Καθώς τα μέσα μαζικής ενημέρωσης του συρμού κατηγόρησαν το Twitter ότι επέτρεψε σε κινεζικό πρακτορείο ειδήσεων να διαφημίσει τις θέσεις του για τις διαδηλώσεις του Χονγκ Κονγκ, το Twitter ανακοίνωσε το απόγευμα της Δευτέρας:

«Πηγαίνοντας προς τα εμπρός, δεν θα δεχτούμε διαφήμιση από κρατικά ελεγχόμενα μέσα ενημέρωσης».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ανακοίνωση ανανέωσης της διαφημιστικής πολιτικής του Twitter

Επίσης, τη Δευτέρα, το Twitter ανακοίνωσε ότι είχε «προληπτικά» κλείσει ορισμένους κινέζους λογαριασμούς που ήταν επικριτικοί στις διαδηλώσεις του Χονγκ Κονγκ.

Ο ιδρυτής του Twitter Jack Dorsey

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αλλά «ο διάβολος – όπως συνήθως- βρίσκεται στις λεπτομέρειες.

Επειδή διευκρινίσθηκε πως δεν θα εφαρμοστεί σε «οντότητες που χρηματοδοτούνται από τους φορολογούμενους, συμπεριλαμβανομένων ανεξάρτητων δημόσιων ραδιοτηλεοπτικών φορέων», ανέφερε η εταιρεία. Δείχνοντας όπως φαίνεται η νέα πολιτική να είναι προσαρμοσμένη σε κρατικούς φορείς  όπως το BBC ή η Voice of America (VOA).

 «Ο καθορισμός θα εξαρτηθεί από κριτήρια όπως ο έλεγχος του συντακτικού περιεχομένου, η οικονομική ιδιοκτησία, η επιρροή ή οι παρεμβολές στους ραδιοτηλεοπτικούς οργανισμούς, τους εκδότες και τους δημοσιογράφους, η άμεση και έμμεση άσκηση πολιτικής πίεσης ή / και ο έλεγχος της διαδικασίας παραγωγής και διανομής», προσθέτει η ανακοίνωση του Twitter.

Στις «αρχές» τις οποίες προτίθεται να επικαλεστεί το Twitter για τον ορισμό των «κρατικών μέσων μαζικής ενημέρωσης» συμπεριλαμβάνονται οι «Δημοσιογράφοι Χωρίς Σύνορα», η  «Επιτροπή Προστασίας Δημοσιογράφων», η «Intelligence Unit» του περιοδικού Economist,  το «Ευρωπαϊκό Κέντρο Δημοσιογραφίας» της Ολλανδίας, αλλά και η UNESCO, καθώς και η χρηματοδοτούμενη από την αμερικανική κυβέρνηση ΜΚΟ «Freedom House».

Σύνταξη Κ. Μπετινάκης

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης