Η Ελλάδα δίνει δυναμικό «παρών» στη μεγαλύτερη διεθνή έκθεση τεχνολογίας, πληροφορικής και επικοινωνιών CeBIT. Οι ελληνικές εταιρείες ασκούνται στην εξωστρέφεια και ανοίγουν παράθυρα συνεργασίας.

Με στρατηγικό στόχο την προώθηση των νέων τεχνολογιών που θα αποτελέσει βασικό μοχλό για την υπέρβαση της κρίσης στην Ελλάδα, η χώρα είναι παρούσα με εθνικό περίπτερο που συστεγάζει 30 επιχειρήσεις, φορείς του κλάδου υψηλής τεχνολογίας και οργανισμούς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για τη διοργάνωση της ελληνικής συμμετοχής συνεργάστηκαν ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ) και η ΔΕΘ – Helexpo. Ο πρόεδρος του ΣΕΠΕ και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ Αναστάσιος Τζήκας δίνει το στίγμα της ελληνικής παρουσίας στη φετινή CeBIT, τονίζοντας τη σπουδαιότητα του ανθρώπινου δυναμικού.

Ο πρόεδρος του ΣΕΠΕ και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ Αναστάσιος Τζήκας «Silicon Valley της Ευρώπης»

Όπως υπογράμμισε, «το σύνθημα που θέλουμε να δώσουμε φέτος από το εθνικό περίπτερο είναι ότι η Ελλάδα μπορεί να γίνει ένα εργοτάξιο τεχνολογίας, να γίνει με λίγα λόγια ένα είδος “Silicon Valley” για την Ευρώπη κι αυτό δεν είναι μόνο μία ατάκα. Πραγματικά, το πιστεύουμε κι έχουμε το δυναμικό. Απλώς πρέπει να το στοχεύσουμε και να το κάνουμε στρατηγική επιλογή για τη χώρα».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τον κ. Τζήκα, η ελληνική παρουσία στη φετινή CeBIT συγκεντρώνει έντονο ενδιαφέρον από πλευράς ξένων αλλά και Ελλήνων επιχειρηματιών. Το πρόγραμμα στο ελληνικό περίπτερο περιλάμβανε μεταξύ άλλων ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις από εκπροσώπους των επιχειρήσεων. Ανάμεσά τους η Intrasoft, θυγατρική της Intracom, η οποία προσφέρει μία πλειάδα υπηρεσιών πληροφορικής και αποτελεί πρότυπο εξωστρέφειας. Με έδρα στο Λουξεμβούργο και παρουσία σε 14 χώρες, δείχνει να έχει κατορθώσει αυτό που αποτελεί ζητούμενο για τις περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου.

Παρουσίαση του προφίλ της Intrasoft από τον Λεωνίδα Αθανασίου, διευθυντή στρατηγικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης Ελληνική καινοτομία

Ο Λεωνίδας Αθανασίου, διευθυντής στρατηγικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης της Intrasoft, μιλά για τη συνταγή της επιτυχίας στο διεθνές επιχειρηματικό περιβάλλον. «Νομίζω ότι “κλειδί” σε αυτό είναι να προσπαθείς συνεχώς, να προσπαθείς να καταλάβεις τις νέες αγορές, να κάνεις καλές συνεργασίες και, βέβαια, να έχεις κάτι να πεις, κάτι να δώσεις».

Αξιοπρόσεκτη ήταν και η παρουσίαση της MLS με έδρα στη Θεσσαλονίκη. Στο ενεργητικό της εταιρείας καταγράφεται η κατασκευή του πρώτου ελληνικού android smartphone και πολλές καινοτόμες λύσεις. Ο Χαλέτ Νταμπάμπνε, διευθυντής εξωτερικών πωλήσεων της MLS, μιλά για μία εξ αυτών:

«Είχαμε την ιδέα να παντρέψουμε την αναγνώριση φωνής με το navigation (πλοήγηση). Αυτό ήταν παγκόσμια πρωτοτυπία, δεν υπήρχε κανείς άλλος σε όλον τον κόσμο που να μπόρεσε να σκεφτεί κάτι τέτοιο. Ό,τι ήρθε μετά, από όλες τις μεγάλες εταιρείες του κόσμου, ήταν μετά από εμάς». Όπως είπε ο κ. Νταμπάμπνε, η κάμψη του τζίρου της στην ελληνική αγορά ωθεί την εταιρεία σε επιχειρηματικό άνοιγμα στο εξωτερικό, ωστόσο αξίζει να σημειωθεί ότι επιδίωξή της είναι να μεταφέρει την παραγωγή των προϊόντων της -η οποία γίνεται σήμερα στην Κίνα- εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα.

Στο πεδίο της καινοτομίας διακρίνεται ιδιαίτερα και η Intelen, η οποία σχεδιάζει πρωτοποριακές τεχνολογικές λύσεις στον τομέα της ενεργειακής πληροφορικής. Η εταιρεία προσφέρει -μεταξύ άλλων- αμφίδρομες ψηφιακές υπηρεσίες διαχείρισης της ενεργειακής ζήτησης. Αυτές στοχεύουν να αλλάξουν την ενεργειακή συμπεριφορά των καταναλωτών, ώστε να εξοικονομηθεί ενέργεια. Μάλιστα, η Intelen συμμετείχε ανεξάρτητα σε διαγωνιστικό τμήμα της CeΒΙΤ 2013, έχοντας επιλεγεί από τους διοργανωτές μεταξύ των 50 πιο καινοτόμων εταιρειών του κόσμου, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο επιχειρηματικής ανάπτυξης (VP Business Development) Θανάση Παναγούλα.

Ο διευθυντής διεθνών πωλήσεων της MLS Χαλέτ Νταμπάμπνε διαφημίζει τις καινοτομίες της εταιρίας του Πρώτα «δειλά βήματα»

Η περσινή παρουσία ελληνικών επιχειρήσεων στην CeBIT επικεντρώθηκε κυρίως σε διερεύνηση δυνατοτήτων συνεργασίας με εταιρείες του εξωτερικού. Φέτος, ξεκίνησαν να γίνονται κάποια «δειλά βήματα», όπως σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Τζήκας. Η CeBIT αποτελεί εξάλλου πλατφόρμα συνάντησης για τις επιχειρήσεις του κλάδου της πληροφορικής και των επικοινωνιών διεθνώς. Ένα παράδειγμα τέτοιων επαφών συνιστά η σημερινή συνάντηση μελών του ΣΕΠΕ με εκπροσώπους του αντίστοιχου γερμανικού συνδέσμου BITKOM.

Η πορεία των ελληνικών επιχειρήσεων προς τη διεθνή αγορά ξεκινά τώρα, με πρώτο στόχο τη γερμανική αγορά, δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΕΠΕ προτείνοντας ένα πιθανό μοντέλο συνεργασίας. «Η ιδέα», είπε, «είναι να μπορέσουμε να συνεργαστούμε με γερμανικές εταιρείες, οι οποίες να κάνουν outsourcing και υπεργολαβίες στην Ελλάδα. Δηλαδή, οι ανάγκες που έχουν οι γερμανικές εταιρείες για ανθρώπους να καλυφθεί σε συνεργασία με ελληνικές εταιρείες, χωρίς οι άνθρωποι να φεύγουν από την Ελλάδα».

(Deutsche Welle)

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης