Μικρό αγοραστικό ενδιαφέρον και αδύναμη κατανάλωση καταγράφηκε στην καλοκαιρινή εκπτωτική περίοδο τόσο στα αστικά κέντρα όσο και στις τουριστικές περιοχές, σύμφωνα με έρευνα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου.

Συνολικά, οι πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα από την αντίστοιχη περσινή καλοκαιρινή εκπτωτική περίοδο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η έρευνα της ΕΣΕΕ κατέδειξε πως το 53,9% των εμπόρων πραγματοποίησε χαμηλότερες πωλήσεις από τις περσινές, το 31,7% είδε τις φετινές πωλήσεις στη διάρκεια των εκπτώσεων να παραμένουν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, ενώ μόλις το 13,6% ανέφερε αύξηση.

Η μείωση στις πωλήσεις δεν αφορά όλες τις επιχειρήσεις με την ίδια ένταση, αν και οι περισσότεροι έμποροι δήλωσαν μείωση άνω του 40%. Παράλληλα, η εικόνα αυτή δεν ήταν η ίδια σε όλους τους κλάδους. Πιο συγκεκριμένα, ο κλάδος των καλλυντικών παρουσίασε μια ιδιαίτερη δυναμική, ενώ και η υπόδηση κινήθηκε σε καλύτερα επίπεδα.

Το επίπεδο των εκπτώσεων κινήθηκε από 21% έως 50%, ενώ επιβεβαιώθηκε για μία ακόμη χρονιά ότι η καλύτερη περίοδος από άποψη αγοραστικής κίνησης είναι το πρώτο δεκαπενθήμερο (14/7 – 31/07).
Οι έμποροι εξέφρασαν κατά γενική ομολογία τη δυσαρέσκειά τους απέναντι στον θεσμό των ενδιάμεσων εκπτώσεων, αφού το 73,5% πιστεύει ότι αυτές δεν βοήθησαν καθόλου την επιχείρηση, ενώ το 20,1% εκτιμά ότι βοήθησαν λίγο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τους κατά τόπους εμπορικούς συλλόγους, οι πωλήσεις των καταστημάτων λιανεμπορίου το εν λόγω διάστημα των θερινών εκπτώσεων κινήθηκαν πτωτικά σε σύγκριση με την αντίστοιχη θερινή εκπτωτική περίοδο. Στην Αθήνα (κέντρο) η πτώση ήταν μεταξύ 0-10%, στη Θεσσαλονίκη (κέντρο) μεταξύ 10-15% και στον Πειραιά μεταξύ 11-20%. Αντίθετα, αύξηση πωλήσεων δήλωσαν οι έμποροι του Περιστερίου (+0-10%) και της Γλυφάδας (+ 0-10%).

Η ΕΣΕΕ για τις Κυριακές

Στο πλαίσιο της έρευνας της ΕΣΕΕ, οι έμποροι ρωτήθηκαν εάν άνοιξαν τα καταστήματά τους τις Κυριακές, σύμφωνα με τη δυνατότητα που τους εκχωρεί η πρόσφατη υπουργική απόφαση. Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας εκτιμάται ότι ο αριθμός των καταστημάτων που άνοιξαν την Κυριακή είναι μικρός, ενώ υπενθυμίζεται ότι και την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων (20 Ιουλίου) είχε διαπιστωθεί ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό επιχειρήσεων δεν παρέμεινε ανοιχτό, όπως για παράδειγμα στη Θεσσαλονίκη, όπου τα μαγαζιά που άνοιξαν τις Κυριακές είναι μόλις 17 στον κεντρικότερο εμπορικό δρόμο της πόλης (Τσιμισκή) και αφορούν μεγάλες διεθνικές αλυσίδες.

Ωστόσο, για τα καταστήματα που άνοιξαν, υπήρξε σχετική ταύτιση των απόψεων των επιχειρηματιών αναφορικά με τις επιπτώσεις του ανοίγματος στα έσοδα της επιχείρησης τον Ιούλιο και τον Αύγουστο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους. Αναλυτικότερα, το 49% και το 54% των επιχειρήσεων είδαν τα έσοδά τους να μειώνονται τον Ιούλιο και τον Αύγουστο αντίστοιχα, σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν. Μόλις το 18% των επιχειρήσεων δήλωσε αύξηση στα έσοδα, ενώ το υπόλοιπο 32% – 33% ανέφερε στασιμότητα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όσον αφορά στον αριθμό των απασχολουμένων, το 80% έχει διατηρήσει στα ίδια επίπεδα την απασχόληση της επιχείρησής του, ενώ το 16,1% προέβη σε μείωση προσωπικού τον τελευταίο χρόνο.
Επιπλέον, το άνοιγμα των Κυριακών, τουλάχιστον έως σήμερα, δεν φαίνεται να συνδέεται με αύξηση της απασχόλησης, αφού μόλις το 25% δηλώνει κάποια πρόθεση να προσλάβει κάποιον στο μέλλον, ενώ το συντριπτικό ποσοστό του 75% δεν σκοπεύει να προβεί σε πρόσληψη επιπλέον προσωπικού.

Επιμέλεια: Χρύσα Λουγιάκη

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης