Την τρίτη θέση μεταξύ 192 χωρών και 50 διεθνών οργανισμών, στον διαγωνισμό αρχιτεκτονικής και αισθητικής εθνικών περιπτέρων, απέσπασε η Ελλάδα στη Διεθνή Έκθεση EXPO με θέμα «η ζωή στην πόλη», που πραγματοποιήθηκε στη Σαγκάη της Κίνας.

Όπως ανέφερε και κατά την παραλαβή του βραβείου ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Οικονομίας, Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Ι. Δρυμούσης: «η απονομή της σημαντικής αυτής διάκρισης επιβραβεύει γενικότερα τις συστηματικές προσπάθειες της Ελλάδας για την ενίσχυση της εξωστρέφειάς της διεθνώς, και ιδιαίτερα στην κινεζική αγορά, μια από τις σημαντικότερες πλέον του κόσμου».

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη διεθνή έκθεση που γίνεται κάθε τέσσερα χρόνια σε διαφορετικό κράτος και διαρκεί έξι μήνες, προβάλλοντας τις ιδιαιτερότητες και τα προϊόντα της κάθε χώρας που συμμετέχει με ξεχωριστό περίπτερο. Τη διεθνή έκθεση της Σαγκάης επισκέφθηκαν 77 εκατ. Κινέζοι πολίτες.

Το ελληνικό περίπτερο, έκτασης 2.000 τ.μ., που δημιούργησε ο γνωστός αρχιτέκτονας Αλέξανδρος Τομπάζης, ήταν διαμορφωμένο σε επτά διακριτούς εκθεσιακούς χώρους – οικοδομικά τετράγωνα. Κάθε οικοδομικό τετράγωνο ήταν αφιερωμένο σε ένα επίκαιρο θέμα, όπως οικολογία – περιβάλλον, ευημερία – βιώσιμη ανάπτυξη, πολυπολιτισμικότητα, πόλις και ύπαιθρος κ.ά..

Tο ελληνικό περίπτερο ήταν από τα δημοφιλέστερα της έκθεσης, καθώς πάνω από 5.500.000 Κινέζοι, που το επισκέφθηκαν είχαν τη δυνατότητα μέσω του τεχνολογικού του εξοπλισμού να δουν την Ακρόπολη και την Αθήνα σε απευθείας σύνδεση και να παρακολουθήσουν με σύγχρονα οπτικοακουστικά μέσα τη διαδικασία παραγωγής ελληνικών προϊόντων.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε το γεγονός ότι την ξενάγηση του περιπτέρου είχαν αναλάβει Κινέζοι φοιτητές της Ελληνικής Φιλολογίας. Παράλληλα, στον χώρο του ελληνικού περιπτέρου λειτούργησαν εστιατόριο/καφενείο, δίνοντας στους επισκέπτες την ευκαιρία να γνωρίσουν την ελληνική μεσογειακή κουζίνα και διατροφή και μέσω αυτών τα ελληνικά τρόφιμα και ποτά καθώς και κατάστημα – εκθετήριο, προβάλλοντας χαρακτηριστικά προϊόντα της ελληνικής παραγωγής, για τα οποία υπάρχει ενδιαφέρον στην κινεζική αγορά (λάδι – ελιές, μέλι, τυρί – φέτα, φυτικά καλλυντικά, κρασί, ούζο κ.ά.).

Η ελληνική συμμετοχή σχεδιάστηκε και πραγματοποιήθηκε από τον Ελληνικό Οργανισμό Εξωτερικού Εμπορίου (Ο.Π.Ε.), υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.