Οι πρώτες καλοκαιρινές εξορμήσεις έχουν ξεκινήσει με χαμογέλα, όμως για να τελειώσουν και με χαμόγελα καλό είναι να θυμηθούμε ότι το αλκοόλ και η οδήγηση δεν συνδυάζονται με κανένα τρόπο.

…Σάββατο βράδυ και μετά από τόσο καιρό με περιορισμούς, κανονίσαμε να βγούμε για μια μπίρα. Φτάσαμε στο στέκι μας και η βραδιά κυλούσε ευχάριστα για όλη την παρέα, μιας και είχαμε πολλά νέα να μοιραστούμε. Ο σερβιτόρος ήρθε με τον δεύτερο γύρο ποτών και έφερε έξτρα συνοδευτικά για τον Σταύρο, ο οποίος είχε αναλάβει τον ρόλο του νηφάλιου οδηγού, λέγοντας: «Ο οδηγός της παρέας έχει πάντα ιδιαίτερη περιποίηση σε εμάς».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Λίγο αργότερα ήρθε και ο ιδιοκτήτης του μπαρ, είναι παλιός μου συμμαθητής, για να μας χαιρετήσει: «Πραγματικά, σας χαίρομαι, που έχετε υιοθετήσει την τακτική του νηφάλιου οδηγού. Άλλωστε υπάρχουν πια αμέτρητες επιλογές ποτών χωρίς αλκοόλ. Α, και να μην ξεχάσω, επειδή μπορεί να υπάρξει και βραδιά που όλοι να θέλετε να πιείτε, ζητήστε το τηλέφωνο των ραδιοταξί από την υποδοχή για να έρθετε και να φύγετε χωρίς καμία έγνοια. Καλό σας βράδυ».

Η αλήθεια είναι ότι την ιδέα του νηφάλιου οδηγού την υιοθετήσαμε ένα βράδυ που «πάρκαρα» μεθυσμένος στην μπουκαμβίλια του γείτονα. Ευτυχώς, το φυτό συνεχίζει να ανθίζει κάθε καλοκαίρι και εμείς γελάμε με εκείνη τη βραδιά, αντί να κλαίμε αν είχε γίνει κάτι χειρότερο…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, λειτουργώντας ως θεματοφύλακας της υπεύθυνης κατανάλωσης στην Ελλάδα εδώ και χρόνια, έχει επικεντρωθεί ιδιαιτέρως στον τελευταίο -και ίσως σημαντικότερο- κρίκο της υπεύθυνης διάθεσης και κατανάλωσης αλκοόλ στην Ελλάδα, δηλαδή τα καταστήματα εστίασης και διασκέδασης.

Σε συνεργασία, από το 2008, με τη μη κυβερνητική οργάνωση «ΝΗΦΑΛΙΟΙ- Στην υγειά μας», προωθεί το θεσμό του «Νηφάλιου Οδηγού» σε κάθε παρέα και κάθε έξοδο. Πρόκειται για την κυκλική επιλογή ενός ατόμου της παρέας, που θα αναλάβει να επιστρέψει με ασφάλεια την παρέα στα σπίτια της, καθώς θα συμμετέχει στην διασκέδαση, χωρίς όμως να καταναλώνει αλκοόλ. Για να υιοθετηθεί ο Νηφάλιος Οδηγός ως αναπόσπαστο κομμάτι της διασκέδασης χρειάζεται φυσικά συνεχής ενημέρωση των οδηγών (νέων και παλιών), αλλά όμως και των εργαζομένων στα μαγαζιά, ώστε να ενθαρρύνουν με τον τρόπο τους αντίστοιχες συμπεριφορές και να βάζουν «φρένο» σε άλλες, που μπορεί να αποδειχθούν επικίνδυνες.

Το Δεκέμβριο του 2020, με την εστίαση και τα κέντρα διασκέδασης κλειστά, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία βρήκε ευκαιρίακαι σε συνεργασία με την Ένωση BartendersΕλλάδος και με την υποστήριξη της οργάνωσης «Νηφάλιοι-Στην υγειά μας» διοργάνωσε ένα διαδικτυακό σεμινάριο για την «Υπεύθυνη Διάθεση και Κατανάλωση Αλκοόλ», ώστε να ενισχυθεί η κοινή προσπάθεια για ενσωμάτωση της κοινωνικής ευθύνης στην καθημερινότητα των bartendersκατά την πώληση αλκοόλ. Τους συμμετέχοντες (περισσότεροι από 70 bartendersκαι εργαζόμενοι σε καταστήματα εστίασης και διασκέδασης) ενημέρωσαν πιστοποιημένοι εκπαιδευτές για το ρόλο που επιτελούν οι επαγγελματίες του χώρου στην ορθή διάθεση του αλκοόλ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία πραγματοποιεί διάφορες δράσεις σε συνεργασία με φορείς και οργανισμούς που έχουν ως αποδέκτες το καταναλωτικό κοινό για την υπεύθυνη κατανάλωση και τους επαγγελματίες του χώρου για την υπεύθυνη διάθεση του αλκοόλ. Σε αυτό το πλαίσιο, διοργάνωσε τον Μάρτιο 2020 συζήτηση στρογγυλής τραπέζης κατά τη διάρκεια της οποίας αναλύθηκε η υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ και η ορθή οδηγική συμπεριφορά από σημαντικούς θεσμικούς και κοινωνικούς φορείς.

Τα παραπάνω συμπληρώνουν ιδανικά και οι ποιοτικές, εναλλακτικές προτάσεις χωρίς αλκοόλ που διαθέτει πια ο νηφάλιος οδηγός. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αντιλήφθηκε από νωρίς την κρίσιμη αυτή παράμετρο και επενδύει συνεχώς στην ανάπτυξη προϊόντων χωρίς αλκοόλ, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην καθιέρωση της κατηγορίας στην Ελλάδα. Τα 5 brandsτης εταιρείας, ΆμστελFree,  η ΆμστελFree με λεμόνι, η Heineken 0.0, η ΑΛΦΑ Χωρίς και η Bucklerκερδίζουν ολοένα και περισσότερο την προτίμηση των καταναλωτών.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης