Το Σάββατο, μια ημέρα πριν ανοίξουν οι κάλπες στην Αργεντινή για τον πρώτο γύρο των προεδρικών εκλογών, οι υποψήφιοι ολοκλήρωσαν τις καμπάνιες τους με χαμόγελο και αισιοδοξία για τη νίκη.

Ωστόσο, ένας έκανε τη διαφορά και κυριάρχησε στις συζητήσεις των πολιτών -πραγματικές και ψηφιακές στα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης-, ενώ τα online βίντεό του προσέλκυσαν έως και 7 εκατομμύρια τηλεθεατές: Πρόκειται για τον “Αφρο-αργεντινό” Ομάρ Ομπάκα, ο οποίος -σαν τον περίπου συνονόματό του Μπαράκ Ομπάμα- υπόσχεται στους συμπατριώτες του ότι «μπορεί να φέρει την αλλαγή».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μόνο που, αν και δημοφιλής, δεν έχει καμία πιθανότητα εκλογής, επειδή δεν υπάρχει. Πρόκειται για έναν φανταστικό υποψήφιο, «προϊόν» της διαφημιστικής εταιρείας NAH! Contenidos που στόχο είχε τόσο να σατιρίσει την πολιτική σκηνή της Αργεντινής (και των ΗΠΑ), όσο και να προβάλει τις φυλετικές ανισότητες.

«Ο Ομπάκα είναι ο πολιτικός που όλοι οι πολιτικοί θέλουν να είναι, αλλά δεν μπορούν επειδή δεν έχουν τις ιδέες και επειδή δεν είναι μαύροι», εξηγεί ο Σεμπαστιάν Ρόδας, διευθυντής της διαφημιστικής.

«Κοροϊδεύουμε την ιδέα ότι κάποιος μπορεί να χρησιμοποιήσει το χρώμα του για να πλασαριστεί σε μια πολιτική καμπάνια. Εχει μεν ιδέες, αλλά το πρώτο και κυριότερο που ”προτείνει” είναι: Είμαι μαύρος, μοιάζω με τον Ομπάμα, αυτό είναι καλό, ψηφίστε με».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πηγή: Ethnos

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης