Ένας Πακιστανός και δύο Σαουδάραβες, που είχαν καταδικαστεί στην εσχάτη των ποινών για εμπορία ναρκωτικών και φόνο, αποκεφαλίστηκαν δημόσια με ξίφος την Τρίτη στη Σαουδική Αραβία.

Οι αποκεφαλισμοί αυτοί αυξάνουν σε 48 τον αριθμό των εκτελέσεων θανατοποινιτών στο υπερσυντηρητικό βασίλειο του Κόλπου από την αρχή της χρονιάς, δηλαδή πάνω από τους μισούς εξ όσων είχαν καταγραφεί στο σύνολο του περασμένου έτους.

Ο Πακιστανός Μουμτάζ Χουσέιν Ντιν Άχμεντ, ο οποίος κρίθηκε ένοχος στην κατηγορία της εμπορίας ηρωίνης, εκτελέστηκε στην ιερή πόλη της Μεδίνας, στο δυτικό τμήμα της Σαουδικής Αραβίας, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εσωτερικών.

Παράλληλα στο Τάεφ, στο δυτικό τμήμα του βασιλείου, ο Σαουδάραβας Νατζρ αλ Οτάιμπι αποκεφαλίστηκε μετά την καταδίκη του στην εσχάτη των ποινών για τη δολοφονία ενός συμπατριώτη του με τον οποίο είχαν μια διαφορά, σύμφωνα με το υπουργείο Εσωτερικών, το οποίο επικαλέστηκε το επίσημο σαουδαραβικό ειδησεογραφικό πρακτορείο SPA.

Ένας δεύτερος Σαουδάραβας, ο Μοάιντ αλ Καχτάνι, θανατώθηκε στην Ανατολική Επαρχία μετά την καταδίκη του για φόνο, σύμφωνα με το υπουργείο.

Μετά τις 27 εκτελέσεις θανατοποινιτών, οι οποίες είχαν καταγραφεί το 2010, ο αριθμός τους αυξήθηκε αλματωδώς και πλέον ανέρχεται σε περίπου 80 σε ετήσια βάση.

Το 2014 το Γαλλικό Πρακτορείο είχε καταγράψει 87, γεγονός που σημαίνει πως η Σαουδική Αραβία ανέβηκε στις πρώτες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης σε ό,τι αφορά στην επιβολή της θανατικής ποινής.

Οι θανατώσεις συνεχίζονται στη χώρα παρά τις επανειλημμένες καταγγελίες από μέρους οργανώσεων προάσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Τον περασμένο Σεπτέμβριο ένας ανεξάρτητος ειδικός ο οποίος εργάζεται για τον ΟΗΕ είχε εκφράσει την έντονη ανησυχία του για τον τρόπο με τον οποίο εκτυλίσσονται οι δικαστικές διαδικασίες στη Σαουδική Αραβία και είχε καλέσει να κηρυχθεί μορατόριο των εκτελέσεων στη χώρα αυτή.

Ο βιασμός, ο φόνος, η αποστασία (η απάρνηση του Ισλάμ), η ένοπλη ληστεία και η εμπορία ναρκωτικών επισύρουν τη θανατική ποινή στο συντηρητικό βασίλειο, στο οποίο εφαρμόζεται μια ιδιαίτερα σκληρή εκδοχή της σαρίας, του ισλαμικού νόμου.