Συμφωνία για μείωση των τιμών από τον Απρίλιο σε βασικά καταναλωτικά είδη και κυρίως των τροφίμων ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, αμέσως μετά τη συνάντηση που είχε με τους εκπροσώπους των μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ.

Ωστόσο, το κλίμα δυσπιστίας για την αποτελεσματικότητα της νέας αυτής συμφωνίας παραμένει στην κοινωνία, που πέραν των επισήμων ανακοινώσεων περιμένει να δει τις μειώσεις τιμών σε βασικά καταναλωτικά αγαθά στο ράφι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Και ο ίδιος ο υπουργός, όμως, υπερασπιζόμενος προφανώς την αξιοπιστία του, έσπευσε να διευκρινίσει ότι οι μειώσεις τιμών που συμφωνήθηκαν, θα φθάσουν στον καταναλωτή ενδεχομένως και μετά το Πάσχα, ενώ θα καταγραφούν στατιστικά τα στοιχεία του προσεχούς Μαΐου.

«Κάθε εταιρεία -είπε ο Κωστής Χατζηδάκης- με βάση τις τιμές που έχει σήμερα και με βάση προφανώς τη δική της διακριτή από τις άλλες εταιρείες εμπορική πολιτική, θα προβεί σε μειώσεις τιμών σε μία σειρά από βασικά καταναλωτικά προϊόντα, στα οποία εντάσσονται και τα τρόφιμα.» 

Ο υπουργός Ανάπτυξης ανακοίνωσε ότι τις επόμενες ημέρες ο υφυπουργός Γ. Βλάχος θα συναντηθεί με εκπροσώπους των επιμέρους αλυσίδων, προκειμένου να γίνει περαιτέρω επεξεργασία των όρων της συμφωνίας και υποσχέθηκε ελέγχους, ώστε να διαπιστωθεί εάν η δέσμευση των επιχειρηματιών γίνει πράξη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα, πάντως, με έρευνα καταναλωτικών οργανώσεων, οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν προχωρήσει την τελευταία διετία σε σημαντικές ανατιμήσεις προϊόντων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σε 15 είδη που ελέγχθηκαν, καταγράφηκαν αυξήσεις τιμών έως και 34,5% στα 11 από αυτά και στα υπόλοιπα 4 μειώσεις που μόλις πλησιάζουν το 2,7%.

Από τα στοιχεία του ΥΠΑΝ προκύπτει ότι το τελευταίο οκτάμηνο στους 80.000 κωδικούς βασικών προϊόντων υπήρξαν ανακλήσεις ή μειώσεις τιμών στους 20.000 και αυξήσεις στους 4.500.

(Πρώτη καταχώρηση 26 Μαρτίου 2009, 18:30)

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης