Άφωνη παρακολουθεί η κοινή γνώμη τη δραματική τροπή που παίρνει η υπόθεση με τη συντριβή του Airbus της Germanwings στις γαλλικές Άλπεις το πρωί της Τρίτης.
Ουσιαστικά, ο εισαγγελέας έκανε λόγο για οικειοθελή απόφαση του δεύτερου κατά σειρά χειριστή να μην επιτρέψει την πρόσβαση άλλων στο πιλοτήριο.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε σ’ ένα περιστατικό που σημειώθηκε στην αρχή της πτήσης, όταν ο κυβερνήτης ενημερώνει τον συγκυβερνήτη για την πορεία την οποία θα ακολουθήσει το αεροσκάφος μέχρι την προσγείωσή του στο αεροδρόμιο του Ντίσελντορφ. Ειδικότερα, ο συγκυβερνήτης δεν ζήτησε λεπτομέρειες για το δρομολόγιο (προορισμός, ύψος πτήσης κ.λπ.), γεγονός που δείχνει ότι ήταν αποφασισμένος.
Ο εισαγγελέας επεσήμανε επίσης ότι πρόκειται για Γερμανό πολίτη, ο οποίος δεν βρίσκεται σε λίστα ατόμων που σχετίζονται με εξτρεμιστικές ομάδες που στοχεύουν να θέσουν σε κίνδυνο την εδαφική ακεραιότητα και τη δημόσια ασφάλεια σε χώρες της Δύσης.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, ειπώθηκε ακόμη πως, βάσει των δεδομένων από το «μαύρο κουτί», τόσο το πλήρωμα όσο και οι επιβάτες είχαν αντιληφθεί τα όσα τραγικά συνέβαιναν στο μπροστινό τμήμα του αεροπλάνου, καθώς ελάχιστα δευτερόλεπτα πριν από τη συντριβή ακούγονται κραυγές απόγνωσης.
Τα ονόματα των πιλότων
Νωρίτερα, η «Bild» έδωσε στη δημοσιότητα τα ονόματα των δύο πιλότων της μοιραίας πτήσης του Airbus. Σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα, πρόκειται για τους Πάτρικ Σοντενχάιμερ (πιλότος) από το Ντίσελντορφ και Αντρέας Λούμπιτς (συγκυβερνήτης) από το Μόνταμπαρ της Ρηνανίας.
Ο Αντρέας Λούμπιτς είχε στο ενεργητικό του σχετικά λίγες ώρες πτήσης (630), σύμφωνα με ανακοίνωση της θυγατρικής της Lufthansa. Στην ίδια ανακοίνωση τονίζεται επίσης ότι ο συγκυβερνήτης είχε προσληφθεί το 2013 από τη γερμανική εταιρεία χαμηλού κόστους. Όσον αφορά στον κυβερνήτη του αεροσκάφους, ήταν ενεργός πιλότος για περισσότερα από 10 έτη, με πάνω από 6.000 ώρες σε cockpit αεροσκαφών Airbus.
Οι κανόνες ασφαλείας στο cockpit
Έμπειροι πιλότοι είχαν μιλήσει στο zougla.gr για τα διάφορα σενάρια που κυκλοφορούσαν, αφήνοντας μικρές πιθανότητες η συντριβή να οφείλεται σε μηχανική βλάβη.
Aξίζει να σημειωθεί ότι για την πρόσβαση στο πιλοτήριο απαιτείται η εισαγωγή κωδικού σε ειδικό μηχάνημα, ο οποίος είναι μυστικός και τον γνωρίζουν μόνον ορισμένα εκ των μελών του πληρώματος.
Δείτε τι προβλέπει το πρωτόκολλο για τους κανόνες λειτουργίας του πιλοτηρίου:
Επιμέλεια: Κωνσταντίνα Παπατσάκωνα – Μυρτώ Τσάβαλου – Μάριος Βελέντζας