Τα αίτια της συντριβής του Boeing 737-800 των τουρκικών αερογραμμών, σε αγρό κοντά στο διεθνές αεροδρόμιο Σχίπολ του Άμστερνταμ, εξετάζουν τώρα οι ειδικοί ερευνητές. Τα αρχεία της πτήσης 1951 από την Κωνσταντινούπολη και τα ηχητικά ντοκουμέντα έχουν συλλεχθεί από τα συντρίμμια και έχουν ήδη σταλεί στους αρμόδιους.  

Συνολικά, εννιά άνθρωποι σκοτώθηκαν και 84 τραυματίστηκαν, από την πτώση του αεροσκάφους, λίγο μετά τις 11:30 (ώρα Ελλάδος) κατά την προσγείωσή του.

Στο αεροπλάνο επέβαιναν 127 άνθρωποι και 7 μέλη του πληρώματος, τρεις εκ των οποίων βρέθηκαν νεκροί στο πιλοτήριο.

Χρειάστηκαν 60 ασθενοφόρα για να μεταφερθούν σε 11 διαφορετικά νοσοκομεία οι δεκάδες τραυματίες, οι έξι από τους οποίους, είναι σε κρίσιμη κατάσταση, σύμφωνα με εκπρόσωπο των σωστικών συνεργείων.

Το αεροπλάνο πραγματοποιούσε την πτήση με αριθμό 1951, από την Κωνσταντινούπολη προς το Άμστερνταμ, όταν έπεσε σε χωράφι δίπλα στον αυτοκινητόδρομο Α9.

Αυτόπτες μάρτυρες είπαν, ότι λίγο πριν την προσγείωση το αεροσκάφος είχε πάρει κλίση 45 μοιρών, με την ουρά της ατράκτου να είναι προς τα κάτω και τη μύτη προς τα επάνω.

Το αεροσκάφος μετά την πρόσκρουση, κόπηκε συνολικά σε τρία μέρη, ενώ άλλες πηγές αναφέρουν ότι την ώρα της προσγείωσης, έπεσε ένας κινητήρας του αεροσκάφους.

Δευτερόλεπτα μετά την πρόσκρουση στο έδαφος, οι πρώτοι επιζώντες άρχισαν να βγαίνουν πεζοί από το πίσω μέρος του αεροσκάφους και μέσα σε πέντε λεπτά κατέφθασαν τα πρώτα 10 με 15 ασθενοφόρα.

Η περιοχή καλύφτηκε από πολλή σκόνη, αλλά δεν ξέσπασε πυρκαγιά στο διαλυμένο αεροσκάφος, γεγονός που σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών της Τουρκίας, Μπιναλί Γιλντιρίμ, βοήθησε στο να μην αυξηθεί ο αριθμός των νεκρών.

Οι συγγενείς των επιβατών που περίμεναν στην αίθουσα αναμονής μεταφέρθηκαν σε αθλητικό κέντρο ενός γειτονικού χωριού, ενώ ειδική πτήση οργανώθηκε από τις τουρκικές αερογραμμές για να μεταφέρει στον τόπο της τραγωδίας τους συγγενείς των θυμάτων από την Τουρκία.

(Πρώτη καταχώρηση: 25 Φεβρουαρίου 2009, 11:59)