Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Renault-Nissan Κάρλος Γκοσν διακήρυξε σήμερα την «αθωότητά» του και δήλωσε αποφασισμένος να «αποκαταστήσει την τιμή του», στην πρώτη δημόσια εμφάνισή του στη Βηρυτό, μετά τη θεαματική απόδρασή του από την Ιαπωνία, όπου κατηγορείται για οικονομικά εγκλήματα.

«Με άρπαξαν με τη βία από την οικογένειά μου και τους κοντινούς μου ανθρώπους», είπε ο πρώην επικεφαλής του κολοσσού της αυτοκινητοβιομηχανίας, ηλικίας 65 ετών, ο οποίος μίλησε για πρώτη φορά μετά την άφιξή του, την 30η Δεκεμβρίου στον Λίβανο, ενώπιον περίπου 150 δημοσιογράφων, που επιλέχθηκαν σχολαστικά από την ομάδα επικοινωνίας του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Κάρλος Γκοσν είπε επίσης ότι δεν σκοπεύει να μιλήσει για το πώς έφυγε από την Ιαπωνία, διότι θα εκθέσει πολλούς ανθρώπους που «με βοήθησαν με τα προβλήματά» μου.

«Αυτή (η απόδραση) ήταν η δυσκολότερη απόφαση της ζωής μου, όμως βρισκόμουν αντιμέτωπος με ένα σύστημα όπου τα ποσοστά καταδίκης ανέρχονται σε 99,4% και πιστεύω ότι αυτός ο αριθμός είναι πολύ υψηλότερος για τους ξένους».

«Δεν διέφυγα από τη δικαιοσύνη, διέφυγα από την αδικία και τη δίωξη», υπογράμμισε μιλώντας στα αγγλικά, αφού μίλησε επίσης στην αραβική και τη γαλλική γλώσσα, τονίζοντας ότι παρουσιάζεται ενώπιον των ΜΜΕ για να «αποκαταστήσει την τιμή του».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Στα μάτια του κόσμου θεωρούμαι ένοχος μέχρι αποδείξεως τουναντίον», τόνισε ο 65χρονος προσθέτοντας ότι δεν είχε «άλλη επιλογή» από το να αποδράσει από τις «αβάσιμες» κατηγορίες σε βάρος του.

«Ήμουν όμηρος» στην Ιαπωνία, είπε.

«Είμαι αθώος από κάθε κατηγορία… Έφυγα από την Ιαπωνία, διότι ήθελα δικαιοσύνη. Είναι ο μοναδικός τρόπος να αποκαταστήσω τη φήμη μου. Εάν δεν το καταφέρω στην Ιαπωνία, θα το καταφέρω κάπου αλλού».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μάλιστα, ο Κάρλος Γκοσν κατήγγειλε μια «συνωμοσία» μεταξύ της Nissan και της ιαπωνικής εισαγγελίας σχετικά με τη σύλληψή του.

«Η σκευωρία μεταξύ της Nissan και των εισαγγελέων διεξήχθη σε κάθε επίπεδο», δήλωσε.

Ο πρώην πρόεδρος διευθύνων σύμβουλος της Renault-Nissan επιβεβαίωσε σε αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο, πριν από τη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε, ότι διαθέτει «πραγματικές αποδείξεις» που δείχνουν ότι ήθελαν να τον ανατρέψουν από την ηγεσία του ομίλου και ότι σκοπεύει να δώσει στη δημοσιότητα ονόματα.

Ο Γκοσν βρίσκεται αντιμέτωπος με τέσσερις κατηγορίες στην Ιαπωνία: δύο για κατ’ εξακολούθηση κατάχρηση εμπιστοσύνης και δύο για απόκρυψη εισοδημάτων της Nissan στις χρηματιστηριακές αρχές.

Σε βάρος του Γκοσν έχει εκδοθεί ένταλμα σύλληψης από την Interpol. Η Βηρυτός διαβεβαιώνει ότι εισήλθε «νόμιμα» στον Λίβανο, με γαλλικό διαβατήριο.

«Μονάχα εγώ οργάνωσα την αποχώρησή μου», διαβεβαιώνει ο ίδιος.

Ο Κάρλος Γκοσν, οι συνεργάτες του και οι συνήγοροί του υποστηρίζουν ότι εκείνος υπήρξε θύμα «συνωμοσίας» την οποία εξύφανε η Nissan, με τη συνέργεια των ιαπωνικών αρχών, διότι ετοιμαζόταν να οργανώσει τη συγχώνευση μεταξύ Renault και Nissan.

«Ήμουν έτοιμος να συνταξιοδοτηθώ τον Ιούνιο του 2018… Δυστυχώς, αποδέχθηκα την προσφορά για να συνεχίσω τη συγχώνευση των δύο εταιρειών (Renault και Nissan).

«Κάποιοι από τους Γιαπωνέζους φίλους μου πίστευαν ότι ο μοναδικός τρόπος να ξεφορτωθούν την επιρροή της Renault στη Nissan ήταν να ξεφορτωθούν εμένα».

«Προσωπικά δεν πιστεύω ότι τα υψηλότερα κλιμάκια (της ιαπωνικής κυβέρνησης) εμπλέκονται».

Ο πρώην ισχυρός άνδρας της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας βαρύνεται με υποψίες ότι διέφυγε με ιδιωτικό τζετ από το διεθνές αεροδρόμιο του Κανσάι, κοντά στην Οσάκα (δυτική Ιαπωνία) μαζί με δύο συνεργούς του, αμερικανικής υπηκοότητας, όπως μεταδίδει η ιαπωνική τηλεόραση.

Κατάφερε να αποφύγει τους ελέγχους, καθώς κρύφτηκε σε ένα μεγάλο μεταλλικό κιβώτιο μεταφοράς ηχητικού εξοπλισμού, όπως μεταδίδουν γιαπωνέζικα ΜΜΕ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης