Την ημέρα της επετείου της γέννησης του κομμουνιστή ηγέτη της Κίνας Μάο Τσε Τουνγκ επέλεξε η πολιτική ηγεσία του Πεκίνου για να ανακοινώσει τη λειτουργία τμήματος ενός υπερσύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου, πάνω στο οποίο θα κινούνται τρένα υψηλής ταχύτητας, που θα φθάνουν ακόμα και τα 300 χλμ./ώρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με κόκκινο το τμήμα της γραμμής που λειτουργείΜόλις ολοκληρωθεί το έργο, το τρένο-σφαίρα θα συνδέει την πρωτεύουσα της ασιατικής χώρας με το νότιο άκρο της επαρχίας Γκουάνγκζου, μιας περιοχής γεμάτης εμπορικά λιμάνια και βιομηχανικές ζώνες.

Η πρώτη αμαξοστοιχία ξεκίνησε από το Πεκίνο το πρωί της Τετάρτης με προορισμό την πόλη Ζενγκζού, σκορπώντας τον ενθουσιασμό στο Υπουργείο Σιδηροδρόμων και σε υψηλόβαθμα πολιτικά στελέχη, τα οποία έχουν συνδέσει την απόκτηση ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου με το πρεστίζ της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας του πλανήτη.

«Πρόκειται για το πιο εξελιγμένο τεχνολογικά μέσο στον κόσμο» ανέφερε περιχαρής ένας από τους Κινέζους αξιωματούχους που είχαν τη δυνατότητα να ταξιδέψουν νωρίτερα με το συγκεκριμένο μέσο. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το συνολικό μήκος της γραμμής θα είναι 2.298 χλμ. και θα περιλαμβάνει 35 στάσεις, μεταξύ των οποίων αυτές στις πόλεις Ζενγκζού, Γουχάν και Σάνγκσα, ενώ, όταν ολοκληρωθεί, θα αποτελεί τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική σύνδεση με τρένα υψηλής ταχύτητας στον κόσμο. Το ταξίδι θα έχει διάρκεια 10 ώρες, ενώ παλαιότερα για να διασχίσει κανείς το συνολικό μήκος της γραμμής χρειαζόταν τουλάχιστον 22 ώρες.

Όπως μετέδωσε, ωστόσο, το βρετανικό τηλεοπτικό δίκτυο BBC, η ανησυχία για τα επίπεδα ασφάλειας της γραμμής παραμένει τόσο σε διεθνές όσο και σε εγχώριο επίπεδο, καθώς ακόμα είναι νωπές οι μνήμες από το σιδηροδρομικό δυστύχημα το καλοκαίρι του 2011, όταν 40 άνθρωποι σκοτώθηκαν σε σύγκρουση τρένων πάνω σε γέφυρα στην επαρχία Γουάνγκντονγκ.

Από την πλευρά του, το Πεκίνο φροντίζει μέσω της κρατικής τηλεόρασης να προβάλλει video, στα οποία υπάρχει εκτενής ενημέρωση για το πόσο πολύ μεγάλη έμφαση δίνεται στον τομέα της ασφάλειας.

Διαβάστε επίσης: Κίνα: «Test drive» για το τρένο – σφαίρα, Πρώτη καταχώρηση: Κυριακή, 23 Δεκεμβρίου 2012, 04:15

Επιμέλεια: Μάριος Βελέντζας – Άννα Μορφούλη

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης