Τα τελευταία λεπτά στο μοιραίο υπερπολυτελές σκάφος Bayesian αποκαλύφθηκαν, καθώς τα δεδομένα του μαύρου κουτιού του σκάφους αναλύονται από αστυνομικούς που διερευνούν την τραγωδία με τους 7 νεκρούς, αφότου ανασύρθηκε και η τελευταία σορός της 18χρονης κόρης του μεγιστάνα Μάικ Λιντς.
Τα δεδομένα που ανακτήθηκαν από το σύστημα αυτόματης αναγνώρισης του Bayesian (AIS) αναλύουν πώς ακριβώς βυθίστηκε σε διάστημα 16 λεπτών.
Το χρονικό της τραγωδίας
Αποκαλύπτεται ότι στις 3.50 το πρωί της Δευτέρας το Bayesian άρχισε να τρέμει «επικίνδυνα» κατά τη διάρκεια μιας σφοδρής καταιγίδας, αναφέρει η ιταλική εφημερίδα Corriere .
Λίγα λεπτά αργότερα, στις 3.59 π.μ., η άγκυρα του σκάφους υποχώρησε, με μια πηγή να λέει ότι τα στοιχεία έδειξαν ότι «δεν υπήρχε άγκυρα για να κρατηθεί».
Αφού ο άγριος καιρός έσκισε το αγκυροβόλιο του σκάφους, το κήτος του σύρθηκε περίπου 358 μέτρα μέσα στο νερό.
Στις 4 το πρωί είχε αρχίσει να παίρνει νερό και βυθίστηκε σε μπλακ άουτ, υποδεικνύοντας ότι τα κύματα είχαν φτάσει στη γεννήτρια ή ακόμα και στο μηχανοστάσιο.
Στις 4.05 π.μ. το Bayesian εξαφανίστηκε πλήρως κάτω από τα κύματα. Ένα αυτόματο σήμα έκτακτης ανάγκης GPS εκδόθηκε τελικά στις 4.06 π.μ. στον σταθμό της ακτοφυλακής στο Μπάρι, ειδοποιώντας τους ότι το σκάφος είχε βυθιστεί.
Οι επιζώντες και οι μάρτυρες από ένα μικρό κοντινό σκάφος – μαζί με επίσημες αναφορές – βοήθησαν αρχικά να γίνει ένας πρώτος απολογισμός για το πώς εξελίχθηκε η καταστροφή το πρωί της Δευτέρας.
Μαρτυρίες από το κοντινό λιμάνι
Σε απόσταση περίπου 150 μέτρων από το Bayesian βρισκόταν το Sir Robert Baden, ένα ιστιοφόρο με ολλανδική σημαία που είχε κατασκευαστεί το 1957, με κυβερνήτη τον 69χρονο έμπειρο ιστιοπλόο Κάρστεν Μπόρνερ.
«Μας ξύπνησε η καταιγίδα», περιέγραψε ο Μπόρνερ στον Guardian. «Το πρώτο πράγμα που έκανα ήταν να βάλω μπροστά τις μηχανές του ιστιοφόρου μου για να δώσω μεγαλύτερη σταθερότητα στο σκάφος. Αφού διασφαλίσαμε το πλοίο μας, πλησιάσαμε αμέσως το Bayesian».
Ενας άλλος ψαράς, ο Φραντσέσκο Λο Κόκο, φωτογράφισε το σινιάλο για βοήθεια: «Είδα το ιστιοφόρο να κουνιέται. Η φωτοβολίδα έκτακτης ανάγκης εκτοξεύτηκε ενώ το ιστιοφόρο βυθιζόταν».
Οι άνθρωποι ανέφεραν ότι είδαν έναν «ανεμοστρόβιλο» – που αργότερα αποσαφηνίστηκε ως ένα στροβιλιζόμενο σύννεφο αέρα και νερού (υδροστρόβιλος) – χτύπησε τον ιστό του σκάφους ύψους 75 μέτρων.
Οι αξιωματούχοι επιβεβαίωσαν ότι αυτό ήταν που ανέτρεψε το σκάφος, με αποτέλεσμα να πάρει κλίση και νερό πριν βυθιστεί.
Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι η καταστροφή σημειώθηκε γύρω στις 5 το πρωί τοπική ώρα στα ανοιχτά του λιμανιού Porticello στο Παλέρμο της Σικελίας.
Τα νέα δεδομένα που αντλήθηκαν από το AIS του σκάφους φαίνεται να υποδηλώνουν ότι συνέβη μια ώρα νωρίτερα γύρω στις 4 το πρωί.