Τι θα λέγατε αν στα σούπερ μάρκετ Βασιλόπουλος σας έδιναν ένα φυλλάδιο που γράφει με μεγάλα γράμματα « Ο Σκλαβενίτης κλείνει», και μετά σας συμβούλευαν να ψωνίζεται από το Βασιλόπουλο?

Ακριβώς αυτό συμβαίνει στην Εθνική Οδό Αθήνας – Πάτρας, με τα ηλεκτρονικά  Διόδια. Η εταιρεία που ανέλαβε να φτιάξει το δρόμο η «Ολυμπία Οδός Α.Ε» , ασχολείται να σταματάει όσους πάνε να περάσουν  τα ηλεκτρονικά διόδια ΤΕΟ PASS, και να τους δίνει ένα φυλλάδιο που γράφει με μεγάλα γράμματα ότι «Η  Λειτουργία του ΤΕΟ PASS Σταματά», και σε όσους ρωτάνε τι πάθανε και κλείνουνε τη λωρίδα που εξυπηρετεί τόσο κόσμο, συμβουλεύουν να πάρουν τη συσκευή ΟΛΥΜΠΙΑ  PASS για να εξυπηρετηθούνε.

Το ότι στο φυλλάδιο υπάρχει μια σειρά με πολύ μικρά γράμματα, που διευκρινίζει ότι το ΤΕΟ PASS θα σταματήσει μόνο στην Εθνική Οδό Αθήνας Πάτρας και όχι στην υπόλοιπη Ελλάδα, είναι λεπτομέρεια …το μήνυμα έχει περάσει… και προχωράμε ολοταχώς, να δημιουργήσουμε ένα μπάχαλο με τα ηλεκτρονικά διόδια σε όλους τους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους!

Γιατί το πρόβλημα δεν είναι ότι με αθέμιτο τρόπο μια εταιρεία , η Ολυμπία Οδός Α.Ε δίνει το μήνυμα ότι κλείνει μια άλλη εταιρεία με ηλεκτρονικά διόδια, η ΤΕΟ PASS ( που συμβαίνει να είναι κρατική, οπότε παίρνετε το πρώτο μήνυμα που πάει το πράγμα).

Το κύριο πρόβλημα είναι άλλο. Ότι στην Ελλάδα δημιουργούνται τέσσερις τουλάχιστον εταιρείες με διαφορετικά συστήματα, οπότε για να περάσει κανείς από ηλεκτρονικά διόδια, χωρίς να πληρώσει μετρητά, θα πρέπει να κουβαλάει τέσσερα διαφορετικά «μηχανάκια» στο αυτοκίνητό του, και να κάνει το παρμπρίζ σαν τζάμι σε περίπτερο, με τα κουτιά και τις διαφορετικές μάρκες τσιγάρα αραδιασμένα στη γραμμή.

Φανταστείτε να μην βάλετε αυτές τις συσκευές στη γραμμή αράδα  στο τζάμι του αυτοκινήτου, και να το δώσετε στη γυναίκα σας, που οδηγεί μια φορά τη βδομάδα, να έρθει στο εξοχικό. Άντε να ψάξει να βρει και να δοκιμάσει ποια συσκευή θα την αφήσει να περάσει! Έτσι εξυπηρετείται ο κόσμος; Αυτές είναι οι βελτιώσεις στην Εθνική Οδό;

Αντί να κοιτάξει να φτιάξει αυτό το συφοριασμένο δρόμο προς την Πάτρα, η Ολυμπία  Οδός αυτή την προτεραιότητα κυνηγάει: Να κλείνει μια λωρίδα αυτόματης διέλευσης που λειτουργεί, για να πλασάρει ένα δικό της σύστημα που θέλει διαφορετικό μηχανάκι για να αφήσει τον οδηγό να περάσει!

Γιατί δεν φτιάχνει ένα διαλειτουργικό ηλεκτρονικό σύστημα ώστε οι οδηγοί να έχουν ένα «μηχανάκι» στο αυτοκίνητο αντί για δύο, τρία, τέσσερα, για να περνάνε στα διόδια;

Αυτή είναι η βελτίωση στους αυτοκινητόδρομους; Να αφήνουμε τις ιδιωτικές εταιρίες ανεξέλεγκτες να κάνουν ότι θέλουν, αντί προσφέρουν ένα βελτιωμένο τρόπο εξυπηρέτησης, και να εργάζονται με σωστό και θεμιτό τρόπο για την εξυπηρέτηση των πολιτών;

Η απόλυτη παρανομία στην παραπάνω υπόθεση είναι ότι υπάρχει Ελληνικός νόμος. Το Προεδρικό Διάταγμα για τα Τηλεδιόδια – Π.Δ 177/2007 (ΦΕΚ Α  216/11-9-2008 ) που υποχρεώνει να περνάει ο πολίτης με μια συσκευή από όλα τα Διόδια.

Το απόλυτο μπάχαλο στην παραπάνω υπόθεση είναι ότι το Κράτος ξόδεψε εκατομμύρια ευρώ για να εγκαταστήσει το σύστημα αυτόματης ηλεκτρονικής διέλευσης ΤΕΟ PASS, το οποίο

A) είναι απόλυτα σύμφωνο με όλες τις Ευρωπαϊκές προδιαγραφές, και αυτό δεν έχει τολμήσει να το αμφισβητήσει κανείς και πουθενά   

Β) περνάνε από αυτό όλων των ειδών τα οχήματα (φορτηγά, λεωφορεία, ΙΧ, μηχανάκια).

Αντίθετα, υπάρχουν συστήματα όπως το Ε- PASS που βιάστηκε να το βάλει  (και αυτό) στα διόδιά της η Ολυμπία Οδός  που δεν μπορεί να εξυπηρετήσει ούτε φορτηγά, ούτε λεωφορεία, παρά μόνο Ι.Χ. Αυτό το γεγονός δεν την πείραξε! Το πρόβλημα δεν ήταν το Ε – PASS. Το πρόβλημα ήταν να ξεπατωθεί το ΤΕΟ PASS (που το διαχειρίζεται ένας κρατικός φορέας) και να παιχθεί το παιχνίδι στο γνώριμο γήπεδο των ιδιωτικών κατασκευών που θα έχει για ηλεκτρονικά διόδια η κάθε ιδιωτική εταιρία που πήρε να φτιάξει ένα κομμάτι αυτοκινητόδρομο. Γι’ αυτό τους φέραμε;

Και η απόλυτη υποκρισία, σε όλη αυτή την υπόθεση της κατάργησης του ΤΕΟ – PASS είναι ότι όλες οι εισπράξεις από τα περάσματα στη λωρίδα ΤΕΟ PASS στα Διόδια της «Ολυμπία Οδό» πηγαίνουν στην Ολυμπία Οδό! Εκτός από ένα αμελητέο ποσοστό (γύρω στο 1%) για τη λειτουργία της λωρίδας, όλες οι εισπράξεις από το ΤΕΟ – PASS πάνε στην ιδιωτική αυτή εταιρία!

Και τι να πει κανείς στους χιλιάδες συνδρομητές ΤΕΟ PASS που θα αναγκαστούν να επιστρέφουν τα μηχανάκια τους αν κλείσουν οι λωρίδες προς την  Πάτρα…..Φάτε άλλη μια ταλαιπωρία!

Γιατί λοιπόν, υπό μορφή διαταγής πληροφορεί τους πελάτες των συσκευών ΤΕΟ PASS, ότι «Η λειτουργία του ΤΕΟ PASS σταματά», ή τι κάνει νιάου – νιάου στα κεραμίδια;

Ταλαιπωρημένοι πολίτες