Ούτε η εναρκτήρια ομιλία του προέδρου Ομπάμα μετά την ορκωμοσία του, αλλά ούτε και το φόρεμα της πρώτης κυρίας, Μισέλ Ομπάμα, στην επίσημη δεξίωση δεν απασχόλησαν τόσο τους Αμερικανούς όσο το αν τελικά η Beyoncé τραγούδησε ζωντανά τον εθνικό ύμνο των ΗΠΑ ή απλώς συγχρόνισε τέλεια τα χείλη της με την ηχογραφημένη απόδοσή του.

Η βραβευμένη με Grammy τραγουδίστρια τήρησε σιγήν ιχθύος χθες γύρω από το θέμα, παρά τη θύελλα που ξέσπασε με την υποψία και μόνο ότι τραγούδησε… play-back. Μια εκπρόσωπος της ορχήστρας του πολεμικού ναυτικού των ΗΠΑ υποστήριξε ότι η διάσημη τραγουδίστρια αποφάσισε να πάει την τελευταία στιγμή με προ-ηχογραφημένη μουσική και, κατά τη γνώμη της, ο εθνικός ύμνος δεν αποδόθηκε ζωντανά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Λίγο αργότερα, όμως, η ορχήστρα του πολεμικού ναυτικού των ΗΠΑ ανασκεύασε τα λεγόμενά της, αναφέροντας με σχετική ανακοίνωση: «Όσον αφορά στην ερμηνευτική απόδοση της κυρίας Νόουλς-Κάρτερ, η ορχήστρα του πολεμικού ναυτικού των ΗΠΑ δεν είναι σε θέση να αξιολογήσει αν ήταν ζωντανή ή προ-ηχογραφημένη». Η ανακοίνωση ανέφερε, επίσης, ότι τα μέλη της ορχήστρας και η Beyoncé δεν είχαν την ευκαιρία να κάνουν κοινή πρόβα πριν από την τελετή της ορκωμοσίας.

«Κάθε κομμάτι της μουσικής που πρέπει να εκτελεστεί στην τελετή της ορκωμοσίας προ-ηχογραφείται, για παν ενδεχόμενο, όπως βλάβη του ηλεκτρονικού εξοπλισμού, πολύ χαμηλή θερμοκρασία ή άλλες συνθήκες» προστίθεται. Οι εκπρόσωποι της τραγουδίστριας πάντως απέφυγαν να σχολιάσουν τις εξελίξεις.

Όποια και αν είναι η αλήθεια, δεν είναι η πρώτη φορά που σε επίσημη τελετή ακούστηκε προ- ηχογραφημένο κομμάτι. Συνέβη και στην πρώτη ορκωμοσία του Ομπάμα, όταν οι τέσσερις κλασικοί ερμηνευτές τραγούδησαν προ-ηχογραφημένα λόγω του ψύχους. Η Madonna το έκανε το 2012 στο αμερικανικό Super Bowl και η Whitney Houston το 1991.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η μέθοδος του play-back εξάλλου είναι ευρέως διαδεδομένη στη μουσική βιομηχανία εδώ και πολλά χρόνια. Ο συγχρονισμός των χειλιών της Beyoncé έγινε πρωτοσέλιδο θέμα σε όλο τον κόσμο. «Μου άρεσε η απόδοση και είτε πρόκειται για συγχρονισμό των χειλιών ή όχι ήταν ωραία απόδοση, με πρωτοτυπία, σε ένα τραγούδι που όλοι έχουμε ακούσει τόσες πολλές φορές» έγραψε η «Washington Post».

Στο twitter υπήρξαν διάφορα σχόλια. «Δεν υπάρχει κανένας λόγος για την Beyoncé να ανοιγοκλείνει απλώς το στόμα» έγραψε ένας χρήστης. Πιο αιχμηρός κάποιος απογοητευμένος σημείωσε. «Προφανώς, η παράσταση της Beyoncé ήταν όπως οι ουσίες του Άρμστρονγκ στις γαλλικές Άλπεις.

Επιμέλεια: Μάριος Μπουμπής

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης