Η εφημερίδα «The Guardian» κυκλοφόρησε σε σχήμα ταμπλόιντ για πρώτη φορά, τρία χρόνια πριν κλείσει 200ετία από την έκδοσή της, εγκαταλείποντας για οικονομικούς λόγους το «βερολινέζικο» σχήμα που είχε υιοθετήσει από το 2015.
Στο εξής, ελαφρά μικρότερος από μία σελίδα A3, ο «Guardian» διατηρεί το χρώμα στην πρώτη του σελίδα, αλλά εγκαταλείπει το χαρακτηριστικό του μπλε σκούρο «ζωνάρι». Οι τίτλοι του τυπώνονται πλέον με καινούργια γραμματοσειρά και η νέα σελιδοποίηση θέλει να διευκολύνει την ανάγνωση.
Η Κάθριν Βάινερ, η διευθύντρια της βρετανικής εφημερίδας, η οποία ιδρύθηκε το 1821, αιτιολόγησε την υιοθέτηση του ταμπλόιντ με την πτώση των πωλήσεων, που σημαίνει ότι η έκδοση της εφημερίδας σε «βερολινέζικο» σχήμα γίνεται όλο και ακριβότερη. «Πρόκειται για μία νέα εφημερίδα, τολμηρή, αιχμηρή και όμορφη» γράφει στο κύριο άρθρο της.
«Η μετάβασή μας στο σχήμα ταμπλόιντ είναι ένα σημαντικό βήμα για να γίνει ο ”Guardian” οικονομικά βιώσιμος και να μας επιτραπεί να συνεχίσουμε να επενδύουμε στην ποιοτική δημοσιογραφία για τις επόμενες γενιές» γράφει.
Η ηλεκτρονική σελίδα της εφημερίδας, που προσελκύει 150 εκατομμύρια αναγνώστες σε ολόκληρο τον κόσμο κάθε μήνα, άλλαξε επίσης εμφάνιση, κυρίως ως προς τα χρώματα, για να συνοδεύσει το νέο φύλλο.
Αλλαγές θα γίνουν επίσης στην εφημερίδα «The Observer», την κυριακάτικη έκδοση του «Guardian».
Η απόφαση εντάσσεται σε σχέδιο αναδιάρθρωσης διάρκειας τριών ετών που ξεκίνησε το 2016 και προβλέπει την αναδιοργάνωση του διαφημιστικού τμήματος και μείωση του κόστους που μεταφράζεται στην κατάργηση 250 θέσεων εργασίας, εκ των οποίων 100 αφορούν στη σύνταξη.
Ο Guardian Media Group δεν βρίσκεται σε πολύ καλή οικονομική κατάσταση μετά την καταγραφή ζημίας 69 εκατομμυρίων στερλινών (77,5 εκατ. ευρώ) για την οικονομική χρήση του 2016 και 45 εκατομμυρίων στερλινών (50,6 εκατ. ευρώ) για τη χρήση του 2017.
Η αλλαγή σχήματος θα εξασφαλίσει οικονομία εκατομμυρίων στερλινών κάθε χρόνο, πόροι οι οποίοι μπορούν να επενδυθούν εκ νέου στη συντακτική δραστηριότητα.