Ένα πλοίο της Costamare Inc. κατέχει το ρεκόρ του μεγαλύτερου πλοίου, τόσο σε μέγεθος όσο και σε χωρητικότητα, που πέρασε έως σήμερα από τη Διώρυγα του Παναμά, μετά την επέκτασή της το 2016. Πρόκειται για το TRITON, πλάτους 51,2 μέτρων, μήκους 369 μέτρων και χωρητικότητας 14.462 TEU, το οποιο διήλθε από τη Διώρυγα καθ’ οδόν από το Καοσιούνγκ της Ταιβάν προς το Κολόν του Παναμά.
Έσπασε, έτσι, το ρεκόρ που κατείχε από τον Αύγουστο του 2017 το CMA CGM THEODORE ROOSEVELT, μήκους 365,96 μέτρων, πλάτους 48,25 μέτρων και χωρητικότητας 14.414 TEU, ανοίγοντας τον δρόμο για τη διέλευση μεγαλύτερων Neopanamax πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τη Διώρυγα του Παναμά.
Η διέλευση του TRITON έγινε εφικτή μετά την αύξηση του επιτρεπόμενου πλάτους από τα 49 μέτρα στα 51,25 μέτρα, και την κατ’ εξαίρεση αύξηση του επιτρεπόμενου μήκους των 366 μέτρων στα 369, μετά από σειρά επιτυχών δοκιμών.
Η απόφαση για την αύξηση του επιτρεπόμενου πλάτους ελήφθη από την υπεύθυνη για τη Διώρυγα υπηρεσία της κυβέρνησης του Παναμά (Panama Canal Authority – ACP) τον Ιούνιο του 2018, μετά δύο χρόνια επιτυχούς λειτουργίας της διευρυμένης Διώρυγας, και επιτρέπει σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με 20 σειρές, αντί για 19 έως τότε, να διέλθουν από τις δεξαμενές Neopanamax της Διώρυγας.
Το μέγιστο επιτρεπόμενο μήκος πλοίου παραμένει επισήμως στα 366 μέτρα, αλλά η ACP κάνει εξαιρέσεις κατά περίπτωση για πλοία όπως το TRITON και μπορεί να αυξήσει το επιτρεπόμενο μήκος στα 369 μέτρα, μετά από επιτυχείς δοκιμές.
Ο Καπετάν Μάρκος Πράγιας, πλοίαρχος του TRITON, δήλωσε σχετικά: «Η διέλευση του μεγαλύτερου έως τώρα πλοίου από τη Διώρυγα του Παναμά ολοκληρώθηκε με επιτυχία, χάρη στην υποδειγματική συνεργασία της εταιρείας μας και των ναυλωτών με την εταιρεία διαχείρισης της Διώρυγας, καθώς και χάρη στη μεθοδική εργασία του πληρώματος του πλοίου και των πλοηγών της Διώρυγας. Πρόκειται για μια ιστορική στιγμή για τη διεθνή ναυσιπλοΐα και ελπίζουμε ότι θα ανοίξει τον δρόμο για μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να πραγματοποιούν δρομολόγια μέσω της Διώρυγας του Παναμά, δίνοντας έτσι περισσότερες επιλογές στους μεταφορείς και αξιοποιώντας στο μέγιστο τις δυνατότητες της διευρυμένης Διώρυγας».