Η «Liberation» αντιμετωπίζει σοβαρή οικονομική κρίση, την οποία οι μέτοχοί της θέλουν να αναχαιτίσουν μεταμορφώνοντας την καθημερινή αυτή γαλλική εφημερίδα σε «κοινωνικό δίκτυο», κάτι που αρνείται σύσσωμη η σύνταξη.

Σ’ ένα πολύ σπάνιο και απίθανο πρωτοσέλιδο, η εφημερίδα έχει στο σημερινό της φύλλο έναν τίτλο, ο οποίος παραπέμπει σε μανιφέστο:

«Είμαστε μια εφημερίδα, όχι ένα εστιατόριο, όχι ένα κοινωνικό δίκτυο, όχι ένας πολιτιστικός χώρος, όχι ένα τηλεοπτικό πλατό, όχι ένα μπαρ, όχι μια μηχανή εκκόλαψης επιχειρήσεων…».

Χρησιμοποιώντας για άλλη μια φορά τα λογοπαίγνια στους τίτλους της που έκαναν διάσημη την εφημερίδα, αυτή η «φωνή οργής» των εργαζομένων εκφράζεται την επομένη της ανακοίνωσης από τους μετόχους ενός σχεδίου με στόχο να μην είναι πια η εφημερίδα «μόνο ένας εκδότης Τύπου σε χαρτί», αλλά ένα «κοινωνικό δίκτυο, δημιουργός περιεχομένων που μπορούν να εξαργυρωθούν από μέσα όπως το βίντεο, η τηλεόραση και τα φόρουμ».

Η «Liberation», η οποία ιδρύθηκε το 1973 από τον φιλόσοφο Ζαν-Πολ Σαρτρ, δεν είχε αρχικά ούτε διαφημίσεις ούτε οικονομικούς μετόχους και είχε εξαρχής ενθαρρύνει τη μάχη όλων των καταπιεσμένων στη Γαλλία και τον κόσμο. Η ελεύθερη πτώση των πωλήσεων, η οποία συνεχίζεται τα τελευταία χρόνια, δημιούργησε μια παγερή ατμόσφαιρα κατά τη διάρκεια εορτασμού των 40 χρόνων ζωής της εφημερίδας.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ