Ξεκίνησε σήμερα, σε δικαστήριο στο προάστιο Ποντουάζ του Παρισιού, η δίκη της αμερικανικής αεροπορικής εταιρείας Continental και άλλων πέντε ατόμων, με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας για τη συντριβή του υπερηχητικού αεροσκάφους Concorde της Air France, στις 25 Ιουλίου του 2000, που προκάλεσε τον θάνατο 113 ανθρώπων.

Το 2002, το Γραφείο Ερευνών και Ανάλυσης(BEA) κατέληξε στο συμπέρασμα, ότι, λίγο πριν από την απογείωσή από το αεροδρόμιο Ντε Γκολ του Παρισιού, το αεροσκάφος πάτησε μία μεταλλική βέργα από τιτάνιο μήκους 43 εκατοστών, που ήταν στο διάδρομο προσγείωσης – απογείωσης, με αποτέλεσμα να σκάσει ένα από τα ελαστικά του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εν συνεχεία κομμάτια του ελαστικού επέφεραν ρωγμή σε μία από τις δεξαμενές καυσίμων, προκαλώντας συνάμα διαρροή, πυρκαγιά και την απώλεια των δύο πλευρικών κινητήρων του αεροσκάφους. Οκτώ δευτερόλεπτα αργότερα, το αεροσκάφος έπεσε σε ένα ξενοδοχείο σε γειτονική πόλη και εξερράγη.

Στα θύματα περιλαμβάνονται οι 100 επιβάτες του αεροπλάνου, το εννεαμελές πλήρωμα και τέσσερα άτομα που βρίσκονταν στο έδαφος.

Το δικαστήριο καλείται πλέον να κρίνει -εκτός των άλλων- αν η βέργα τιτανίου, που ήταν κομμάτι ενός αεροσκάφους DC-10 της Continental, το οποίο είχε απογειωθεί λίγα λεπτά νωρίτερα, ευθύνεται για την πυρκαγιά ή εάν, όπως ισχυρίζεται η Continental, η φωτιά προηγήθηκε της επαφής με τη βέργα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Άλλες μαρτυρίες αναμένεται να υποστηρίξουν ότι η Air France γνώριζε για τα προβλήματα με τα ελαστικά του Concorde και δεν έκανε τίποτα, για να τα επιδιορθώσει.

Η δίκη ενδέχεται να ολοκληρωθεί τον Μάιο και η ετυμηγορία να ανακοινωθεί το φθινόπωρο.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης