Φανταστείτε έναν αγωγό που ενώνει το Σαν Φρανσίσκο με το Λος Άντζελες, μία απόσταση 610 χιλιομέτρων, όπου ανά 30 δευτερόλεπτα μία κάψουλα γεμάτη επιβάτες και αποσκευές αλλά και αυτοκίνητα εκτελεί με ταχύτητα 1.500 χλμ/ώρα το δρομολόγιο μεταξύ των δύο πόλεων.
Δεν είναι ταινία επιστημονικής φαντασίας του Σπίλμπεργκ, ούτε σενάριο της επόμενης κινηματογραφικής δουλειάς του Κάμερον. Πρόκειται για την εφαρμογή σε μεγάλη απόσταση της τεχνολογίας που υφίσταται σε πολλά γραφεία και κτήρια διά της οποίας μεταφέρονται βομβίδες με μηνύματα και έγγραφα από τον ένα όροφο στον άλλο μέσω ενός δικτύου σωληνώσεων.
Ο Έλον Μασκ, εμβληματική φυσιογνωμία στις νέες τεχνολογίες, συνομιλητής του Ομπάμα και «βασιλιάς» της ηλιακής ενέργειας στις ΗΠΑ ήδη έχει εντυπωσιάσει με τα τεχνικά του επιτεύγματα στον τομέα της διαστημικής τεχνολογίας.
Η επίσημη ανακοίνωση του προγράμματος «Hyperloop» με τη διαβεβαίωση ότι αρχίζει η κατασκευή πειραματικής σήραγγας- αγωγού για την εφαρμογή τεχνολογιών σε πραγματικές συνθήκες ταράζει τα νερά στις παγκόσμιες μεταφορές και καταδεικνύει πως επίγειες κατασκευές μπορούν να προσφέρουν μεγαλύτερες ταχύτητες και ασφάλεια στη μετακίνηση ανθρώπων και αγαθών.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Ο «Hyperloop» θα είναι ένα γιγαντιαίος αγωγός, ο οποίος θα μεταφέρει μέσα σε 30 λεπτά από το Σαν Φρανσίσκο στο Λος Άντζελες ανθρώπους και υλικά, όπως προαναφέραμε. Το κόστος κατασκευής του όλου εγχειρήματος, υπολογίζεται από τον Μασκ στα 6 δισ. δολάρια. Η ταχύτητα με την οποία θα ταξιδεύουν μέσα στον αγωγό θα φτάνει το αστρονομικό νούμερο των 1.220 χιλιομέτρων την ώρα.
Όπως υπογράμμισε κατά τη διάρκεια της παρουσίασής του ο Μασκ, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του, το εισιτήριο για το ταξίδι δεν θα ξεπερνά ανά άτομο τα 20 δολάρια.
Εντός της επόμενης τετραετίας, θα είναι δυνατή η κατασκευή ενός πειραματικού αγωγού με κάψουλες, τόνισε ο Μασκ.
Λίγα λόγια για τον Έλον Μασκ
Δημιούργησε επίσης τη SpaceX, την πρώτη ιδιωτική εταιρεία που εξασφάλισε συμβόλαιο με τη NASA για τον ανεφοδιασμό του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού με δικά της ρομποτικά φορτηγά.
Επιμέλεια: Άννα Μορφούλη