«Μαύρη Παρασκευή» ή αλλιώς «Black Friday»…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι παραπάνω εικόνες θα επαναληφθούν και φέτος, καθώς η ερχόμενη Παρασκευή είναι η μέρα που περιμένουν εκατομμύρια καταναλωτές στο εξωτερικό ώστε να σπεύσουν στα εμπορικά καταστήματα για απίστευτες εκπτώσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

O διαδεδομένος θεσμός στις ΗΠΑ, αλλά και στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, επιτρέπει στους καταναλωτές την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου -κάθε χρονιάς- να πραγματοποιούν αγορές προϊόντων με πολύ μεγάλες εκπτώσεις και προσφορές.

Κάποιοι προνοητικοί κατασκηνώνουν έξω από τα πολυκαταστήματα, άλλοι πιάνονται στα χέρια περιμένοντας στην ουρά, καθώς ο στόχος είναι ένας: Να κάνουν τα ψώνια της… χρονιάς. Παράλληλα, η μέρα σηματοδοτεί και την έναρξη της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων με αποτέλεσμα να επικρατεί η απόλυτη καταναλωτική φρενίτιδα.

Ο όρος Black Friday έχει τις ρίζες του στη δεκαετία του 1960 και σηματοδοτεί την αρχή της Χριστουγεννιάτικης περιόδου αγορών στις ΗΠΑ. Πώς προέκυψε η ονομασία; Τότε τα λογιστικά φύλλα και οι αποδείξεις γράφονταν στο χέρι και τα καταστήματα είχαν δύο χρώματα μελανιού για να καταγράφουν τα στοιχεία. Με κόκκινο γράφονταν οι ημέρες με αρνητικό ισολογισμό πωλήσεων και με μαύρο οι ημέρες με θετικό απολογισμό. Εξελικτικά, καθιερώθηκε ως η πρώτη ημέρα των πωλήσεων της Χριστουγεννιάτικης περιόδου, με σημαντικά αυξημένους τζίρους, εξ ου και η ονομασία Black Friday.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο θεσμός τα τελευταία χρόνια έχει εξαπλωθεί σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων σε Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία, Δανία, Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία, Φινλανδία, Πολωνία και κάθε χρονιά συμμετέχουν όλο και περισσότεροι λιανέμποροι.

Θα δουν άσπρη μέρα οι Έλληνες έμποροι;

Με καθυστέρηση πολλών ετών σε σχέση με πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οι Έλληνες καταναλωτές αναμένεται να βιώσουν την εμπειρία της Black Friday και στη χώρα μας, αν και τα οικονομικά δεδομένα δεν έχουν καμία σχέση με την αγοραστική δύναμη των περασμένων ετών.

Την ερχόμενη Παρασκευή, 25 Νοεμβρίου 2016, αναμένεται να δούμε την Black Friday σε αρκετές αλυσίδες, πολυκαταστήματα και εμπορικά κέντρα.

Πρόκειται, αναμβίβολα, για μία από τις πιο σημαντικές ημέρες του χρόνου για το λιανεμπόριο διεθνώς και το γεγονός ότι πλέον δεν υπάρχουν σύνορα στο πώς αγοράζει ο πελάτης (με τα e-commerce sites να πρωτοστατούν στο Black Friday), ώθησε τους retailers στην Ευρώπη να υιοθετήσουν και αυτοί το θεσμό ώστε να «τζιράρουν» στις ίδιες τους τις χώρες.

Παρακολουθήστε βίντεο από ΗΠΑ και Λονδίνο:

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης