Μετά την ηλεκτροκίνηση, οι κινητήρες υδρογόνου πρόκληση για νέα εποχή στις μεταφορές.
Οι Γερμανοί επιβάτες σιδηροδρόμων έχουν πλέον την ευκαιρία να ταξιδέψουν με το πρώτο τρένο στον κόσμο που αναμένεται να αντικαταστήσει πλέον τις παλιές τις ντιζελομηχανές. Ο κινητήρας του χρησιμοποιεί υδρογόνο και από την εξάτμιση βγαίνει νερό.

Το γαλλικής κατασκευής τρένο υδρογόνου έκανε ήδη την πρώτη του διαδρομή από τον σταθμό Bremervörde της Κάτω Σαξωνίας τη Δευτέρα εγκαινιάζοντας νέα εποχή στις σιδηροδρομικές μεταφορές.

Δύο μηχανές υδρογόνου «Coradia iLint» θα αντικαταστήσουν τις παλιές ντιζελομηχανές στην διαδρομή 100 χιλιομέτρων που συνδέει τις πόλεις Cuxhaven και Buxtehude. Για τη συγκοινωνία έχουν προγραμματισθεί να κατασκευασθούν άλλες 14 μηχανές με υδρογόνο ώστε να εξαπλωθούν και σε άλλες σιδηροδρομικές γραμμές έως το 2021.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Την ευθύνη για την κατασκευή τους έχει αναλάβει η γαλλική εταιρία Alstom.

Στην Ιαπωνία

Ένδεκα ιαπωνικές βιομηχανίες κατασκευής αυτοκινήτων και ενεργειακές εταιρείες συμμάχησαν ώστε να κατασκευασθούν άλλοι 80 σταθμοί ανεφοδιασμού με υδρογόνο για αυτοκίνητα στα επόμενα τέσσερα χρόνια.

Ήδη στην Ιαπωνία λειτουργούν 100 πρατήρια καυσίμων παροχής υδρογόνου.
Αυτό αποτελεί το πρώτο βήμα για την προώθηση της κατασκευής περισσότερων αυτοκινήτων που θα κινούνται με υδρογόνο.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εκδόθηκε, η Τρίτη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο, μπαίνει στον ανταγωνισμό του τομέα με την Κίνα και τη Γερμανία.
Έως τώρα δύο εταιρείες στην Ιαπωνία, η Toyota και η Honda καθώς και η Νοτιοκορεάτικη Hyundai κατασκευάζουν περιορισμένο αριθμό υδρογονοκίνητων οχημάτων.

Σύνταξη: Κώστας Μπετινάκης

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης