Στην ηλικία των 15 ετών, τα αγόρια είναι «πιο επιρρεπή» στο να εγκαταλείψουν το σχολείο και τα κορίτσια έχουν λιγότερο την τάση να στρέφονται προς τις επιστημονικές σπουδές, δείχνουν καλά ριζωμένα στερεότυπα, σύμφωνα με μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε από τον ΟΟΣΑ σε 65 χώρες και εδάφη και δημοσιεύτηκε την Πέμπτη.

Οι αποκλίσεις στην επιτυχία που παρατηρούνται μεταξύ των κοριτσιών και των αγοριών δεν οφείλονται σε «έμφυτες διαφορές ικανοτήτων» , υπογραμμίζει η μελέτη που πραγματοποιήθηκε από τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) και η οποία δείχνει πάντως ότι η οικογένεια, το σχολείο και η κοινωνία έχουν μια «επίδραση» στις ανισότητες αυτές.

Το έγγραφο αυτό του ΟΟΣΑ συντάχθηκε από δεδομένα που συγκεντρώθηκαν για τη μελέτη Pisa 2012, στο πλαίσιο της οποίας ερωτήθηκαν περισσότεροι από 510.000 νέοι ηλικίας 15 ετών στις χώρες-μέλη του οργανισμού.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, τα αγόρια είναι «πιο επιρρεπή» στο να είναι «λιγότερο προσηλωμένα στο σχολείο», να το εγκαταλείπουν «πρόωρα» και συχνά «χωρίς δίπλωμα», δηλώνοντας πως πρόκειται για «χάσιμο χρόνου».

Οι δεσποινίδες, από τη μερια τους, «υποεκπροσωπούνται» στους τομείς των μαθηματικών, των φυσικών επιστημών και της πληροφορικής, παρόλο που έχουν περισσότερη φιλοδοξία από τους συμμαθητές τους. Για παράδειγμα, το 2012, μόνο 14% των νεαρών γυναικών ήταν εγγεγραμμένες σ’ αυτά τα μαθήματα.

Γιατί όμως υπάρχουν τέτοιες διαφορές;

«Τα αγόρια αφιερώνουν μία ώρα λιγότερο την εβδομάδα στα μαθήματά τους απ’ ό,τι τα κορίτσια και παίζουν περισσότερο βιντεοπαιγνίδια απ’ ό,τι αυτά, τα οποία προτιμούν τα βιβλία» διευκρινίζεται στη μελέτη. Οι συντάκτες επισημαίνουν επίσης την έλλειψη αυτοπεποίθησης των κοριτσιών, τον ρόλο των γονιών, της κοινωνίας και του σχολείου.

Στο πλαίσιο της μελέτης Pisa («Πρόγραμμα Διεθνούς Αξιολόγησης των Μαθητών»), η οποία δημοσιεύεται κάθε τρία χρόνια, οι μαθητές αξιολογούνται στα μαθηματικά, την κατανόηση κειμένου, τις επιστήμες και την επίλυση προβλημάτων.

Επιμέλεια: Xρήστος Μαζάνης