Τεράστιας έκτασης πυρκαγιά εκδηλώθηκε την Κυριακή σε σιδηροδρομικό σταθμό στην Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν τουλάχιστον πέντε άνθρωποι και να διακοπεί η κυκλοφορία σε μια γραμμή υψηλής ταχύτητας, ανακοίνωσαν οι Aρχές.

Δεν διευκρινίστηκαν τα αίτια της φωτιάς, ούτε εάν τέθηκε υπό πλήρη έλεγχο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι δυνάμεις ασφαλείας του βασιλείου έκλεισαν αυτοκινητόδρομο που συνδέει την Τζέντα (δυτικά) με την ιερή πόλη της Μέκκας και αναπτύχθηκαν σε δρόμους γύρω από τον σταθμό Σουλεϊμανίγια, διαπίστωσε δημοσιογράφος του Γαλλικού Πρακτορείου επιτόπου.

«Πέντε άνθρωποι τραυματίστηκαν στην πυρκαγιά και διακομίστηκαν σε νοσοκομείο», σύμφωνα με το τηλεοπτικό δίκτυο Αλ Ιχμπαρίγια, το οποίο μετέδωσε πλάνα στα οποία εικονίζονταν στήλες πυκνού μαύρου καπνού που υψώνονταν από τον σταθμό.

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Νωρίτερα, η σαουδαραβική γενική γραμματεία Πολιτικής Προστασίας ανέφερε μέσω Twitter ότι οι ομάδες της «συνέχιζαν να μάχονται με τις φλόγες».

Σε μια σειρά δικών της αναρτήσεων στον ίδιο ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης, η διεύθυνση των υπηρεσιών Υγείας στην Τζέντα προέτρεψε τους πολίτες να «παραμείνουν όσο το δυνατόν πιο μακριά από τους καπνούς» και να «φορούν μάσκες» όταν βγαίνουν από τα σπίτια τους εξαιτίας του «κύματος μόλυνσης» που προκαλούν «οι καπνοί και η τέφρα».

Κατά την επιχείρηση σιδηροδρόμων, η φωτιά εκδηλώθηκε «περί τις 12:35» [τοπική ώρα και ώρα Ελλάδας]. Προληπτικά και «για την ασφάλεια του επιβατικού κοινού» τα δρομολόγια της γραμμής υψηλής ταχύτητας Χαραμάιν, τμήμα της οποίας είναι ο σταθμός Σουλεϊμανίγια, «θα ανασταλούν μέχρι νεοτέρας», ανακοίνωσε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η γραμμή, χάρη στην οποία μπορεί κανείς να μεταβεί μέσα σε δύο ώρες από τη Μέκκα στη Μεδίνα μέσω Τζέντας, φτιάχτηκε για να μεταφέρονται μουσουλμάνοι προσκυνητές, αλλά και απλοί ταξιδιώτες.

Εγκαινιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 2018 από τον βασιλιά Σαλμάν και τέθηκε σε υπηρεσία τον επόμενο μήνα. Η γραμμή, μήκους 450 χιλιομέτρων, χαρακτηρίζεται από τις αρχές του βασιλείου το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό έργο στη Μέση Ανατολή. Η κοινοπραξία Ας Σούλα, που συγκρότησαν 12 ισπανικές και δύο σαουδαραβικές εταιρείες, ανέλαβε το μεγάλο έργο περί τα τέλη του 2011. Το κόστος του υπολογίζεται ότι ανήλθε σε 6,7 δισεκατομμύρια ευρώ.

Οι συγκοινωνίες κατά τη διάρκεια του μεγάλου προσκυνήματος των μουσουλμάνων στη Μέκκα αποτελούν κάθε χρόνο πρόκληση τεραστίων διαστάσεων για τις αρχές της Σαουδικής Αραβίας, που καλούνται να διαχειριστούν τεράστιο αριθμό μετακινήσεων πιστών μέσα σε ελάχιστο χρόνο. Το 2019, το βασίλειο υποδέχθηκε 2,5 εκατομμύρια προσκυνητές, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών και Συγκοινωνιών.

Η Σαουδική Αραβία, η μεγαλύτερη οικονομία του αραβικού κόσμου, εγκαινίασε τον Ιανουάριο ένα φιλόδοξο πρόγραμμα διαφοροποίησης της οικονομίας της, που μέχρι σήμερα εξαρτάται σε καθοριστικό βαθμό από τις εξαγωγές πετρελαίου. Μια πτυχή του προγράμματος επικεντρώνεται στις επενδύσεις στις υποδομές του τομέα των μεταφορών και των συγκοινωνιών.

Πηγές: ΑΠΕ, AFP, Reuters

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης