Ο όμιλος KLM, η Delta Air Lines και άλλες αεροπορικές εταιρίες ανακοίνωσαν την Παρασκευή ότι προσφεύγουν στη δικαιοσύνη κατά της ολλανδικής κυβέρνησης η οποία σκοπεύει να μειώσει τις πτήσεις στο αεροδρόμιο Σίπχολ του ‘Άμστερνταμ για να προστατέψει το περιβάλλον.
“Ο όμιλος KLM, η Delta Air Lines, η Corendon, η easyJet και η TUI καταθέτουν αίτηση ασφαλιστικών μέτρων κατά της ολλανδικής κυβέρνησης για να διασφαλίσουν ότι η Ολλανδία θα παραμείνει συνδεδεμένη με τον υπόλοιπο κόσμο μέσω του Σίπχολ”, δήλωσαν οι εταιρίες σε κοινή ανακοίνωση.
“Ο άμεσος λόγος είναι η μονομερής απόφαση της κυβέρνησης να μειώσει σημαντικά τον αριθμό των πτήσεων στο Σίπχολ φέτος χωρίς να αναζητήσει εναλλακτικές”, εξήγησαν.
Η Χάγη είχε ανακοινώσει τον Ιούνιο τη σταδιακή μείωση των πτήσεων για να περιορίσει την ηχορύπανση και τον αντίκτυπο στο περιβάλλον γύρω από το διεθνές αεροδρόμιο του ‘Άμστερνταμ, έναν από τους μεγαλύτερους κόμβους στην Ευρώπη.
Βούληση της κυβέρνησης είναι να μειωθεί ο αριθμός των πτήσεων από 500.000 σε 460.000 από τον Νοέμβριο, και σε 440.000 το 2024, μέτρο “ακατανόητο”, σύμφωνα με τις αεροπορικές εταιρίες, που δηλώνουν “πεπεισμένες’ ότι μπορούν να μειώσουν τον θόρυβο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα διατηρώντας τον υφιστάμενο αριθμό των πτήσεων.
“Οι αεροπορικές εταιρίες επενδύουν δισεκατομμύρια για να επιτύχουν βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους βιωσιμότητας”, υπογραμμίζουν.
Η απόφαση της Χάγης, που “δεν είναι αναγκαία και είναι επιζήμια”, είναι επίσης “αντίθετη με τους εθνικούς, ευρωπαϊκούς και διεθνείς κανονισμούς”, εκτιμούν οι εταιρίες.
Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) ανακοίνωσε από την πλευρά της επίσης σήμερα μια παρόμοια αίτηση ασφαλιστικών μέτρων κατά της ολλανδικής κυβέρνησης.
“Η Ολλανδία στέκεται εμπόδιο στην οικονομία της καταστρέφοντας τη συνδεσιμότητα και το κάνει κατά παράβαση του δικαίου της ΕΕ και των διεθνών υποχρεώσεων”, δήλωσε ο Γουίλι Γουόλς, γενικός διευθυντής της IATA, τον οποίο επικαλείται η ανακοίνωση.
“Η εχθρική και καταστροφική προσέγγιση των θέσεων εργασίας στον τομέα της αεροπλοΐας που η ολλανδική κυβέρνηση επέλεξε είναι μια εντελώς δυσανάλογη απάντηση στη διαχείριση του θορύβου”, πρόσθεσε.
“Το επικίνδυνο προηγούμενο που δημιουργήθηκε από αυτή την παράνομη προσέγγιση δεν άφηνε άλλη επιλογή από το να αμφισβητηθεί ενώπιον των δικαστηρίων”, συνέχισε.