Αγοραστές της… τελευταίας στιγμής αποδεικνύονται οι Έλληνες στις Χριστουγεννιάτικες αγορές τους, καθώς το 60% περιμένει την τελευταία εβδομάδα πριν από τις γιορτές για να ξεκινήσει τα ψώνια του.

Όπως αποκαλύπτει έρευνα της Mastercard για τις Χριστουγεννιάτικες αγορές σε Ευρώπη (και Ελλάδα) οι άνδρες είναι πιο πιθανό να αφήσουν τα ψώνια για την τελευταία στιγμή (34%) σε σχέση με τις γυναίκες (27%), ξεκινώντας το νωρίτερο μόλις μία εβδομάδα πριν. Είναι ενδιαφέρον ότι απ’ αυτούς που είπαν ότι έχουν λάβει ένα απρόσωπο δώρο ( 45%), σχεδόν ένας στους τρεις (28%) πιστεύει ότι αυτό οφείλεται στο ότι οι αγαπημένοι τους άφησαν την αγορά του δώρου για την τελευταία στιγμή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ποιο είναι το κεντρικό συμπέρασμα; «Αν θέλετε να δείξετε ότι νοιάζεστε και να αποφύγετε τους καυγάδες την περίοδο των γιορτών, τότε σκεφτείτε λίγο περισσότερο, πριν αγοράσετε τα δώρα σας».

Οπως προέκυψε, το 1/3 των Ευρωπαίων πιστεύει ότι τα μετρητά είναι ένα προσβλητικό δώρο και δείχνει έλλειψη ενδιαφέροντος. Τόσο που 1 στους 10 υποστηρίζει ότι αυτό θα ήταν αιτία για καυγά με ένα αγαπημένο πρόσωπο.

Προτιμούν τα προσωπικά δώρα που έχουν επιλεγεί με σκέψη κι ενδιαφέρον

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η πανευρωπαϊκή μελέτη της MasterCard διεξήχθη σε πάνω από 15.000 ανθρώπους σε 17 χώρες, για να δείξει τι μας αρέσει και τι απεχθανόμαστε όσον αφορά στα δώρα και, όταν τα λαμβάνουμε και όταν τα προσφέρουμε. Η έρευνα αποκάλυψε ότι οι Ευρωπαίοι προτιμούν να προσφέρουν και να λαμβάνουν δώρα από τους αγαπημένους τους που να είναι επιλεγμένα αποκλειστικά γι’ αυτούς (46%) και με προσωπικό νόημα (44%). Στην κορυφή των προτεραιοτήτων όσον αφορά στα δώρα, είναι η κατανόηση του τι πραγματικά θέλουν οι άλλοι (87%) και το να δείχνουν ενδιαφέρον (86%).

Όταν δεν αφιερώνουμε χρόνο και σκέψη, η ενοχή μας καταβάλλει: Ένας στους τέσσερις μετάνιωσε για ένα δώρο που προσέφερε, γιατί δεν έβαλε αρκετή σκέψη σ’ αυτό. Το 45%, σχεδόν οι μισοί, που λένε ότι έχουν λάβει ένα απρόσωπο δώρο, έχουν επίσης απογοητευτεί. Φαίνεται ότι η σκέψη είναι η πιο σημαντική επένδυση που κάνει κάποιος, όταν αγοράζει ένα δώρο, με το 97% να πιστεύει ότι το κόστος του δώρου που παίρνει από ένα αγαπημένο του πρόσωπο δεν έχει καμία σημασία.

Πόσο νωρίς ξεκινάμε;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η μελέτη ρίχνει φως και στο πόσο νωρίτερα ξεκινάμε τα ψώνια των εορτών. Παρόλο που το 1/3 των καταναλωτών (32%) ξεκινάει έναν μήνα νωρίτερα, σχεδόν οι μισοί (45%) παραδέχονται ότι ξεκινούν να ψάχνουν για δώρα μόλις μία εβδομάδα νωρίτερα ή την τελευταία στιγμή.

Tα συμπεράσματα για τους εμπόρους

Αξιοποιώντας την έρευνα, οι έμποροι μπορούν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους το 2015, προτρέποντας τους πελάτες τους να επιλέγουν προσωπικά δώρα και να σκέφτονται προσεκτικά, όταν ψωνίζουν, ειδικά την εορταστική περίοδο. Έτσι, θα εξασφαλίσουν ότι τα έσοδα δεν θα «παρακάμψουν» το κατάστημά τους, όπως θα γινόταν στην περίπτωση της επιλογής μετρητών ως δώρο, καθώς η δικαιολογία όσων έλαβαν μετρητά ως δώρο είναι ότι οι αγαπημένοι τους δεν ήξεραν τι να αγοράσουν (45%).

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης