Το επιβατικό τρένο που συγκρούστηκε την Τρίτη με ένα αυτοκίνητο το οποίο ήταν ακινητοποιημένο στις ράγες ταξίδευε με ταχύτητα ακριβώς κάτω από το όριο και δεν βρέθηκε στις προκαταρκτικές έρευνες ότι παρουσίασε οποιοδήποτε πρόβλημα με τη σήμανση ή ότι υπήρχαν εμπόδια στην περιοχή της θανατηφόρας συντριβής, δήλωσε την Παρασκευή ομοσπονδιακός ερευνητής.

Ωστόσο, τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν μετά την προκαταρκτική έρευνα του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών δεν ξεδιαλύνουν το μυστήριο της σύγκρουσης: γιατί ένα αυτοκίνητο τύπου τζιπ κατέληξε να βρίσκεται ακινητοποιημένο στις ράγες καθώς το τρένο πλησίαζε.

Από τη συντριβή σκοτώθηκαν η οδηγός του οχήματος καθώς και 5 άνθρωποι που επέβαιναν στο τρένο, σε ένα από τα πιο θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα στην περιοχή της Νέας Υόρκης που σημειώθηκαν τις τελευταίες 3 δεκαετίες.

Σύμφωνα με τις μαρτυρίες οδηγών που βρίσκονταν πίσω από το τζιπ, το όχημα μάρκας Mercedes ακινητοποιήθηκε επάνω στις ράγες, ενώ η προστατευτική μπάρα κατέβηκε χτυπώντας το πίσω παράθυρο. Τα προειδοποιητικά φώτα της διασταύρωσης άρχισαν να αναβοσβήνουν και σειρήνες άρχισαν να ακούγονται.

Ο οδηγός του αυτοκινήτου που ακολουθούσε, Ρόμπερτ Σάμγουολτ, έκανε νόημα στα υπόλοιπα οχήματα να κάνουν όπισθεν προκειμένου να δημιουργηθεί χώρος και να μπορέσει ν’ απεγκλωβιστεί το τζιπ.

Περίεργες αντιδράσεις

Αντ’ αυτού, παρακολούθησε την Ελεν Μπρόντι, 49 ετών και μητέρα 3 παιδιών, να βγαίνει από το όχημά της και να εξετάζει την μπάρα, προτού γυρίσει πίσω στο αυτοκίνητο.

«Υστερα μπήκε και κάθισε στο όχημά της» δήλωσε ο Σάμγουολτ, προσθέτοντας ότι η γυναίκα είχε αρκετό χρόνο ώστε να βάλει τη ζώνη της.

Αστυνομικοί πήραν κατάθεση από τον οδηγό του τρένου, ο οποίος είπε ότι είχε δει τη Mercedes που εμπόδιζε την πορεία του. Δεδομένα που ανακτήθηκαν από τη συσκευή καταγραφής του τρένου έδειξαν ότι αυτό κινούνταν με ταχύτητα περίπου 58 μίλια ανά ώρα (94 χλμ.), ακριβώς κάτω από το όριο των 60 μιλίων (97 χλμ.).

Ο οδηγός ενεργοποίησε τα φρένα έκτακτης ανάγκης της αμαξοστοιχίας και πάτησε τη σειρήνα του τρένου για 4 συνεχή δευτερόλεπτα. Στο μεταξύ, η οδηγός της Mercedes αντί να κάνει πίσω «ξαφνικά κινήθηκε προς τα εμπρός», δήλωσε ο Σάμγουολτ.

«Κι ενώ κινούνταν προς τα εμπρός, το τρένο χτύπησε το αυτοκίνητο», είπε ο ίδιος.

Η αμαξοστοιχία, παρασύροντας το αυτοκίνητο χρειάστηκε 30 δευτερόλεπτα και περίπου 290 μέτρα για να ακινητοποιηθεί. Από τη σφοδρή σύγκρουση σκοτώθηκε ακαριαία η οδηγός καθώς και 5 επιβάτες του τρένου.