Του Νίκου Τσιαμτσίκα

Η μάστιγα των ελληνοποιήσεων, τα γνωστά «βαφτίσια», χτυπά και την παραγωγή αβγών, εν όψει της μεγάλης ζήτησης που θα έχουν στην αγορά το Πάσχα. Οι ελληνοποιήσεις αβγών από τη γειτονική Βουλγαρία, τα Σκόπια και την Τουρκία είναι προ των πυλών, όπως καταγγέλλουν οι παραγωγοί από τα Μέγαρα, οι οποίοι ζήτησαν να παρουσιάσουν το πρόβλημα το μεσημέρι της Τρίτης στον αρμόδιο υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Μάξιμο Χαρακόπουλο και στους ελεγκτές του ΕΦΕΤ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ελληνοποίηση αβγών αποτελεί καραμπινάτη εξαπάτηση του καταναλωτή, καθώς εισαγόμενα προϊόντα παρουσιάζονται και πωλούνται ως ελληνικά. Οι παραγωγοί πρόκειται να ζητήσουν από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να λάβει μέτρα για την πάταξη του φαινομένου.

Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι εδώ και περίπου μία πενταετία η σχετική ευρωπαϊκή οδηγία που επιβάλλει τη σήμανση των αβγών με συγκεκριμένο χρώμα και σήμα προκαλεί σύγχυση στο εμπόριο και στον καταναλωτή, καθώς η σήμανση αυτή είναι σχεδόν όμοια και απαράλλακτη και με πολύ ψιλά γράμματα για να αντιληφθεί κανείς τη διαφορά ανάμεσα σε μια επισημασμένη καρτέλα με ελληνικής παραγωγής αβγά και σε μια άλλη που έχει εισαχθεί από τις γειτονικές χώρες…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για τον απλό Έλληνα καταναλωτή, ωστόσο, το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στα αβγά που πωλούνται χύμα, παρά στα συσκευασμένα, στα οποία πολλοί παραγωγοί, προκειμένου να πολεμήσουν το φαινόμενο, έχουν τυπώσει μέχρι και οδηγίες για το πώς ξεχωρίζουν οι ελληνικοί κωδικοί πάνω στο προϊόν.

Το θέμα είναι, όμως, τι γίνεται, όταν ακόμη και οι… κωδικοί δεν είναι αληθινοί και τα «βαφτίσια» έχουν γίνει με… επιστημονικό τρόπο. Τότε ακόμα και ο ΕΦΕΤ δεν είναι σε θέση να βγάλει άκρη και ίσως μόνο το ΣΔΟΕ με τα παραστατικά και τα τιμολόγια να μπορεί να φρενάρει το εποχικό αυτό φαινόμενο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης