Να σεβαστούν σε απόλυτο βαθμό τα δικαιώματα των επιβατών, που ταλαιπωρήθηκαν από την απαγόρευση πτήσεων της προηγούμενης εβδομάδας, ζήτησε σήμερα από τις αεροπορικές εταιρείες η Έλεν Κέρνς, εκπρόσωπος Τύπου του αρμόδιου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) για τις αερομεταφορές, επιτρόπου, Σιίμ Κάλας.

Η Κερνς δήλωσε σχετικά: «(Ο Σιίμ Κάλας) είναι ιδιαίτερα ανήσυχος με τις πληροφορίες που φτάνουν από διαφορετικές πλευρές της ΕΕ, σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, όσοι επιβάτες επιθυμούν να αποζημιωθούν για το αεροπορικό τους εισιτήριο ή να αναλάβει η αεροπορική εταιρεία τα έξοδα διαμονής τους, μέχρι να μπορέσουν να ταξιδέψουν».

Και πρόσθεσε: «Υπάρχουν κανονισμοί σε ευρωπαϊκό επίπεδο και οι επιβάτες έχουν πολύ συγκεκριμένα δικαιώματα που τους προστατεύουν. Στα μάτια του νόμου οι υποχρεώσεις που έχουν οι αεροπορικές εταιρείες είναι απολύτως ξεκάθαρες και πρέπει να ισχύουν ακόμα και σε ειδικές περιπτώσεις, όπως η έκρηξη του ισλανδικού ηφαιστείου. Οι (πιθανές) αποζημιώσεις που θα δώσουν οι αεροπορικές εταιρείες θα καταβληθούν στο πλαίσιο του σεβασμού των υποχρεώσεών τους προς τους επιβάτες».

Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, οι επιβάτες της ΕΕ έχουν το δικαίωμα σε περίπτωση ακύρωσης να αποζημιωθούν για ολόκληρο το αντίτιμο του αεροπορικού τους εισιτηρίου, συμπεριλαμβανομένων των φόρων. Σε αντίθετη περίπτωση η αεροπορική εταιρεία οφείλει να τους προσφέρει εναλλακτικό τρόπο, για να φτάσουν στον προορισμό τους και να τους πληρώσει τα έξοδα διαμονής.