Στην κατασκευή του υπερηχητικού επιβατικού αεροσκάφους του μέλλοντος προχωρά η αμερικανική διαστημική υπηρεσία NASA σε συνεργασία με την εταιρεία Lockheed Martin.
Ήδη προχώρησαν στη σύναψη σύμβασης ύψους 247,5 εκατομμυρίων δολαρίων για την ανάπτυξη του νέου υπερηχητικού αεροσκάφους που θα αποτελεί τον διάδοχο του Concorde.
H NASA υποστηρίζει, μάλιστα, ότι το νέο αεροσκάφος δεν θα έχει εκκωφαντικό θόρυβο για τους επιβάτες -μόλις 75 ντεσιμπέλ-όταν ξεπερνά το φράγμα του ήχου. Και αυτό γιατί στην πραγματικότητα δεν ήταν η συντριβή ενός Concorde στο αεροδρόμιο Charles de Gaulle του Παρισιού το 2001 που τελείωσε το πρόγραμμα αυτό, αλλά ο εκκωφαντικός θόρυβος που προκαλούσε όταν πετούσε με διπλάσια ταχύτητα ήχου (περίπου 2.400 χιλιόμετρα την ώρα).
Άλλωστε, λίγο μετά την πρώτη κυκλοφορία του Concorde τον Ιανουάριο του 1976, οι ρυθμιστικές αρχές άρχισαν να επιβάλουν περιορισμούς. Στις ΗΠΑ, η πτήση για υπερηχητικά αεροσκάφη πάνω από το έδαφος απαγορεύτηκε μάλιστα και το μόνο που απέμεινε ήταν οι διαδρομές πάνω από τους ωκεανούς. Το όνειρο ενός υπερηχητικού επιβατικού αεροπλάνου που θα έφτανε από τη Νέα Υόρκη στο Λος Άντζελες σε τρεις ώρες δεν υλοποιήθηκε ποτέ. Αυτό που έμεινε ήταν μια εξειδικευμένη αγορά για τους πλούσιους, οι οποίοι θα μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά την υπερατλαντική διασκέδαση πληρώνοντας εισιτήριο γύρω στα 10.000 δολάρια.
«Το όραμα της NΑSA είναι ένα μέλλον όπου οι υπερηχητικές μεταφορές θα είναι διαθέσιμες και προσιτές για ένα μεγάλο μέρος του επιβατικού κοινού» δήλωσε ο Πήτερ Κοέν, ο οποίος διαχειρίζεται την ανάπτυξη των νέων υπερηχητικών τεχνολογιών στη NASA.
Θόρυβος, τιμή, αποτελεσματικότητα: Η NASA έχει προγραμματίσει πολλά
Στον σχεδιασμό του αεροσκάφους που θα μπορούσε να κάνει την υπερηχητική πτήση πιο ήσυχη, η NASA έχει ήδη αποκτήσει εμπειρία. Το 2005 πειραματίστηκε με την εταιρεία Gulfstream Aerospace με ένα «Quiet Spike». Τα νέα σχέδια της ατράκτου, των πτερυγίων και της ουράς θα πρέπει επίσης να εξασφαλίζουν εξαιρετικά μειωμένο θόρυβο. «Προσπαθούν με έναν τρόπο να κατανείμουν τον ενιαίο εκκωφαντικό θόρυβο σε αρκετούς μικρότερης έντασης θορύβους» λέει ο Rolf Henke, μέλος του διοικητικού συμβουλίου στο Γερμανικό Αεροδιαστημικό Κέντρο DLR. Πριν από μερικά χρόνια, η DLR παρουσίασε τη δική της μελέτη σκοπιμότητας με το Spaceliner.
Η NASA και η Lockheed Martin επιθυμούν τώρα να βελτιώσουν περαιτέρω το σχήμα του αεροσκάφους για να το κάνουν όσο πιο ευχάριστο γίνεται. Οι αεροδυναμικές προσομοιώσεις είναι πολύ καλύτερες σήμερα, υποστηρίζει ο Andreas Strohmayer, ο οποίος ηγείται του σχεδιασμού αεροσκαφών στο Ινστιτούτο Σχεδιασμού Αεροσκαφών στο Πανεπιστήμιο της Στουτγκάρδης.