίνουν τις διατάξεις περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από πέντε χιλιάδες ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Στην περίπτωση που οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση του καταναλωτή, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από δέκα χιλιάδες ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Αρμόδιες ελεγκτικές αρχές σύμφωνα με το νόμο είναι:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

α) Οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
β) Οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
γ) Οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
δ) Οι Διευθύνσεις Ανάπτυξης των Περιφερειών.
στ) Οι Υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος, στη ζώνη δικαιοδοσίας τους.

Αρμόδια αρχή για την επιβολή των προστίμων είναι ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης («κρατικός περιφερειάρχης»), όπου διαπιστώνεται η παράβαση. Οι αρχές αυτές ελέγχουν την εφαρμογή τόσο της νομοθεσίας για τις εκπτώσεις και προσφορές όσο και αυτής που αφορά στις Κυριακές.

Επίσης, υπενθυμίζει σε εμπόρους και καταναλωτές ότι σύμφωνα με το άρθρο 15 του νόμου 4177/2013, η πώληση εμπορευμάτων ή η παροχή υπηρεσιών με μειωμένες τιμές, δηλαδή οι εκπτώσεις επιτρέπονται τέσσερις (4) φορές το χρόνο, δύο με τις Τακτικές εκπτώσεις από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιανουαρίου και του Ιουλίου μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου και του Αυγούστου αντίστοιχα, αλλά και δύο με τις Ενδιάμεσες εκπτωτικές περιόδους το πρώτο δεκαήμερο του Μαΐου και το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου.

Στο πλαίσιο αυτό, η ενδιάμεση εκπτωτική περίοδος του Νοεμβρίου διατηρείται καθώς η εξουσιοδοτική διάταξη δεν επέκτεινε την αρμοδιότητα του Κώδικα Δεοντολογίας στην πρόταση της ΕΣΕΕ να αλλάξει τα διαστήματα ή να καταργήσει τις ενδιάμεσες εκπτώσεις, αφού η τροποποίηση του νόμου δεν μπορεί να γίνει με την Υπουργική Απόφαση του Κώδικα.

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλη Κορκίδη για τις αλλαγές του Κώδικα Δεοντολογίας στην λειτουργία της αγοράς επισημαίνει ότι: «… Η ΕΣΕΕ στην Επιτροπή Δεοντολογίας του ΥΠΑΑΝ υπέβαλλε μια σειρά προτάσεων με στόχο τη βελτίωση λειτουργίας της αγοράς. Με ικανοποίηση βλέπουμε ότι το τελικό σχέδιο της Υπουργικής Απόφασης του Κώδικα συμπεριλαμβάνει πολλά σημεία των προτάσεών μας. Οι σημαντικές αλλαγές που επιχειρούνται, είναι η εισαγωγή ηλεκτρονικού μητρώου προσφορών και προωθητικών ενεργειών, ως ίδια ομάδα πρακτικών πώλησης, οι οποίες δηλώνονται δημόσια και μπορούν να διαρκούν έως 15 ημέρες για το 1/3 του συνόλου των ειδών, όμως θα πρέπει να ολοκληρώνονται τουλάχιστον 20 ημέρες πριν την επίσημη έναρξη των εκπτώσεων. Επίσης, η εισαγωγή της τιμής γνωριμίας που δεν μπορεί να ξεπερνά τις δύο εβδομάδες, καθώς και του δικαιώματος κάθε επιχείρησης να έχει “γωνιά stock” η οποία θα αφορά στο 10% του συνολικού αριθμού των προϊόντων.

Αναφορικά με τη δημιουργία της 9μελούς ειδικής Επιτροπής παρακολούθησης αθέμιτων πρακτικών που συμμετέχει η ΕΣΕΕ για να παρακολουθεί την εφαρμογή του Κώδικα, θα καταγράφει τα προβλήματα και θα υποβάλλει προτάσεις στον Υπουργό, η ΕΣΕΕ ζήτησε κατηγορηματικά την αντικατάστασή του μη θεσμοθετημένου ΣΕΛΠΕ, με εκπρόσωπο της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος…».

Διαβάστε επίσης:
Ανοικτά τα καταστήματα την Κυριακή 2 Νοεμβρίου, Τετάρτη, 29 Οκτωβρίου 2014, 11:30

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης