Οι Αρχές του Χονγκ Κονγκ ξεκίνησαν σήμερα έρευνα για τα αίτια της σύγκρουσης δύο επιβατηγών πλοίων, εν μέσω ερωτημάτων για το πώς από το δυστύχημα που σημειώθηκε υπό καλές καιρικές συνθήκες έχασαν τη ζωή τους 38 άνθρωποι.

Οι ακριβείς συνθήκες του δυστυχήματος παραμένουν άγνωστες, αλλά η τηλεόραση προέβαλε πλάνα που δείχνουν το ένα πλοίο, το «Lamma IV», να έχει ένα μεγάλο ρήγμα στην πρύμνη του, γεγονός που προκάλεσε τη βύθισή του, και την πλώρη του δεύτερου πλοίου να έχει σχεδόν ολοσχερώς καταστραφεί, κάτι που μπορεί να σημαίνει ότι τα δύο πλοία προσπερνούσαν το ένα το άλλο μέσα στη νύχτα. Πολλοί από τους επιβάτες του «Lamma IV» έπεσαν στη θάλασσα, ενώ άλλοι εγκλωβίστηκαν στο εσωτερικό του πλοίου.

Ο διευθυντής του τμήματος Θαλάσσιων Συγκοινωνιών του Χονγκ Κονγκ, Φράνσις Λιου, δήλωσε στη δορυφορική τηλεόραση του Χονγκ Κονγκ ότι η έρευνα μπορεί να διαρκέσει ακόμη και έξι μήνες και θα εξετάσει το γιατί το ένα πλοίο βυθίστηκε τόσο γρήγορα και το αν παραβίασε τους κανονισμούς ασφαλείας ή όχι. Την ίδια ώρα, ελεύθεροι με εγγύηση αφέθηκαν οι επτά συλληφθέντες – μέλη των πληρωμάτων των δύο επιβατηγών πλοίων – η σύγκρουση των οποίων στοίχισε τη ζωή σε 38 ανθρώπους και προκάλεσε τον τραυματισμό περίπου 100 τη νύχτα της Δευτέρας, στο λιμάνι του Χονγκ Κονγκ, όπως ανακοίνωσε σήμερα η αστυνομία.

Οι επτά συνελήφθησαν επειδή φέρεται ότι έθεσαν σε κίνδυνο τη ζωή ανθρώπων στη θάλασσα, ύστερα από το σοβαρότερο ναυτικό δυστύχημα στο Χονγκ Κονγκ τα τελευταία 40 χρόνια. Μεταξύ των συλληφθέντων είναι οι δύο καπετάνιοι των πλοίων, του «Lamma IV» και του «Sea Smooth».

Σήμερα, το βρετανικό προξενείο στο Χονγκ Κονγκ επιβεβαίωσε ότι ένας Βρετανός πολίτης είναι μεταξύ των θυμάτων. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία του φέρι μποτ «Hong Kong & Kowloon Ferry Holdings», η οποία απέρριψε τις κατηγορίες ότι ο καπετάνιος του δεν σταμάτησε, προσθέτοντας ότι το πλοίο είχε περάσει πρόσφατα από έλεγχο ασφαλείας, πρόκειται να αποζημιώσει με 200.000 δολάρια την καθεμία από τις οικογένειες των θυμάτων.

Επιμέλεια: Μάριος Μπουμπής