Στο αεροδρόμιο της Σιγκαπούρης προσγειώθηκε με ασφάλεια το αεροσκάφος Airbus A380, με 459 επιβάτες, της εταιρείας Qantas Airways, το οποίο, νωρίτερα, αντιμετώπισε προβλήματα σε έναν από τους κινητήρες.

Το Airbus αναγκάστηκε να σβήσει τον ένα κινητήρα του και να επιστρέψει στο αεροδρόμιο Τσανγκί της Σιγκαπούρης, σύμφωνα με την εταιρεία, καθησυχάζοντας τους φόβους που εκφράστηκαν νωρίτερα ότι είχε συντριβεί στην Ινδονησία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυστραλοί αξιωματούχοι είπαν ότι δεν υπήρξε κανένας τραυματισμός στο σκάφος, που εκτελούσε την πτήση QF32 από τη Σιγκαπούρη στο Σίδνεϊ.

Σύμφωνα με το Channel NewsAsia, τηλεοπτικό σταθμό στη Σιγκαπούρη, αρχικά το αεροπλάνο έκανε κύκλους στη Σιγκαπούρη για να καταναλώσει καύσιμα πριν προσγειωθεί αναγκαστικά στις 11:45 τοπική ώρα (05:45 ώρα Ελλάδας).

Αρχικά, το ειδησεογραφικό πρακτορείο Kyodo της Ιαπωνίας μετέδωσε ότι το αεροσκάφος της Qantas συνετρίβη στο νησί Μπατάμ της Ινδονησίας. Ωστόσο, εκπρόσωπος της εταιρίας, διαβέβαιωσε ότι δεν τίθεται τέτοιο θέμα, προσθέτοντας ότι το αεροσκάφος που εκτελούσε την πτήση QF32 αναμενόταν να προσγειωθεί στη Σιγκαπούρη περί τις 06:00 ώρα Ελλάδας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στέλεχος της υπηρεσίας ασφάλειας των πτήσεων στην Ινδονησία δήλωσε προ ολίγου σε εγχώριο τηλεοπτικό σταθμό ότι το αεροσκάφος πέταξε καύσιμα πάνω από το νησί Μπατάμ πριν κάνει αναγκαστική προσγείωση στη Σιγκαπούρη.

Σύμφωνα με το Metro TV, κάτοικοι του νησιού Μπατάμ βρήκαν ένα κομμάτι 25 εκατοστών που πιστεύεται ότι αποκόπηκε από το αεροσκάφος και άκουσαν μια ισχυρή έκρηξη, ενώ είδαν καπνό να βγαίνει από επιβατικό αεροσκάφος που πετούσε στην περιοχή.

Πριν λίγο η αεροπορική εταιρεία εξέδωσε ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία χαρακτηρίζει το πρόβλημα που παρουσιάστηκε στον κινητήρα του αεροσκάφους “σημαντικό”, όμως τονίζει πως τέτοιου τύπου βλάβες πάντα προβλέπονται μέσω των διαδικασιών πιστοποίησης των αεροσκαφών.

“Τα αεροσκάφη έχουν αρκετούς κινητήρες, στην περίπτωση του Α380 τέσσερις. Δεν υποβαθμίζουμε το πρόβλημα, αλλά από την διαδικασία πιστοποίησης έχει προβλεφθεί κάτι τέτοιο. Αν υπάρχουν τέσσερις κινητήρες είναι για να αντιμετωπίζεται μια τέτοια δύσκολη κατάσταση”, επισημαίνει η Airbus.

Από την πλευρά της η Υπηρεσία Ερευνών Ατυχημάτων και Αναλύσεων (ΒΕΑ) εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση ενώ θα σταλούν τεχνικοί της στην Αυστραλία για να βοηθήσουν στην έρευνα:

“Αυτό που γνωρίζουμε μέχρι τώρα είναι ότι ο κινητήρας έχασε το οπίσθιο ‘περίβλημα’. Πρόκειται για μια βλάβη στο οπίσθιο τμήμα του κινητήρα, η οποία προκάλεσε σημαντική ζημιά”, εξήγησε εκπρόσωπος της ΒΕΑ.

“Πρόκειται για ένα σοβαρό συμβάν, υπό κανονικές συνθήκες, το περίβλημα δεν θα έπρεπε να αποκολληθεί κατά τη διάρκεια της πτήσης”, τόνισε από την πλευρά του ο διευθυντής της υπηρεσίας Ζαν-Πολ Τροαντέκ.

“Προφανώς ο πιλότος σταμάτησε τον κινητήρα μόλις αντελήφθη την βλάβη. Όμως πρέπει να είμαστε προσεκτικοί, γιατί δεν γνωρίζουμε το πότε θα εμφανιστεί το πρόβλημα”, πρόσθεσε ο ίδιος, υπογραμμίζοντας παράλληλα πως το να σταματήσει ένας κινητήρας είναι ένα “ζήτημα απολύτως αντιμετωπίσιμο” αφού το αεροσκάφος έχει πολλούς κινητήρες.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης