Πέπλο μυστηρίου καλύπτει ένα «νησί» τόσο μεγάλο όσο χρειάζεται για να μπορεί να προσγειωθεί και να απογειωθεί ένα αεροπλάνο, το οποίο χτίζει η Κίνα καταμεσής μιας θαλάσσιας περιοχής αμφισβητούμενων υδάτων στη Νότια Κινεζική Θάλασσα. Μέχρι στιγμής δεν έχει βγει κάποιος εκπρόσωπος της κινεζικής κυβέρνησης να εκφέρει επισήμως άποψη για τον σκοπό δημιουργίας του εν λόγω νησιού.

Δορυφορικές εικόνες δείχνουν ότι από τη στιγμή της ανακατάληψης των νήσων Σπράτλεϊ, τον Αύγουστο, οι εργαζόμενοι έχουν επεκτείνει το νησί το οποίο διαθέτει διάδρομο προσγείωσης και λιμάνι
Δορυφορικές εικόνες αποδεικνύουν ότι από τη στιγμή της ανακατάληψης των νήσων Σπράτλεϊ, τον Αύγουστο, οι εργαζόμενοι έχουν… επεκτείνει το νησί και μάλιστα αρκετά.

Τόσο ο διάδρομος προσγείωσης, όσο και το λιμάνι στα ανατολικά του υφάλου είναι ορατά από τις δορυφορικές φωτογραφίες. Το τελευταίο, μάλιστα, είναι τόσο μεγάλο που, όπως φαίνεται με ευκολία, θα μπορούν να το προσεγγίζουν δεξαμενόπλοια και πολεμικά πλοία.

Όπως προκύπτει από τις φωτογραφίες αυτές, το νησί έχει μήκος 3.000 μέτρα και πλάτος 200 με 300 μέτρα και έχει χτιστεί πάνω σε ύφαλο που προηγουμένως βρισκόταν ολόκληρος κάτω από το νερό.
 
Ο ύφαλος πάνω στον οποίο έχτισε το νησί η Κίνα αποτελεί μέρος του αρχιπελάγους που ήταν επί χρόνια στο επίκεντρο εδαφικών διαφορών, καθώς βρίσκεται ανάμεσα στις Φιλιππίνες, το Βιετνάμ και τη Μαλαισία. Σημειώνεται ότι σε νησιά του αρχιπελάγους αυτού φιλοξενείται στρατιωτικός εξοπλισμός που ανήκει στην Κίνα.

Οι φόβοι ότι οι Κίνα σκοπεύει να χρησιμοποιήσει το αρχιπέλαγος για την εγκατάσταση στρατιωτικών βάσεων άρχισαν να φουντώνουν από τον Αύγουστο, όταν άρχισε την ανάκτηση των εγκαταλελειμμένων νησιών του Αρχιπελάγους.

Ο συνταγματάρχης της κινεζικής αεροπορίας Τζιν Τζιχρούι δεν επιβεβαίωσε τα σχέδια για την κατασκευή ενός αεροδρομίου επί του υφάλου, αλλά δήλωσε ότι η Κίνα χρειάζεται να κατασκευάσει εγκαταστάσεις στην περιοχή για στρατηγικούς λόγους. «Πρέπει να βγούμε έξω, να συμβάλουμε στην περιφερειακή και την παγκόσμια ειρήνη», είπε.