Ελληνόκτητα τάνκερ φέρονται να μεταφέρουν παράνομο πετρέλαιο των τζιχαντιστών του Ιράκ από την Τουρκία στο Ισραήλ, σύμφωνα με ρεπορτάζ της αντιπολιτευόμενης στον Ερντογάν και πρώτης σε κυκλοφορία τουρκικής εφημερίδας «Zaman».
Σύμφωνα με την εφημερίδα, το ελληνικής ιδιοκτησίας πλοίο «United Emblem» έχει εκτελέσει τα περισσότερα δρομολόγια από το τουρκικό λιμάνι του Τσεϊχάν μεταφέροντας παράνομο πετρέλαιο του βόρειου Ιράκ στο λιμάνι της πόλης Ασντόντ του Ισραήλ.
Εκτός όμως από το «United Emblem», σύμφωνα πάντα με τον πίνακα που δημοσιεύει η τουρκική εφημερίδα, και τα «United Dynamic», «Delta Sailor», «United Grace», «United Carrier», καθώς και τα ελληνικής ιδιοκτησίας αλλά με ξένη σημαία -κυρίως Μάλτας- «Kamari», «Angelica An» κ.ά., φέρονται να πρωτοστατούσαν στις παράνομες μεταφορές από την Τουρκία προς το Ισραήλ.
Τα πλοία που εμφανίζονται στο δημοσίευμα είναι ιδιοκτησίας της εταιρείας Marine Management Services, η οποία φέρεται να ανήκει στον γνωστό εφοπλιστή Γρηγόρη Καλλιμανόπουλο.
Ο συνολικός όγκος του παράνομου πετρελαίου που έχει μεταφερθεί με τα ελληνικά τάνκερ από την Τουρκία στο Ισραήλ, σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα «Zaman», από τον Μάιο του 2014 μέχρι τον Μάρτιο του 2015 φτάνει στα 2,1 εκατομμύρια βαρέλιαΟ συνολικός όγκος του παράνομου πετρελαίου που έχει μεταφερθεί με τα ελληνικά τάνκερ από την Τουρκία στο Ισραήλ, σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα «Zaman», από τον Μάιο του 2014 μέχρι τον Μάρτιο του 2015 φτάνει στα 2,1 εκατομμύρια βαρέλια! Τα περισσότερα δρομολόγια, διευκρινίζει η εφημερίδα, έχουν εκτελεστεί από τα πλοία «United Emblem», «United Dynamic» και «United Fortitude».
Σημειώνεται παράλληλα ότι το παράνομο εμπόριο πετρελαίου αποτελεί τη βασική πηγή εσόδων του Ισλαμικού Χαλιφάτου και του αποφέρει περίπου 1 εκατομμύριο δολάρια την ημέρα.
Όπως σχολιάζει στο zougla.gr o συγγραφέας-τουρκολόγος Νίκος Χειλαδάκης, το θέμα ήρθε για πρώτη φορά στη δημοσιότητα στις 27 Ιουνίου 2014 από την τουρκική εφημερίδα «Aydınlık», με αφορμή τους τότε βομβαρδισμούς από το Ισραήλ στη Λωρίδα της Γάζας.
Η τουρκική εφημερίδα είχε καταγγείλει τότε ότι τα καύσιμα των ισραηλινών αεροπλάνων που βομβάρδιζαν τη Γάζα προέρχονταν από την Τουρκία και τις πετρελαιοπηγές του βόρειου Ιράκ, που ελέγχονται από τους Κούρδους και εν μέρει από τους τζιχαντιστές.
Ακούστε τη συνέντευξη του Νίκου Χειλαδάκη στο zougla.gr:
Η «Zaman» αναφέρει ότι τα καύσιμα αυτά, καθώς και το πετρέλαιο του βόρειου Ιράκ, μεταφέρονταν κατόπιν συμφωνίας της τουρκικής κυβέρνησης με τους Κούρδους της περιοχής -που είχαν αποδεσμευτεί από τη νόμιμη κυβέρνηση της Βαγδάτης μετά την προέλαση των τζιχαντιστών και την αποκοπή του Βορρά από τον Νότο- στα τουρκικά λιμάνια της Αλεξανδρέττας και της Μερσίνας, κι από εκεί φορτώνονταν σε ελληνικά τάνκερ με προορισμό κυρίως το Ισραήλ.
«Η επιχείρηση αυτή για πολλούς συνδέθηκε και με τον πόλεμο της τιμής των υγρών καύσιμων, δίνοντας την ευκαιρία στους Αμερικανούς να ρίξουν τις τιμές, εξέλιξη που είχε πλήξει σε μεγάλο βαθμό τη ρωσική οικονομία»«Ένα πραγματικά “ιδιαίτερο” κύκλωμα, αποτελούμενο από τους Κούρδους του βορείου Ιράκ, τους τζιχαντιστές, την Τουρκία και -το πιο εντυπωσιακό- από ελληνικά τάνκερ, είχε δραστηριοποιηθεί από το καλοκαίρι του 2014 για την εξαγωγή του παράνομου πετρελαίου του βορείου Ιράκ πρωτίστως προς το Ισραήλ αλλά και προς τις ΗΠΑ. Η επιχείρηση αυτή για πολλούς συνδέθηκε και με τον πόλεμο της τιμής των υγρών καύσιμων, δίνοντας την ευκαιρία στους Αμερικανούς να ρίξουν τις τιμές, εξέλιξη που είχε πλήξει σε μεγάλο βαθμό τη ρωσική οικονομία» τονίζει ο Νίκος Χειλαδάκης.
Ποιος είναι ο Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος
Ο εφοπλιστής Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος, 78 ετών, θεωρείται ευεργέτης στην ιδιαίτερη πατρίδα του, τα Καλάβρυτα. Ξεκίνησε την καριέρα του το 1960 ιδρύοντας εταιρεία στη Νέα Υόρκη, η οποία μετεξελίχθηκε στη Marine Management Services, με γραφεία σε Πειραιά, Λονδίνο και Νέα Υόρκη.
Το 1963 ιδρύει δική του ναυτιλιακή εταιρεία και την εγκαθιστά στην Ελλάδα, με την επωνυμία «Trade and Transport Inc.», η οποία διαχειρίζεται στόλο αποτελούμενο από όμπο, μπαλκ κάριερ και τάνκερ. Την εν λόγω εταιρεία διαδέχτηκε το 1991 η Marine Management Services MC.
Το 1989 αποφάσισε την επέκταση των δραστηριοτήτων του στον τομέα των πλοίων ανεφοδιασμού ανοικτής θαλάσσης (off-shore) ιδρύοντας την εταιρεία Toisa Limited, η οποία διαχειρίζεται σήμερα έναν σημαντικό στόλο υψηλών προδιαγραφών.
Είναι λάτρης της τέχνης και συλλέκτης, όχι μόνο για την ψυχαγωγία που προσφέρει αυτή καθαυτή η ενασχόληση με την τέχνη, αλλά κυρίως για την πνευματική καλλιέργεια και τη διεύρυνση των πνευματικών οριζόντων που συνεπάγεται.
Θαυμάζει ιδιαίτερα τον συγγραφέα Νίκο Καζαντζάκη, εξού και έδωσε το όνομά του σε ένα από τα πλοία του.
Ο Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος, μεταξύ άλλων ανάλογων κινήσεων, έχει δωρίσει στο Μουσείο του Πρίνστον διάφορα έργα τέχνης, συμπεριλαμβανομένης μιας ελαιογραφίας του Πικάσο.
Το 2014 τιμήθηκε από τον πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια με τον Ταξιάρχη του Τάγματος του Φοίνικος για το κοινωφελές έργο του και συγκεκριμένα για το Καλλιμανοπούλειο Εκκλησιαστικό Διακονικό Κέντρο Καλαβρύτων, που λειτουργεί στα Καλάβρυτα από το 1989, καθώς και για τη μεταγενέστερη (2002) μονάδα που λειτουργεί στο κτίριο του Ορφανοτροφείου Καλαβρύτων για τη φροντίδα ηλικιωμένων μη αυτοεξυπηρετούμενων ατόμων. Πρόκειται για δωρεές στη μνήμη του πατέρα του.
Πρόσφατα απασχόλησε τις αμερικάνικες αρχές, καθώς κατασχέθηκε δεξαμενόπλοιό του στο Τέξας επειδή μετέφερε κουρδικό αργό πετρέλαιο χωρίς τη συγκατάθεση της Βαγδάτης.
Το zougla.gr ενημέρωσε το γραφείο του Γ. Καλλιμανόπουλου και το υπουργείο
Σημειώνεται ότι το zougla.gr επικοινώνησε με το ίδρυμα του εφοπλιστή και ενημέρωσε για το δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας. Ωστόσο μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει κάποια επίσημη απάντηση από τον εφοπλιστή, παρότι ζητήθηκε. Ενημερώθηκε για το θέμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Πώς αναπαράγεται το δημοσίευμα της εφημερίδας «Zaman»
Παλαιότερες υποθέσεις
(Παλαιότερη υπόθεση που δημοσιεύει η εφημερίδα «Δημοκρατία της Κύπρου»)
(Παλαιότερο δημοσίευμα του πρακτορείου Greek American News Agency)
Eπιμέλεια κειμένου: Σωτήρης Σκουλούδης – Χρήστος Μαζάνης