Έληξε την Τετάρτη και έπειτα από οκτώ μήνες, η ακροαματική διαδικασία για το ναυάγιο του Prestige που μετρά 10 χρόνια και πρόκειται για τη χειρότερη μόλυνση από πετρελαιοκηλίδα στην ιστορία της Ισπανίας.

Οι ποινές που θα επιβληθούν στους τέσσερις κατηγορούμενους πρόκειται να ανακοινωθούν το φθινόπωρο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η κατηγορούσα αρχή ζήτησε να επιβληθεί ποινή κάθειρξης πέντε ως δώδεκα ετών στον έλληνα πλοίαρχο του Prestige Απόστολο Μαγκούρα, 78 ετών, στον πρώτο μηχανικό του πλοίου Νικόλαο Αργυρόπουλο, επίσης Έλληνα, και σε βάρος του τότε επικεφαλής της ισπανικής διεύθυνσης εμπορικού ναυτικού Χοσέ Λουίς Λόπεθ-Σορς. Ακόμη, ζήτησε την επιβολή προστίμων ύψους 4,328 δισεκ. ευρώ σε ζημίες και τόκους.

Ερήμην δικάστηκε ο τέταρτος κατηγορούμενος, ο Φιλιππινέζος δεύτερος αξιωματικός Ιρένεο Μαλότο, ο οποίος διαφεύγει ως και σήμερα τη σύλληψη.

Την 13η Νοεμβρίου 2002 το Prestige, ένα δεξαμενόπλοιο νηολογημένο στη Λιβερία υπό σημαία Κοινοπολιτείας Μπαχαμών, που είχε κατασκευαστεί το 1976 και μετέφερε 77.000 τόνους πετρελαίου, εμφάνισε ρήγμα και διαρροή φορτίου, καθώς έπλεε μέσα σε καταιγίδα ανοικτά της Γαλικίας, στη βορειοδυτική Ισπανία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η διεύθυνση του εμπορικού ναυτικού της Ισπανίας έδωσε εντολή στο πλοίο να ρυμουλκηθεί στα ανοικτά – όπου κόπηκε στα δύο, στις 08:00 της 19ης Νοεμβρίου 2002, σε απόσταση 250 χλμ. από τις ακτές, όπου το βάθος της θάλασσας φθάνει τα 4.000 μ., με αποτέλεσμα το καύσιμο που μετέφερε να διαρρεύσει μολύνοντας 1.700 χλμ. ακτών στην Ισπανία, στην Πορτογαλία και στη Γαλλία.

Επιμέλεια: Γεωργία Μανώλη

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης