Ο Έλληνας καταναλωτής ψωνίζει στα τυφλά, σύμφωνα με έρευνα του ιδρύματος Αριστείδης Δασκαλόπουλος (ΙΑΔ), το οποίο παραθέτει τις απόψεις των καταναλωτών για τις ετικέτες των τροφίμων.

Στην ερώτηση: « γιατι δεν διαβάζει ο καταναλωτής τις ετικέτες» η δημοφιλέστερη απάντηση είναι «γιατί δε με αφορούν» που αγγίζει το 45% των καταναλωτών. Στο 31% βρίσκεται το «βιαστικό» κοινό που ισχυρίζεται πως δεν έχει χρόνο να τις διαβάσει και το 17% δεν τις κατανοεί. Τέλος οι «άπιστοι» καταναλωτές ανέρχονται στο 8% δηλώνοντας ρητά «δεν τις εμπιστεύομαι» και ένα 17% δηλώνει άλλους λόγους.

Τα ζωτικής σημασίας σημεία πάνω στην ετικέτα αφορούν την προέλευση του προϊόντος και την ημερομηνία λήξης. Το 60% των ενδιαφερόμενων καταναλωτών διαβάζει κυρίως τα συντηρητικά, το 28% την περιεκτικότητα σε λιπαρά και το 12% τα τροποποιημένα συστατικά. Το υπόλοιπο 15% μοιράζεται σε άτομα που δίνουν προτεραιότητα στην περιεκτικότητα σε ζάχαρη, τις θερμίδες και τα κορεσμένα λιπαρά. Το πόσο εμπιστεύονται οι ΄καταναλωτές την ετικέτα ποικίλει και αναλογεί με το είδος του προϊόντος. Όσον αφορά τα θρεπτικά συστατικά (βιταμίνες, ασβέστιο κ.α.) το ποσοστό τους πέφτει στο 40% και χαμηλότερα.