Θύελλα ξέσπασε στην Ιταλία όταν φωτογράφος έντυσε διάσημα ελληνικά αγάλματα 2.500 ετών με λεοπάρ αποκαλυπτικά εσώρουχα και ροζ φτερωτή γιρλάντα. Οι «Πολεμιστές του Ριάτσε» είναι δύο από τους πιο σημαντικούς αρχαιολογικούς θησαυρούς και φιλοξενούνται στο μουσείο του Ρέτζιο της Καλαβρίας.

Ο γάλλος φωτογράφος Ζεράλντ Μπρουνό, ο οποίος δηλώνει μαθητής του Άντι Γουόρχολ, εμπνευστή της «ποπ άρτ», θεωρεί ότι με τον τρόπο αυτό στέλνει ένα δυνατό μήνυμα ανανέωσης και μάχεται τις προκαταλήψεις. Η έφορος αρχαιοτήτων της Καλαβρίας, όμως, απαντά ότι «πρόκειται για σαφές ολίσθημα» και προσθέτει ότι ουδείς έδωσε ποτέ την απαιτούμενη επίσημη άδεια στον γάλλο φωτογράφο.

Το μουσείο χαρακτήρισε φρικτές τις φωτογραφίες, ενώ πολιτικός της περιοχής ζήτησε δικαστική έρευνα. Οι εικόνες αυτές δημοσιεύθηκαν στην ιστοσελίδα Dagospia. Ο ιταλικός τύπος κάνει λόγο για «πρόκληση», η οποία είναι δύσκολο να καθοριστεί αν ξεπερνά ή όχι τα όρια της σύγχρονης τέχνης.

Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο του Ρέτζιο στην Καλαβρία στεγάζει τα δύο αγάλματα που χρονολογούνται από τον 5ο αιώνα πΧ. Οι πολεμιστές του Ριάτσε, σύμφωνα με πολλούς αρχαιολόγους και ιστορικούς τέχνης, και ιδίως με τον Ιταλό Πάολο Μορένο, είναι έργο του Φειδία. Ανασύρθηκαν από τον βυθό της θάλασσας, στ΄ανοιχτά του Ρήγιου της Καλαβρίας, τον Αύγουστο του 1972.

Πρόσφατα, το Αρχαιολογικό Μουσείο της πόλης αυτής της Κάτω Ιταλίας ήταν αντικείμενο δημόσιας συζήτησης και προβληματισμού στα μέσα ενημέρωσης της Ιταλίας, λόγω του χαμηλού αριθμού επισκεπτών του. Η έφορος αρχαιοτήτων της περιοχής, όμως, έκανε γνωστό, σήμερα, ότι τον Ιούλιο οι επισκέπτες ξεπέρασαν τις 16.000 και ότι παρατηρείται συνεχής ανοδική τάση.