Σε ανθρώπινο λάθος φαίνεται ότι οφείλεται το σιδηροδρομικό δυστύχημα που προκάλεσε τον θάνατο 23 ανθρώπων στη νότια Ιταλία.
Ο σταθμάρχης που κατηγορείται για τη μοιραία σύγκρουση αρνείται ότι είναι ο μοναδικός υπεύθυνος.
«Εγώ έδωσα την εντολή να ξεκινήσει το τρένο, εγώ ύψωσα το πράσινο σήμα, υπήρχε σύγχυση, τα τρένα είχαν καθυστερήσεις» δήλωσε ο Βίτο Πικαρέτα, σταθμάρχης της Άντρια. «Αλλά δεν είναι μόνο δικό μου το λάθος, όλοι με λιθοβολούν, αλλά είμαι κι εγώ θύμα» πρόσθεσε.
«Υποφέρουμε μαζί με τις οικογένειες που έχασαν τους δικούς τους, αλλά δεν πρέπει να πέφτουν όλα μόνο στις δικές μας πλάτες» δήλωσε η σύζυγός του, Τζουζεπίνα.
Το δυστύχημα σημιεώθηκε σε μονή σιδηρογραμμή, όπου ένα τρένο δεν μπορεί να περάσει παρά μόνο αν οι σταθμάρχες στις δύο πόλεις συνεννοηθούν τηλεφωνικά ποιο θα περάσει πρώτο.
Από την Τετάρτη, ο Μάσιμο Μαζίλι, δήμαρχος του Κοράτο δήλωνε με βεβαιότητα: «Η ευθύνη σε ένα τέτοιο γεγονός αποδίδεται ασφαλώς σε κάποιο πρόσωπο, επειδή διαφορετικά δεν θα μπορούσε να συμβεί».
Σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδα La Stampa, τρία τρένα, ένα παραπάνω απ΄ ό,τι συνήθως, θα περνούσαν από αυτό το τμήμα και, όταν πέρασε το δεύτερο τρένο, ο σταθμάρχης της Άντρια έκανε το λάθος να αφήσει να φύγει το τρένο που προκάλεσε τη σύγκρουση.
Όμως ο σταθμάρχης του Κοράτο, Αλέσιο Πορτσέλι. κατηγορείται κι αυτός από τη δικαιοσύνη επειδή έπρεπε να έχει αντιληφθεί, χάρη στα όργανα που διαθέτει, ότι ένα τρένο ερχόταν αντίθετα από την κατεύθυνση εκείνου που μόλις είχε αναχωρήσει από τον σταθμό.
Ο Πορτσέλι επρόκειτο να συνταξιοδοτηθεί σε μερικούς μήνες όταν συνέβη το δυστύχημα. Η εταιρία τον απέλυσε.
Η εισαγγελία του Τράνι δηλώνει πως η έρευνα για να εξακριβωθούν τα ακριβή αίτια της μοιραίας σύγκρουσης δεν θα σταματήσει στο προσωπικό των σταθμών, αλλά θα εξετάσει επίσης τους λόγους των επανειλημμένων καθυστερήσεων στον εκσυγχρονισμό αυτού του τμήματος της σιδηροτροχιάς, ενώ υπήρχε διαθέσιμη χρηματοδότηση.