Το μετρό του Μπουένος Άιρες, αλλά και άλλα ακόμη πιο ασυνήθιστα μέρη για την παρουσίαση μιας όπερας, όπως φαβέλες ή ψυχιατρικά νοσοκομεία, επιλέγει ένας νεαρός διευθυντής ορχήστρας στην Αργεντινή για να κάνει γνωστό το μουσικό αυτό θεατρικό είδος στο ευρύ κοινό της χώρας του.

Χθες, οι διάδρομοι του μετρό του Μπουένος Άιρες πλημμύρισαν από μουσική μπαρόκ και τις άριες μιας σοπράνο και ενός βαρύτονου, προς μεγάλη έκπληξη των βιαστικών περαστικών.

Ορισμένοι σταματούσαν, έβγαζαν τα ακουστικά τους, τραβούσαν φωτογραφίες.

Ο διευθυντής ορχήστρας Πάμπλο Φολαντόρι, με σπουδές στο έγκριτο Theatre Colon του Μπουένος Άιρες, επέλεξε την όπερα “Υπηρέτρια Κυρά” (La Serva Padrona) του 1733 του Ιταλού συνθέτη Τζοβάνι Μπατίστα Περγκολέζι.

Η πρώτη από τις δύο πράξεις της “Υπηρέτριας Κυράς” παίζεται σε έναν σταθμό και μετά οι μουσικοί μαζεύουν τα βιολιά και τα βιολοντσέλα τους για να ερμηνεύσουν τη δεύτερη πράξη της όπερας επτά σταθμούς πιο κάτω.

“Είναι ένα πείραμα, μια όπερα σε διαρκή κίνηση”, δηλώνει ο Φολαντόρι.

Είναι μια όπερα σε δύο πράξεις που έχει μεγάλη απήχηση και είναι σύντομη, τα οποία αποτελούν “απαραίτητες προϋποθέσεις για να την ανεβάσει κανείς σε έναν εναλλακτικό χώρο”, υπογραμμίζει επίσης ο νεαρός διευθυντής ορχήστρας.