Πάντα κοντά στον καταναλωτή, το ΚΕΠΚΑ απευθύνει έκκληση σε κυβέρνηση και καταστηματάρχες, ώστε να δείξουν τη συμπαράσταση και την κατανόησή τους εν όψει των νέων, αιματηρών μέτρων και κρίσης.

Ο Έλληνας καταναλωτής αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα στην καθημερινότητά του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πρωτίστως έχει γίνει θύμα των υπέρογκων και παράλογων αυξήσεων στη βενζίνη και στο πετρέλαιο θέρμανσης, που κάποιοι επιτήδειοι επέβαλαν, σχεδόν πριν, ακόμα, ανακοινωθούν οι αυξήσεις φόρου κατανάλωσης.

Πληροφορείται, με δηλώσεις απορρόφησης της αύξησης του Φ.Π.Α., ενώ, στην πραγματικότητα, οι τιμές τραβούν την ανηφόρα.

Έχει επιβαρυνθεί, με τις αυξήσεις των έμμεσων φόρων. Το 2005, οι άμεσοι φόροι ήταν 18,4 δισ. Ευρώ και το 2009, 21,4 δισ. ευρώ. Το 2005, οι έμμεσοι φόροι ήταν 23,7 δισ. ευρώ και το 2009 28,3 δισ. ευρώ. Το 2005, οι άμεσοι φόροι φυσικών προσώπων ήταν 8,3 δισ. ευρώ και των νομικών προσώπων 4,7 δισ. ευρώ. Το 2009, οι άμεσοι φόροι των φυσικών προσώπων ήταν 10,8 δισ. ευρώ και των νομικών προσώπων 3,8 δισ. ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ενώ έχουν εξαντληθεί οι καταναλωτές των χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων, συνεχίζεται ο καταιγισμός, για μελλοντικές αυξήσεις, στη Δ.Ε.Η., στον Ο.Α.Σ.Θ., στα καύσιμα κ.λπ., που φοβόμαστε ότι θα προκαλέσουν αλυσιδωτές, δυσανάλογες ανατιμήσεις, σε όλα τα άλλα αγαθά, μια και στην Ελλάδα λειτουργεί, μεγάλο κομμάτι της αγοράς, με λογικές ευκαιριακές και κερδοσκοπικές.

Ο καταναλωτής δεν λαμβάνει σχεδόν ποτέ απόδειξη λιανικής των αγορών του.

Το ΚΕΠΚΑ κάνει έκκληση στην κυβέρνηση

• Να διενεργήσει εντατικούς και συνεχείς ελέγχους, στην αγορά.
• Να ανακοινώνει ονόματα παραβατών.
• Να επιβάλλει πρόστιμα αυστηρά, αναλογικά με τη ζημιά, που υφίστανται οι καταναλωτές και αποτρεπτικά, για την επανάληψη της ίδιας παραβατικής πρακτικής.
• Να παρακολουθεί και να επιμένει, στην είσπραξη των οικονομικών προστίμων.
• Να προχωρεί ακόμα και σε κλείσιμο επιχειρήσεων, όταν είναι υπότροπες.
• Να προχωρήσει, σε τροποποίηση της νομοθεσίας, ώστε να προβλέπονται ευθύνες και για τα στελέχη των επιχειρήσεων, που παραβιάζουν τα δικαιώματα των καταναλωτών και νοθεύουν τον υγιή ανταγωνισμό. Οι ευθύνες πρέπει να έχουν, επιτέλους, ονοματεπώνυμο.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης