Τουλάχιστον 37 άνθρωποι σκοτώθηκαν σε καραμπόλα οχημάτων στο βόρειο τμήμα του Περού.

Όπως μετέδωσε το αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο CNN, τρία λεωφορεία και ένα φορτηγό – ψυγείο συγκρούστηκαν μεταξύ τους τις πρώτες πρωινές ώρες της Δευτέρας σε αυτοκινητόδρομο στα περίχωρα της πόλης Κάσμα (370 χλμ. βόρεια της πρωτεύουσας, Λίμα). Το υπουργείο Υγείας επισημαίνει σε ανακοίνωσή του πως περισσότεροι από 85 άνθρωποι τραυματίστηκαν, εκ των οποίων οι έξι νοσηλεύονται σε κρίσιμη κατάσταση.

Εκπρόσωπος της αστυνομίας ανέφερε πως οι πιο σοβαρά τραυματίες μεταφέρθηκαν με ελικόπτερα σε νοσοκομεία της πρωτεύουσας.

Αυτόπτες μάρτυρες είπαν πως ένα λεωφορείο εξετράπη της πορείας του, με αποτέλεσμα να συγκρουστεί με διερχόμενο λεωφορείο στην αντίθετη λωρίδα κυκλοφορίας και στη συνέχεια να ακολουθήσουν τα υπόλοιπα οχήματα. Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι η εκτροπή του λεωφορείου οφείλεται σε λάθος του οδηγού, ο οποίος φαίνεται να αποκοιμήθηκε στο τιμόνι.

Όπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα του «Guardian», πρόκειται για το χειρότερο τροχαίο δυστύχημα από τον Οκτώβριο του 2013, όταν λεωφορείο έπεσε σε χαράδρα πολύ κοντά στην πόλη Κούσκο. Τότε, τα σωστικά συνεργεία είχαν ανασύρει 51 νεκρούς μέσα από τα συντρίμμια.

Βαρύς ο φόρος αίματος στην άσφαλτο

Το λεωφορείο είναι εξαιρετικά δημοφιλές μέσο μεταφοράς στο Περού, ωστόσο το απαρχαιωμένο οδικό δίκτυο και οι ορεινοί όγκοι που καλύπτουν μεγάλο τμήμα του εδάφους εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους για τους ταξιδιώτες.

Θάνατοι σε τροχαία δυστυχήματα τα τελευταία χρόνια:

2013: 3.590
2012: 4.138
2010: 2.514

Οι δρόμοι στο Περού θεωρούνται από τους πιο επικίνδυνους στη Λατινική Αμερική. Ενδεικτικό της διαμορφωθείσας κατάστασης αποτελεί το γεγονός ότι 1.406 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους το α’ εξάμηνο του 2014 σε τροχαία δυστυχήματα, σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. Ο πρόεδρος της χώρας Ollanta Humala έχει επανειλημμένα υποσχεθεί να προχωρήσει σε εκσυγχρονισμό του οδικού δικτύου και των υποδομών με κεφάλαια από τις πλούσιες εξαγωγές ορυκτών.

Πρώτες εικόνες από τον τόπο της τραγωδίας

Επιμέλεια: Μάριος Βελέντζας

Διαβάστε επίσης: