Τους «τίτλους τέλους» στην απίστευτη ιστορία με τη μυστηριώδη εξαφάνιση του Boeing 777 των Μαλαισιανών αερογραμμών επιχείρησαν να ρίξουν σήμερα οι αρχές δια στόματος του πρωθυπουργού της ασιατικής χώρας, προκαλώντας ωστόσο νέα σειρά αναπάντητων ερωτημάτων.

Η αλλαγή πορείας του αεροσκάφους, το σημείο συντριβής σε μια από τις πιο αφιλόξενες γωνίες του πλανήτη και το αλαλούμ με τα αντικείμενα που «έβλεπαν» κατασκοπευτικοί δορυφόροι και δεν μπορούσαν να εντοπίσουν τα σωστικά συνεργεία, φέρνουν εκ νέου στο προσκήνιο θεωρίες που είδαν το φως της δημοσιότητας κατά τη διάρκεια των 17 ημερών που το αεροπλάνο παρέμενε άφαντο.

Η επανάληψη της τραγικής ιστορίας με το αεροσκάφος της Helios, όταν σημειώθηκε αποσυμπίεση στην άτρακτο, λιποθύμησαν οι πιλότοι και το αεροπλάνο πετούσε για ώρα μέχρι τη συντριβή στον Γραμματικό, αποτελεί ένα από αυτά. Αρκετοί μάλιστα είναι εκείνοι συνδέουν αυτή τη θεωρία με το σενάριο της κατάρριψης του αεροπλάνου από αμερικανικά πυρά, καθώς η «σιγή ασυρμάτου» από το πιλοτήριο είναι πιθανό να ερμηνεύτηκε από Αμερικανούς αξιωματούχους ως μια εν δυνάμει τρομοκρατική επίθεση κατά της εξαιρετικά σημαντικής στρατιωτικής βάσης που διατηρούν οι ΗΠΑ στη μέση του Ινδικού Ωκεανού.

Η στρατιωτική εγκατάσταση στο νησί Ντιέγκο Γκαρσία θεωρείται μια από τις σημαντικότερες εκτός αμερικανικού εδάφους, γι’ αυτό και η ευρύτερη περιοχή «σκανάρεται» με ιδιαίτερη επιμέλεια από κατασκοπευτικούς δορυφόρους των ΗΠΑ και ειδικά από την NSA, την αρμόδια υπηρεσία για την «ασφάλεια» των Αμερικανών πολιτών. Ήδη η Κίνα ζήτησε περισσότερες λεπτομέρειες για την υπόθεση, με την κυβέρνηση της Μαλαισίας να ανακοινώνει πως θα υπάρξει νεώτερη ενημέρωση την Τρίτη για την τύχη του Boeing 777.

Κι όλα αυτά ενώ πληθαίνουν οι περιπτώσεις με ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται αεροσκάφη των Μαλαισιανών αερογραμμών, σε ορισμένα από τα οποία υπήρξε προσπάθεια συγκάλυψης. Μετά την… εισβολή πουλιών το βράδυ της Παρασκευής στο πιλοτήριο ενός Boeing 737 στην πρωτεύουσα του Νεπάλ, Κατμαντού, ήρθε η αναγκαστική προσγείωση αεροπλάνου στο Χονγκ Κονγκ τα ξημερώματα της Δευτέρας λόγω μηχανικής βλάβης. Σε κάθε περίπτωση πάντως η αεροπορική εταιρεία απέρριψε επανειλημμένα το σενάριο της πρόκλησης πυρκαγιάς σε μπαταρίες λιθίου, που μετέφερε το μοιραίο αεροπλάνο, επαναλαμβάνοντας πως τηρήθηκαν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας.

Στον «αφιλόξενο» Ινδικό Ωκεανό η συντριβή

Ο Νατζίμπ Ραζάκ ξεκαθάρισε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου πως το αεροσκάφος της πτήσης ΜΗ370, το οποίο είχε εξαφανιστεί από τα πολιτικά ραντάρ στις 8 Μαρτίου μία περίπου ώρα μετά την απογείωση του από το αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ, συνετρίβη στη μέση του Ινδικού Ωκεανού στα ανοικτά του Περθ της Αυστραλίας.

«Με ενημέρωσαν ότι η βρετανική εταιρεία που έκανε τις έρευνες και τις αναλύσεις, χρησιμοποιώντας στοιχεία που δεν είχαν χρησιμοποιηθεί μέχρι στιγμής στην προσπάθεια να βρεθεί το αεροπλάνο και να ριχθεί φως στην υπόθεση, κατέληξε στο συμπέρασμα πως η πτήση MH370 πέταξε στον Νότιο Διάδρομο και η τελευταία γνωστή θέση της ήταν στο κέντρο του Ινδικού Ωκεανού, δυτικά του Περθ. Είναι μια απομακρυσμένη περιοχή, μακριά από οποιοδήποτε πιθανό σημείο προσγείωσης. Ως εκ τούτου με βαθύτατη θλίψη και λύπη πρέπει να σας ενημερώσω ότι, σύμφωνα με τα νέα στοιχεία, η πτήση MH370 “έληξε” στον νότιο Ινδικό Ωκεανό» ανέφερε.

«Θα δώσουμε νέα συνέντευξη Τύπου αύριο (Τρίτη) με περισσότερες λεπτομέρειες. Εν τω μεταξύ, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για αυτές τις εξελίξεις το συντομότερο δυνατό. Μοιραζόμαστε αυτές τις πληροφορίες εξαιτίας της δέσμευσης για ειλικρίνεια και σεβασμό για τις οικογένειες, δυο αρχές που καθοδήγησαν την έρευνα» πρόσθεσε.

Η ατμόσφαιρα στην αίθουσα «ηλεκτρίστηκε» παρά αποφορτίστηκε, με τους δημοσιογράφους να «βομβαρδίσουν» με ερωτήσεις τους αξιωματούχους της κυβέρνησης. Ωστόσο, απαντήσεις δεν δόθηκαν. Κανένα καινούριο στοιχείο αναφορικά με το τι πραγματικά συνέβη και το που ακριβώς συνετρίβη το αεροπλάνο, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις στο εσωτερικό της αίθουσας.

Το γραπτό μήνυμα και τα… συντρίμμια που άφησε πίσω του

Μπορεί αντικείμενα, που να συνδέονται με το αεροσκάφος, να μην έχουν βρεθεί ακόμα, ωστόσο το… γραπτό μήνυμα που έστειλαν οι Μαλαισιανές αερογραμμές στους συγγενείς των 239 επιβατών ήταν αρκετό για να αφήσει πίσω του… συντρίμμια.

Η αεροπορική εταιρεία φρόντισε να τους ενημερώσει για τη συντριβή της πτήσης MH370 μ’ έναν εξαιρετικά απλό, άμεσο και λιτό τρόπο: ένα γραπτό μήνυμα!

«Με μεγάλη θλίψη πρέπει να υποθέσουμε πέρα από κάθε αμφιβολία ότι η πτήση MH370 χάθηκε και ότι κανείς από τους επιβαίνοντες δεν έχει επιζήσει. Πρέπει να αποδεχτούμε πως όλα τα στοιχεία υποδεικνύουν ότι το αεροπλάνο συνετρίβη στον νότιο Ινδικό Ωκεανό» ανέφερε το μήνυμα.

Σκηνές απίστευτης οδύνης εκτυλίχτηκαν στους χώρους αναμονής των συγγενών στο Πεκίνο και την Κουάλα Λουμπούρ, με τις εικόνες από τους πεσμένους ανθρώπους με τα αυλακωμένα από τον πόνο πρόσωπα να κάνουν τον γύρο του κόσμου. Συγγενείς των επιβατών, που βρίσκονταν στην πρωτεύουσα της Κίνας, μεταφέρθηκαν σε ξενοδοχείο δίπλα στο διεθνές αεροδρόμιο, προκειμένου να ενημερωθούν για τις ραγδαίες εξελίξεις. Στο σημείο είχαν σπεύσει νωρίτερα ασθενοφόρα, με νοσηλευτές να βρίσκονται σε ετοιμότητα.

Μια μάνα φώναζε μάταια το όνομα του παιδιού της, που βρίσκόταν στη μοιραία πτήση, ενώ ένας άνδρας κατέρρευσε μπροστά στην κυλιόμενη σκάλα. Κραυγές απόγνωσης, ανάμεικτες με λυγμούς συνέθεσαν το σκηνικό οδύνης που κυριάρχησε για ώρα, την ίδια στιγμή που αξιωματούχοι και αστυνομικοί προσπαθούσαν μάταια να ηρεμήσουν τους συγγενείς των επιβατών.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της βρετανικής dailymail ορισμένοι αστυνομικοί απώθησαν βίαια εκπροσώπους του Τύπου, την ίδια στιγμή που συγγενείς κάλυπταν τα προσωπά τους με τα χέρια ή με μπουφάν, αρνούμενοι να ψελλίσουν οτιδήποτε στους δημοσιογράφους.

Ορισμένοι από τους συγγενείς μεταφέρθηκαν σε λιπόθυμη κατάσταση στα κατά τόπους νοσοκομεία.

Σιγή ιχθύος από την Ουάσινγκτον

Εν τω μεταξύ, έντονος είναι ο προβληματισμός από τη στάση των ΗΠΑ. Τόσο ο Λευκός Οίκος όσο και το υπουργείο Εξωτερικών τηρούν σιγήν ιχθύος, ενισχύοντας με τον τρόπο τους τις θεωρίες συνωμοσίας.

Η ανακοίνωση της συντριβής στον Ινδικό Ωκεανό από τις αρχές της Μαλαισίας, χωρίς ωστόσο να υπάρχει ούτε ένα επιβεβαιωμένο ίχνος από συντρίμμια, και η τοποθέτηση του αεροπορικού δυστυχήματος σ’ ένα από τα πιο απομακρυσμένα σημεία του πλανήτη, αποτελεί για αρκετούς την επιβεβαίωση πως υπάρχουν πράγματα, τα οποία δεν παρουσιάστηκαν ποτέ στο κοινό.

Στη συγκεκριμένη περιοχή ανοικτά του Περθ το μέσο βάθος της θάλασσας είναι πολύ μεγάλο (περίπου 8.500 μέτρα), υπάρχουν ελάχιστα νησιά και τα αεροδρόμια ανεφοδιασμού απέχουν χιλιάδες μίλια μακριά. Όλα αυτά τα στοιχεία, σε συνδυασμό με τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες, καθιστούν σχεδόν αδύνατο τον εντοπισμό και την ανάσυρση του «μαύρου κουτιού», εξέλιξη που θα έριχνε φως σε σημαντικές πτυχές της απίστευης ιστορίας.

Σε μια εποχή, όπου ολοένα και περισσότερες χώρες καταφέρνουν να θέσουν σε τροχιά κατασκοπευτικούς δορυφόρους και το γεωπολιτικό παιχνίδι στρέφεται σταδιακά προς τον χώρο της Νοτιοανατολικής Ασίας -με Αμερικανούς πεζοναύτες να στρατοπεδεύουν μόνιμα στην Αυστραλία και αμερικανικά πλοία να ελλιμενίζονται τόσο σε λιμάνια παραδοσιακών συμμάχων (Φιλιππίνες, Μαλαισία) όσο και σε αντίστοιχα πάλαι ποτέ εχθρικών κρατών (Βιετνάμ)– θεωρείται από αρκετούς απίθανο να χρειάστηκε τόσος χρόνος, προκειμένου να βγει μια ανακοίνωση από επίσημα χείλη για την τύχη του αεροπλάνου, η οποία πρακτικά δεν έδωσε ουσιαστικές απαντήσεις.

Η ανάσχεση του Κινεζικού Δράκου, που συνεχίζει να «τρέχει» ανάπτυξη κοντά στο 10% δαπανώντας τεράστια ποσά για τον εκσυγχρονισμό του Πολεμικού Ναυτικού, έχει αναχθεί εδώ και δύο χρόνια σε πρώτη προτεραιότητα για την Ουάσινγκτον, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα ώστε να θυσιάζεται η αμερικανική παρουσία σε Μέση Ανατολή (Ιράκ, Αφγανιστάν).

Η στρατιωτική βάση στο νησί Ντιέγκο Γκαρσία παραμένει στη θέση της, το αεροπλάνο συνετρίβη -σύμφωνα με τις αρχές της Μαλαισίας- σε μια από τις αφιλόξενες γωνιές του πλανήτη και τα ερωτήματα παραμένουν αναφορικά με το τί πραγματικά συνέβη κατά τη διάρκεια της πτήσης ΜΗ370.

Ποιοι επέβαιναν στη μοιραία πτήση

Σε συνέχεια της επίσημης ανακοίνωσης για τη συντριβή του αεροσκάφους των Μαλαισιανών αερογραμμών, δόθηκαν στη δημοσιότητα στοιχεία για τους επιβάτες-θύματα της μοιραίας πτήσης.

Πιλότος του αεροσκάφους ήταν ο 53χρονος Ζαχαρί Αχμάντ Σαχ, ο οποίος εργαζόταν στην εταιρεία από το 1981. Είχε πραγματοποιήσει περισσότερες από 18.000 ώρες πτήσης μέχρι την 8η Μαρτίου και οι συνάδελφοί του τον χαρακτηρίζουν «εξαιρετικό πιλότο». Συγκυβερνήτης της πτήσης ήταν ο Φαρίκ Αμπντούλ Χαμίντ, ένας 27χρονος Μαλαισιανός, ο οποίος φέρεται να ετοιμαζόταν να παντρευτεί.

Συνολικά 10 εργαζόμενοι αποτελούσαν το πλήρωμα. Όλοι κατάγονταν από τη Μαλαισία. Ο μεγαλύτερος σε ηλικία επιβάτης ήταν 79 ετών, ενώ ο μικρότερος σε ηλικία ήταν 2 ετών. Στο αεροσκάφος επέβαιναν 19 Κινέζοι καλλιτέχνες (άλλες πηγές μιλούν για περισσότερους) που είχαν μεταβεί στη Μαλαισία για μία έκθεση, που χρηματοδοτείτο από το κράτος. Ανάμεσά τους βρισκόταν και ο ζωγράφος και ποιητής Ουάνγκ Λινσί, που οι φίλοι του δηλώνουν ότι είχε «πάθος για τη ζωή». Ανάμεσα στους καλλιτέχνες ήταν και ο μεγαλύτερος σε ηλικία επιβάτης, ο 79χρονος Λου Μπαοτάνγκ, καλλιγράφος, του οποίου το έργο ήταν αναγνωρισμένο σε Κίνα, Βρετανία και ΗΠΑ.

Επίσης, στο αεροσκάφος επέβαιναν 20 εργαζόμενοι της εταιρείας ηλεκτρονικών συστημάτων Freescale Semiconductor». Δύο από τους επιβάτες ταξίδευαν με κλεμμένα διαβατήρια: πρόκειται για δύο Ιρανούς που φαίνεται πως αναζητούσαν μια καλύτερη ζωή στην Ευρώπη, χρησιμοποιώντας τα διαβατήρια των Λουίτζι Μαράλντι (Ιταλία) και Κρίστιαν Κότζελ (Αυστρία). Σύμφωνα με την Interpol, ο 18χρονος Πουρία Νουρ Μοχάμαντ Μερντάντ ήλπιζε να βρει τη μητέρα του στη Γερμανία, επιλέγοντας μία κυκλική πορεία από το Ιράν στην Κουάλα Λουμπούρ και στη συνέχεια στο Πεκίνο, το Άμστερνταμ και τη Φρανκφούρτη.

Τρεις Γάλλοι μαθητές, γαλλικού Λυκείου στο Πεκίνο, βρίσκονταν επίσης στην πτήση. Ένα ζευγάρι από την Ινδία και ο γιος τους που επισκέπτονταν τον άλλο γιο τους στο Πεκίνο, ο οποίος κάνει το μετα-διδακτορικό του στην αστροφυσική. Στο μοιραίο αεροσκάφος και ο Νεοζηλανδός Πολ Γουίκς που κατευθυνόταν στη Μογγολία για μια επιχείρηση εξόρυξης. Άφησε πίσω του τη σύζυγό του, Ντανίκα, η οποία είχε δηλώσει πρόσφατα: «Κάθε ημέρα μοιάζει με αιωνιότητα».

Έξι Αυστραλοί επέβαιναν επίσης στο αεροσκάφος: Πρόκειται για τα ζευγάρια Μπομπ και Κάθριν Λότον, με τους φίλους τους Ρόντνι και Μέρι Μπάροους, οι οποίοι βρίσκονταν στην περιοχή για διακοπές, ενώ οι κινεζικής καταγωγής Λι Γιουάν και Γκου Ναϊτζούν επέστρεφαν μόνιμα στο Πεκίνο από το Σύδνεϋ, μετά την οικονομική κατάρρευση της επιχείρησής τους.

Η 33χρονη Νόρλι Ακμάρ Χαμίντ και ο 24χρονος σύζυγός της, Ρατσαχάν Ζαμάνι, από τη Μαλαισία, συναντήθηκαν στο σουπερμάρκετ, όπου εργάζονταν. Παντρεύτηκαν το 2012 και τον Μάρτιο αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν το ταξίδι του μέλιτος, μετά από αποβολή που υπέστη η Νόρλι. Ένας από τους τρεις Αμερικανούς στο αεροσκάφος ήταν ο 50χρονος Φίλιπ Γουντ, ο οποίος αποφάσισε να ταξιδέψει στο Πεκίνο πριν ξεκινήσει τη νέα του ζωή στην Κουάλα Λουμπούρ. Ο Γουντ λάτρευε τα ταξίδια. Εννέα από τους επιβάτες ήταν φίλοι, συνταξιούχοι, που επέστρεφαν σπίτι τους μετά από ένα ταξίδι στο Νεπάλ.

Ανάμεσα στους επιβάτες ήταν και ένας ειδικός στις πολεμικές τέχνες, ο οποίος είχε εργαστεί ως σταντμαν για τον διάσημο ηθοποιό Τζετ Λι. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 35χρονος Γιου Κουν, ο οποίος είχε εργαστεί σε πολλές ταινίες, βρισκόταν στην Κουάλα Λουμπούρ για τα γυρίσματα μίας ακόμα παραγωγής. Στο αεροσκάφος βρισκόταν και ο Γιουτσέν Λι, ο οποίος πρόσφατα ολοκλήρωσε το διδακτορικό του στη μηχανική στο Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ. Η σύζυγός του δεν βρισκόταν μαζί του στο αεροπλάνο.

Επιμέλεια: Μάριος Βελέντζας

Διαβάστε επίσης:
Ποιοι επέβαιναν στη μοιραία πτήση, Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 24 Μαρτίου 2014, 20:05

«Κανένας επιζών», Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 24 Μαρτίου 2014, 15:55