Η Αlitalia θα πετάξει, σήμερα το βράδυ, για τελευταία φορά, ύστερα από αμέτρητες αεροπορικές συνδέσεις, οι οποίες είχαν αρχίσει το μακρινό 1947.
Πρόκειται ουσιαστικά για ένα κομμάτι της σύγχρονης ιστορίας της χώρας: Ήταν ο επίσημος αερομεταφορέας των Ολυμπιακών Αγώνων της Ρώμης το 1960, ενώ τρεις δεκαετίες αργότερα τις στολές του προσωπικού κλήθηκε να σχεδιάσει ο Τζόρτζιο Αρμάνι.
Τον περασμένο αιώνα, η Alitalia ήταν η 12η αεροπορική εταιρεία στον κόσμο. Από το τέλος της δεκαετίας 1990, όμως, άρχισαν τα προβλήματα, με τεράστια λάθη στις στρατηγικές επιλογές, όπως και την όλο και μεγαλύτερη ανάπτυξη των εταιρειών χαμηλού κόστους.
Η Ita καλείται τώρα να καλύψει το μεγάλο αυτό κενό. Πρόκειται, πάντως, για δύο εντελώς αυτόνομες εταιρείες. Προς το παρόν, αποφασίσθηκε ότι η «νεογέννητη» Ita δεν πρέπει να ξεπεράσει τους 2.800 εργαζομένους. Τα αεροσκάφη της, όπως γράφει ο Τύπος, θα μπορέσουν πιθανόν να διατηρήσουν το σήμα του αερομεταφορέα που «συνταξιοδοτείται» σήμερα το βράδυ.
Τα συνδικάτα των εργαζομένων, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν στους ξένους ανταποκριτές στην Ιταλία, εξέφρασαν την έντονη αντίθεση και την απογοήτευσή τους. Διαμαρτύρονται για το ότι στο εξής δεν θα εφαρμόζονται οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας και για την απόφαση να μην επαναπροσληφθούν και να μπουν σε ταμεία ανεργίας 6.800 εργαζόμενοι.
«Δεν είναι αλήθεια ότι ήμασταν υπεράριθμοι. Ο πραγματικός στόχος είναι να χάσει η Ιταλία όλες τις σημαντικές αεροπορικές συνδέσεις, στην Ευρώπη και όχι μόνον», υπογραμμίζουν τα συνδικάτα.
Η ιταλική κυβέρνηση, όμως, υπενθυμίζει ότι η δημιουργία της Ita είναι αποτέλεσμα διαπραγμάτευσης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και πως στο στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξή της προβλέπεται διπλασιασμός των αεροσκαφών μέχρι το 2025.